abbo loopt af. aanbieding?

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 14:14
in oktober loopt mijn orange free 30 abonnement af (icm nokia 7250).
aangezien ik een beetje uitgekeken ben op deze telefoon en een andere wil vroeg ik mij af:

voorheen kreeg je als je abbo afliep altijd aan aanbieding; of een verlenging van je abbo (alleen betaal je wat minder per maand). of een andere telefoon.
doen ze dit niet meer? in principe ben ik zeer tevreden over orange, en die 30 p/m is de ideale bundel voor me.

doen ze een aanbieding? moet ik er zelf voor bellen/mailen? of moet ik opzeggen en een ander abbo nemen?

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 13:59
Je kan het beste gewoon even op een site kijken die abonnementen aanbied.
Vaak staat daar ook een link bij 'Verlengen van abonnement'.
Meestal kan je daar een keuze maken wat voor soort verlenging je wilt, of korting op je abo, of een nieuw toestel

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een aanbieding kreeg als mijn abonnement bijna was afgelopen. En ik ben sinds 1996 al aan de abonnementen. Libertel, KPN, Hi, Vodafone en nu T-Mobile. Van geen van alleen heb ik een aanbieding gehad.

Ik zeg ze op als ik een andere telefoon wil hebben. Dan neem ik weer een nieuw abonnement.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:57
Op het moment dat ik ze opbel om mijn abonnement te beeindigen krijg ik altijd een leuke aanbieding.
Je kan ze natuurlijk ook opbellen en vragen naar een leuke aanbieding.

Ik geloof dat ze bij orange ook nog naar je belgedrag kijken, zit je vaak boven die 30EUR dan krijg je een betere aanbieding.

Misschien kan je dat proberen? De klantenservice van Orange is trouwens 24/7 bereikbaar (dacht ik) dus je kan op elk moment even bellen

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 10-08-2004 16:38 ]

Verwijderd

Je kan beter overstappen naar vodafone, orange is zo duur... ;)
Je kan denk ik gewoon naar een orange winkel gaan of iets anders en dan gewoon zo'n nieuw telefoontje ophalen.. Kan je ook nog eens kijken welke je wil.. en je hebt geen verzendkosten

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:14:
Je kan denk ik gewoon naar een orange winkel gaan of iets anders en dan gewoon zo'n nieuw telefoontje ophalen.. Kan je ook nog eens kijken welke je wil.. en je hebt geen verzendkosten
Ja gprs met vodafone dat is goedkoop :P
Je kunt bij www.telecomvergelijker.nl kijken wat de goedkoopste verlenging is.

[ Voor 10% gewijzigd door PcFer op 10-08-2004 20:20 ]

Verwijderd

Fried schreef op 10 augustus 2004 @ 15:28:
in oktober loopt mijn orange free 30 abonnement af (icm nokia 7250).
aangezien ik een beetje uitgekeken ben op deze telefoon en een andere wil vroeg ik mij af:

voorheen kreeg je als je abbo afliep altijd aan aanbieding; of een verlenging van je abbo (alleen betaal je wat minder per maand). of een andere telefoon.
doen ze dit niet meer? in principe ben ik zeer tevreden over orange, en die 30 p/m is de ideale bundel voor me.

doen ze een aanbieding? moet ik er zelf voor bellen/mailen? of moet ik opzeggen en een ander abbo nemen?
aanbiedingen doen ze alleen nog maar als het voor hun zelf commercieel aantrekkelijk is.

ik heb op het moment een telfort abo dat allang afgelopen is, en waar ik heel veel mee bel. ze willen maar wat graag dat ik bijteken, ik krijg zeker 2 folders in de maand. (ook al toen ik nog in de contractsperiode zat dus)

bij mijn andere cashdeal-abo's waarmee ik niet bel, krijg ik dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 20:23 ]

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:14:
Krijg je wel de nieuwere voordeligere abonnementsvormen en de nieuwe AVC :P
Je kan alles lezen in Per 9 augustus nieuwe abonnementen Vodafone *

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Le0032 schreef op 11 augustus 2004 @ 00:13:
[...]

ach je kan dan beter nog hi nemen dan vodafone, of ben ik gek.
sms in de bundel. en de tariefen zijn in alle gevallen voordeliger. (uitgaande van een vaste/mobiel oproep, dus niet goedkoper i.v.b met bellen naar nr's op hetzelfde netwerk)

[ Voor 13% gewijzigd door robert-630 op 11-08-2004 00:29 ]

• Fried
ik word gek van die klantenservice... toets 1, 3, 2 pff.

is er geen mogelijkheid om gewoon een medewerker aan de lijn te krijgen???

Verwijderd

Gewoon optie 1, optie 3.

"Wilt u uw abonnement verlengen of beëindigen? Toets 3"

Spreekt voor zich...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Omdat mijn Vodafone abbo ook binnenkort afloopt ben ik in de stad (Den Haag) ook maar eens een tiental winkels in en uitgelopen om te kijken wat voor mogelijkheden voor kortingen en gratis telefoons er allemaal zijn. :)
Om een lang verhaal kort te maken (nou ja... kort.... :

- Bij het verlengen van je abbo in een Vodafone Citypoint winkel kan je gebruik maken van dezelfde prijzen/aanbiedingen als bij een nieuw abbo. Veel telefoons zijn dus gratis (of erg goedkoop) bij het verlengen van je abbo met 1 of 2 jaar. Het nadeel is wel dat je alleen de keuze heb uit de telefoons die ze zelf voeren (en dat zijn niet alle modellen en zeker niet de allernieuwste). Tweede nadeel kan zijn dat die telefoons meestal gelockt zijn (simlock voor Vodafone).
Let er wel op dat niet alle verkopers dat blijkbaar weten! Bij 1 Citypoint pakte de verkoper een standaard abbo-verlengings boek met tarieven erbij en vertelde mij doodleuk dat ik alleen een korting kreeg op een nieuwe telefoon. |:( 200mtr verderop kreeg ik hem wel gratis. :? (allebij Vodafone Citypoints)

- Bij alle andere (niet provider gebonden) telefoon-aanbieders is het helemaal niet interressant om je Vodafone abbo te verlengen, want de kortingen die je dan krijgt zijn een lachertje vergeleken met die bij Vodafone zelf.
Voor telefoons die je gratis bij Vodafone meekrijgt moet nu wel tot 450 euro bijbetaald worden. :(

- De enige mogelijkheid om via andere aanbieders gratis of goedkoop telefoons te scoren is het laten opzeggen van je huidige abbo en een nieuwe afsluiten bij een andere provider.
Let wel op: Bij nummerbehoud moet je nog eens 3 maanden wachten voordat je je nieuwe telefoon meekrijgt (opzegtermijn van oude abbo).
Wil je hem direct meenemen dan zal je zelf je abbo moeten opzeggen bij Vodafone (schriftelijk), maar dan heb je dus wel een ander nummer en eventueel een overlapping van 2 abbo's.

- Het verschil in prijs tussen de verschillende telefoons is dan vooral afhankelijk van de provider die je kiest en de betreffende aanbieder van telefoons. Dit kan soms 100 euro schelen, dus controleer de verschillende mogelijkheden.
Voordeel is vaak wel dat deze telefoons simlock-vrij zijn en niet voorzien zijn van gestripte en/of specifieke "provider-menu's".

Indien iemand (die wat dichter bij het vuur zit) nog wat andere info heeft dan hoor ik het graag.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen...... :Y)

PSN-id: Chrasher

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook een aantal abbo's maar ik krijg steeds bij 1 jaar geen aanbieding voor iets anders dus ik switch elke keer naar een ander netwerk en dat gaat perfect. Orange is de enige die me ooit een topaanbieding had gegeven maar andere kunnen dat niet. Ja T-Mobile geweldige aanbieding en wel met simlock en 2 jaar ja daaag en toen heb ik gebeld voor 1 jaar en zonder simlock. Tot heden toe nooit een brief gehad over deze informatie(en ik belde niet genoeg). Telfort ook een hele slechte aanbieding gehad omdat ik keurig iedere maand bij mijn bedrag zat. KPN en Vodafone vonden ze me niet interessant om een leuke aanbieding te doen. Ik switch gewoon naar andere netwerken en dan krijg ik meestal wel een leuke toesteltje mee of ik neem een Sim Only. Is ook leuk en scheelt ook weer geld.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TigZ
  • Laatst online: 22-02 21:19

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Le0032 schreef op 11 augustus 2004 @ 00:13:
[...]

Je moet dus absoluut goed oppassen als je nu je huidige Vodafone abonnement gaat verlengen.

Ik heb vandaag overlegd om een Vodafone 1000 abonnement van een collega van mij te verlengen. Hij heeft nog 32 uur aan belminuten staan. Als hij verlengd vervallen deze bel uren! Ook kan je met de nieuwe abonnementsvormen maximaal maar 16 uur per maand meenemen ipv onbeperkt.

Voor de prijs die je neerlegd voor een Vodafone 1000 vind ik dit toch wel een naaistreek, hij stapt dan ook over naar KPN.

Bonus info: Hij zou als hij deze maand zijn abonnement verlengd met 1 jaar 180 euro excl. btw ontvangen als bonus.

Providers melden zich meestal niet vanuit zichzelf, maar toch kun je bij iedere verlenging een leuke bonus tegemoet zien ook al kan er een verschil van dag en nacht inzitten per maand. Overstappen naar een andere provider levert natuurlijk de hoogste bonus op.

[ Voor 19% gewijzigd door TigZ op 13-08-2004 22:35 . Reden: toevoeging bonus gedeelte ]

Verwijderd

TigZ schreef op 13 augustus 2004 @ 22:31:
Ik heb vandaag overlegd om een Vodafone 1000 abonnement van een collega van mij te verlengen. Hij heeft nog 32 uur aan belminuten staan. Als hij verlengd vervallen deze bel uren! Ook kan je met de nieuwe abonnementsvormen maximaal maar 16 uur per maand meenemen ipv onbeperkt.
Je kon en kan je minuten maar 1 maand meenemen. Die 32 uur is dus het maximum (van 2 maanden) en dat blijft ook zo. Bij KPN Mobiel Plus kan je het 2 maanden meenemen, bij KPN Hi 1 maand. Bij Telfort en T-Mobile ook maar 1 maand. Bij Orange onbeperkt.

• TigZ
  • Laatst online: 22-02 21:19

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 22:39:
[...]

Je kon en kan je minuten maar 1 maand meenemen. Die 32 uur is dus het maximum (van 2 maanden) en dat blijft ook zo. Bij KPN Mobiel Plus kan je het 2 maanden meenemen, bij KPN Hi 1 maand. Bij Telfort en T-Mobile ook maar 1 maand. Bij Orange onbeperkt.
Ik heb zelf de voorwaarden niet nagelezen van zijn abonnement maar afgelopen vrijdag werd mijn collega door Vodafone vertelt dat hij nog 32 uur heeft staan. Met zijn belgedrag betekend dat hij van meerdere maanden minuten heeft meegenomen. Hij belt nu al bijna een uur per dag.

Normaal kon je bij een verlenging altijd je belminuten meenemen, alleen bij een aanpassing vervielen ze. Door de nieuwe tariefwijzing wordt volgens Vodafone een verlenging gezien als een verandering. Had hij verlengd voor 9 augustus dan was er niets aan de hand geweest.

• Fried
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 18:50:
Gewoon optie 1, optie 3.

"Wilt u uw abonnement verlengen of beëindigen? Toets 3"

Spreekt voor zich...
knake... inderdaad :X
wel leip dat menukeuze 1 bij mij "toestel verloren" heet..

anyway... de 6230 die me wel wat lijkt hebben ze niet op voorraad..
de t630 ofzo van sony kon ik wel krijgen. maar ik heb dus liever die neukia.

ben niet zo into de mobieltjes momenteel, ben nu wel druk aan het surfen...
weet iemand nog mobieltjes die ik nu zeker eens moet overwegen?
Pagina: 1