Toon posts:

Excelsheet terugconverteren naar Fox Pro tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We moeten barcodes invoeren in onze administratie. Aangezien we veel verschillende artikelen hebben en barcodes gebruik maken van een controlegetal wat met een bep. formule berekend wordt, leek het me zo handig omdit via excel te doen.

Ik heb mbv een DBF-viewer een fox pro 7.0 tabel (.dbf) geopend en deze vervolgens geconverteerd naar een excelsheet, hierin heb ik een berg waarden in een bep. kolom ingevoerd. tot hier verliep alles vlekkeloos. vervolgens wil ik hem echter terugconverteren naar een fox pro 7.0 tabel.

- is dit technisch gezien eigenlijk wel mogelijk?
- welke tool kan ik gebruiken om een excelsheet naar een fox pro 7.0 tabel te converteren

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik zou zeggen: exporteer vanuit Excel naar CSV (komma-gescheiden) en importeer dat in FoxPro. Dat formaat kan hij vast wel lezen.

Verwijderd

Topicstarter
/me is niet in het bezit van visual fox pro

Verwijderd

Topicstarter
bestaat er geen tool waarmee ik van excel naar visual fox pro kan converteren (of dit mogelijk maken met excel)?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je zult eerst moeten weten in welk formaat FoxPro het e.e.a. opslaat waarna het misschien mogelijk is vanuit Excel zo'n bestand te exporteren.

Vaag staat me bij een jaar of 10 terug eens Foxprobestanden probleemloos te hebben gebruikt in combinatie met DBase. Als dit nog zo is zou je vanuit Excel naar een *.Dbf kunnen exporteren.

Welke extensie had het oorspronkelijke FoxPro-bestand?

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 11-08-2004 08:57 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik in mijn eerste post al zei, betreft het een visual fox pro 7.0 .dbf file. die kan probleemloos geëxporteerd worden naar een excelsheet. probleem is: en nu weer terug

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is er in Excel dan geen mogelijkheid te exporteren naar *.dbf?

Even zelf gekeken op een andere machine, exporteren naar DBase 2, 3 en 4 is mogelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 11-08-2004 09:25 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
klopt, die pakt ie prima in een standaard programmaatje zoals dbf-viewer, maar het boekhoudpakket (accountview) weigert. waarschijnlijk kan hij geen Dbase inlezen en moet het fox pro 7.0 zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja, het bleek ivm allerlei relaties sowieso niet mogelijk om de boel statisch heen en terug te converteren. wat we hebben gedaan is in accountview de tabellen vergelijken en vervolgens de waarden uit de nieuw aangemaakte kolom hier aan toegevoegd. de mannen van accountview waren er niet blij mee, want eigenlijk dien je hiervoor de module implementatie toolkit (€200) te kopen :9
Pagina: 1