[CD-ROM]Samsung CD-ROM SC-152

Pagina: 1
Acties:

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Topicstarter
System specs: PIII 450MHz, 512MB DDR133, ATi Rage 8MB, Windows XP Home

Toen ik er op een goede dag Baldur's Gate II (orginele 4cd's) wilde installeren op het systeem van m'n vriendin, liep de installatie vast bij de 2de cd. Ikzelf wist wel dat er redelijk wat krassen op cd2 staan, maar mijn DVD-ROM station (Pioneer) maakt daar niet zoveel problemen van en na enkele retries lukt het wel.
Het CD-ROM station op hun pc echter slaat helemaal dicht. Pc nog harder gefrozen dan onze diepvries.

Goed dan maar een reboot. Toen ik echter terug in Windows was herkende hij geen CD-ROM's meer. (Mijn CD's van Baldur's Gate II niet, Sudden Strike niet - werkte perfect voorheen). Zeer vreemd vond ik al. Na lang proberen en rebooten heb ik dan maar besloten om het CD-ROM station opnieuw te installeren.
Na wat zoekwerk verricht te hebben naar 'Known Issues'. Daar werd aangeraden om te rechterklikken en 'Afspelen' te selecteren, maar dat werkt ook niet meer. Wel is het zo dat wanneer hij geen CD's wil lezen, hij wel nog geïnstalleerd is. Omdat ik 'm nog steeds CD's kan laten uitwerpen (via windows).
Na de herinstallatie van het CD-ROM station werkte hij weer normaal, tot ...

Tot ik op een goede dag Baldur's Gate II opnieuw wilde installeren (ditmaal met een kopie van mijn orginele cd's - die op mijn computer weer perfect werken) sloeg het CD-ROM station weer helemaal dicht. PC freezde ditmaal niet. Wel herkende hij geen enkele CD meer. Wat mij het vermoeden gaf dat het CD-ROM station beveiligd is tegen gecopierde CD's. Uiteindelijk heb ik dan maar weer CD-ROM station geherinstalleerd en gezegd dat ze enkel legale CD's mogen gebruiken omdat het CD-ROM station gecopierde CD's niet toelaat. So far so good totdat ...

Op een gezellige dag (eergisteren) het CD-ROM station faalde toen er een orginele CD-ROM inzat. Gisteren dan maar weer gaan herinstalleren dat CD-ROM station. Heropstarten en een orginele CD-ROM station erin maar ...

nu weigeren legale CD-ROM's dienst in dit gezellige CD-ROM station.

even samenvatting wat ik geprobeert heb:
- 10tal uurtjes zoeken achter hoe het CD-ROM station weer werkt
- 'Known Issues' opgezocht
- Forums afgeschuimd
- Officiële site bezocht
- Firmware gezocht
- Clean Install
- AD-Aware
- Virusscan
- zelf in te vullen, zoveel al geprobeert dat ik het zelf niet meer weet

Heeft er iemand nog suggesties (buiten: 'koop een nieuw CD-ROM station') ?

Edit:
Nog iets zéér belangrijk vergeten: het orginele systeem was geassambleerd door Pacard Bell, maar het geheugen, CPU en CD-ROM station (ja die Samsung) zijn vervangen geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick The Heazk op 10-08-2004 13:25 ]

Performance is a residue of good design.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk toch dat je met een nieuw station sneller en makkelijker klaarbent :)

Wel kan je nog even proberen om het oude station grondig te reinigen, al verwacht ik niet dat het veel uithaalt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
misschien even op www.driverguide.com kijken voor drivers. die erop zetten en als die het dan nog niet doet,.... prullenbak (die dingen kosten tegenwoordig echt niets meer hoor!!!)

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Topicstarter
Ahja, had ik ook geprobeert, nieuwe drivers installen. Hielp ook voor geen moer.

Performance is a residue of good design.