Realtek kaart + crossconnect

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik moet bekennen dat ik die site niet heb doorgelezen... maar even een korte samenvatting (mag ik hopen....)
De volgende situaties gaan over UTP-bekabeling
Van pc naar pc moet je een crosslink gebruiken
Van pc naar hub moet je een normale 1op1-kabel gebruiken
Van hub naar hub heb je een normale kabel nodig... deze kabel ligt tussen een normale en een uplink-poort van de ene en de andere hub.
Ik begrijp jouw verhaal niet helemaal perfect.... Maar zoiets dat je 2 pc's met behulp van een hub aan elkaar wilt koppelen...??? dan heb je dus GEEN crosskabel nodig... die "cross" doet de hub dan voor je.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik moet bekennen dat ik die site niet heb doorgelezen... maar even een korte samenvatting (mag ik hopen....)
De volgende situaties gaan over UTP-bekabeling
Van pc naar pc moet je een crosslink gebruiken
Van pc naar hub moet je een normale 1op1-kabel gebruiken
Van hub naar hub heb je een normale kabel nodig... deze kabel ligt tussen een normale en een uplink-poort van de ene en de andere hub.
Ik begrijp jouw verhaal niet helemaal perfect.... Maar zoiets dat je 2 pc's met behulp van een hub aan elkaar wilt koppelen...??? dan heb je dus GEEN crosskabel nodig... die "cross" doet de hub dan voor je.
Uiteraard kan de hardware dan wel in orde zijn, maar ook de software moet gereed zijn (protocollen geinstalleer etc......)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik het goed gelezen heb, maak je dus gebruik van een HUB. Dan zou het schematisch er als volgt ui moeten zien
PC === HUB === PC (= straight through)

Anders zou het zo worden

PC ==x== PC (=x= crossover cable)

Daar zou ik dan eerst maar eens naar kijken.

De uitleg op de site is goed, dus met het maken van de kabels (juiste kleuren e.d.) zou het niet fout moeten kunnen gaan.

Je zou dus eventueel noh een foutje kunnen maken met het persen van de connector. Met het JUISTE gereedschap stelt dit niet zoveel voor.

Succes ermee !

Oeps.. iemand was me voor ! Ik moet voortaan BETER lezen dus :)

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Sorry...verkeerd uitgelegd...ik heb de verbinding (zonder computers) van de kabel getest door de ene plug in de UPLINK poort van m'n hub te stoppen en de andere plug in een willekeurige poort...

Het lampje op de hub brandde dus ik dacht dat de kabel (cq verbinding) dan wel goed is..

Ik heb nog eens gekeken naar wat Pin 1 en wat Pin 8 is...heb die dus omgedraaid.. |:(

Excuses voor het ongemak...hij doet het nu wel..met Sisoft Sandra effe netwerk getest 9144 kb/s...joepie :P

what is your major malfunction???