Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP + Revo] Psion Revo verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10
ik heb ofc de search al gebruikt, het probleem is dat ik maar geen verbinding krijg met mijn Psion Revo. Mijn systeem draait WinXP Pro Engels.
Ik probeer met Psiwin (meerdere versies) verbinding te maken met mn revo, dat wil maar niet lukken, op welke baud rate dan ook. Ik heb ook gemerkt dat als ik
mode COM1:
doe (gelezen op een ander forum, compoort instellen voor de verbinding) dat ie dan niet luistert naar wat ik in psiwin instel of wat ik voor het starten van psiwin instel, maar dat ie m steevast op 57600 baud zet en dan niet wil verbinden. ook al stel ik dus een andere baudrate in. Met hyperterminal krijg ik wel 'verbinding', ik zie de revo iig data overpompen naar mijn pc maar ik kan er geen wijs uit (steeds dezelfde 8 bytes). als ik dan mode COM1: doe zegt ie dat het apparaat in gebruik is.
Op de laptop van mijn moeder werkt het wel (WinXP Pro NL), hij maakt gewoon verbinding, als ik dan mode COM1: doe zegt ie ook Apparaat COM1 is momenteel niet beschikbaar. als ik het programma afsluit staan de instellingen van de poort zoals ik het heb ingesteld in psiwin. het probleem is dus dat ie de compoort niet 'lockt' en goed instelt. compatibiliteitsmodus heb ik ook al geprobeerd, helaas zonder effect.
heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?