Toon posts:

GPS mouse krijgt geen fix als Xp is geboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

zoals de titel zegt: ik krijg met de gps mouse, (usb, globalsat bu303) geen fix, als windows xp opgestart is, tijdens het opstarten knippert het gps indicatielampje vrolijk, maar als xp up is nie meer. Nou weet ik dat de lokatie van de muis, en de muis zelf goed zijn aangezien ik een prima fix heb als ik een laptop eraan knup, (die ook voor navigatie gediend heeft) maar sinds ik een mini-its bordje heb, van een IA, pakt hij hem daar nie op... beetje kleuwte!

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Grtz,

Rob

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien levert je usb poort te weinig ampere, zet er eens een hubje met voeding tussen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.. tja dat zou kunnen maar dan moet ik eerst weer een hubje kopen MET voeding, wat ook weer lastig is omdat die dingen er niet zijn met autovoeding... :S

is het niet iets anders ? Soms doettie het nl. ook gewoon wel, heel af en toe... Want feit is dus, zogauw als ik mn pc afsluit, blijft er altijd nog 45 sec stroom op staan (door voeding) en dan knippert het lampje weer gestaag...

Anyone??

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

ralpje

Deugpopje

Ik gok inderdaad toch op niet voldoende voeding. De enige manier om er echt achter te komen is om het te proberen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Nou moeten we dat maar effe doen dan! Ik zou het anders ook niet weten...

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 23:06

QuasaR

One ring to rule them all

Sorry dat ik dit oude topic omhoog kick maar ik zit nu met precies hetzelfde probleem.
Mijn vraag, heeft een usb-hubje voor de oplossing gezorgd of lag het toch ergens anders aan ?

Hoe kan ik er trouwens achterkomen hoeveel stroom de usb poort verbruikt ?
Mijn pc in de auto is aangesloten op een 12->220 omvormer van 300 watt.

Vanmiddag een USB hub gekocht met aparte voeding. Resultaat blijft hetzelfde.
Zodra windows start, is de verbinding weg. Zodra windows is afgesloten, is de verbinding er weer.

[ Voor 52% gewijzigd door QuasaR op 08-07-2005 22:21 ]

Daddy of 3 :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oplossing is geweest: een andere gps muis, die ik op het dak van auto heb geplaatst. probeer dat ook nog eens met je huidige muis.

Ik ben er nooit achtergekomen waarom het niet kon... Ook die extra voeding hielp bij mij niet, mischien is je het wattage van je voeding niet hoog genoeg heb ik wel eens gedacht?

Gr,
Robert

Verwijderd

Ik kick dit topic even omhoog. Ik zat met hetzelfde probleem als de topicstarter. Bij mij was de oplossing wel een usb-hub met extra voeding.

Wat ik vreemd blijf vinden is dat de voeding/moederbord niet voldoende stroom naar die USB-poort stuurt.
Pagina: 1