[PC] Nieuwe pc, configuratie al "vast", toch wat vraagtekens

Pagina: 1
Acties:

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eisen aan de nieuwe pc:
-Van surfen, tot gamen
-Geen photoshop, video-editten, etc..
-Goed leesbaar scherm

Budget:
1400 euro

Mbv van de Best Buy Guide van Tweakers ben ik tot de volgende configuratie gekomen:
-Processor: AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed)
-Moederbord: MSI K8N Neo Platinum, nForce3
-Geheugen: 2 x 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)
-Videokaart: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
-Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Retail)
-Harde schijf: Hitachi DK 7K250 S-ATA 8MB 160Gb
-Monitor: Samsung Syncmaster 710N (Zilver)
-Voeding: Antec True380

CD-romspeler, diskette, brander, etc. heb ik al maar wel in het wit, daarom niet de zwarte behuizing maar mijn huidige behuizing. Hierin wil ik een nieuwe voeding zetten, maar kan mijn huidige voeding (3 jaar oud) van 300 Watt niet met dit systeem werken. Mijn eerste vraag is dan ook: moet ik wel aan een nieuwe voeding of is 300 Watt genoeg? En verder, kennen jullie een goede behuizing incl. voeding die bij dit systeem past.

Verder de geluidskaart. Momenteel heb ik geluidskaart onboard en dat gaat best. Ik hoef niet dat dolby surround bij games en die dingen. Ik heb 4 boxen, 2 aangesloten mbv versterker en zo kan ik prima gamen en mp3's luisteren. Is zo'n dure geluidskaart dan niet waste of money of is het echt een grote aanwinst voor je systeem?

Als ik zo weet te besparen op een geluidskaart (84 euro) kan in een Samsung 710T met DVI aansluiting kopen of is dat zonde van je geld omdat je het verschil toch niet ziet?

Verwijderd

Realiseer je zoiezo dat het het slimst is om alles bij 1 of 2 bedrijven te bestellen. De producten in de pricewatch kunnen dus nog wel wat duurder worden.

Koop idd een goede voeding...Veel mensen vergeten hoe belangrijk een goede voeding is! Een Antec is niet zo super volgens mij. Koop een Zalman of Enermax van min. 400W! Geheugen is ook erg belangrijk. Dus een goed merk zoals Corsair is geen overbodige luxe. Wil je het dual channel gaan draaien? Onboard sound is meestal gewoon prima hoor!

*wil later verkoper worden :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 14:24
Eigenlijk zie ik drie vragen:

1- Welke behuizing incl. PSU voor dit systeem?
2- Is de Audigy 2 ZS overkill voor me?
3- Kun je het verschil tussen DVI en analoog zien?

Om met de laatste te beginnen: DVI kabel, zijn geld waard? TFT beter op DVI of VGA? Wat is het visuele verschil tussen analoog en DVI? et cetera (héél even zoeken en je hebt 't antwoord, een antwoord wat overigens niet altijd eenduidig is want het hangt af van het een en ander maar het geeft je iig genoeg info om zelf een besluit te kunnen maken)

Vraag 2, zelfde laken een pak: [rml][ Audio] Verschil onboard geluid en PCI-geluidskaart[/rml] Hoorbaar verschil Soundblaster of onboard??? Audigy vs Onboard en wederom et cetera.

Dan vraag 1. Hier alvast de lokale vraagbaak over voedingen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 en wat kasten betreft, da's iets wat behoorlijk persoonlijk is me dunkt; je moet er wel steeds tegenaan kijken in jouw kamer, ik niet. Elke ATX kast voldoet want daar past het hele zwikkie in, dus keus te over :) Kijk eens op de diverse case fabrikanten site's, check eens wat reviews en zoek vervolgens eens naar wat ervaringen hier op GoT.

Ik wil niet kinderachtig klinken maar je had zelf zo ook wel het een en ander kunnen achterhalen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Abbadon schreef op 10 augustus 2004 @ 21:02:
Ik wil niet kinderachtig klinken maar je had zelf zo ook wel het een en ander kunnen achterhalen ;)
Thnx! Probleem is vaak dat ik tussen de bomen het bos niet meer zie en graag een antwoord op maat heb :)