Toon posts:

Rabobank telebankieren en Linux. Gaat dat goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil bij iemand Linux installeren. Hij gebruikt echter Rabobank telebankieren.
Ik heb al even op het forum gezocht maar de draadjes die daar over lopen zijn al
behoorlijk oud.
Kan iemand mij vertellen of rabobank telebankieren problemen oplevert onder Linux?

Alvast heel erg bedankt :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12 20:27
Je kan prima geld overmaken, je saldo bekijken enzo, maar het snel menu ('mijn rabobank' oid) werkt niet.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-12 16:51

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Jah, werkt bij mij wel (mozilla 1.7)
Je krijgt wel een melding, maar dan kun je gewoon doorklikken

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Daar hoopte ik op. ;)
Nogmaals bedankt :)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-12 23:20
Je hebt het over Telebankieren, dit is wel iets anders dan het Internet bankieren van de Rabobank. Als je Internet bankieren bedoeld (dus via je browsertje naar de rabo surfen en met de randomreader inloggen) zit het idd prima en zoals Kees en ajvdvegt zeggen levert dat geen problemen op.

Rabobank Telebankieren gaat echter met een apart progje wat er alleen voor windows is, dit word niet meer zoveel gebruikt en is eigenlijk ook alleen voor bedrijven/verenigingen. Dat is dus niet geschikt voor linux!

Maar ik neem aan dat je Internet bankieren bedoelt en dat je veilig over kunt schakelen op Linux :)

@TukkerTweaker: Dat is dus Rabobank Telebankieren met een offline progje. Wat de meeste mensen niet gebruiken, maar door de war halen met internetbankieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Mac_Cain13 op 10-08-2004 13:16 ]

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 12:11
klik voor de duidelijkheid.

Verwijderd

Dat rabo bankieren is ondanks dat het werkt toch rot, soms moet je transacties 2x doen omdat ie 't de eerste keer niet pakt en dan zegt dat er een dienst offline is. Persoonlijk zou ik niet meer voor de rabo kiezen, maar voor de SNS bank ofzo :)
Welke browser heb ik nodig voor Internet Bankieren?
De dienst Internet Bankieren is geoptimaliseerd voor gebruik met versie 5.5 browsers en hoger. Wij raden u aan om een browser te gebruiken die hieraan voldoet. De internetsite is getest voor zowel Netscape Navigator (of Mozilla) als voor MS Internet Explorer.
Wilt u een nieuwere versie van Microsoft Internet Explorer, Netscape Navigator of Mozilla downloaden, ga dan naar een van de volgende internetsites:
www.microsoft.nl I www.netscape.com I www.Mozilla.org
Nog steeds niet perfect (Want dat zou HTML 4.0.1 code, of XHTML validated code zijn), maar beter dan die rabobank met z'n halve beloften :(

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ja, het werkt, mits je keep-alive uitschakelt (kan ik Felix sterk aanraden), zie voor de correcte instellingen:
http://vanmelick.com/rabo

... maar niet alles werkt. De basisfunctionaliteit van invoeren/versturen/intrekken opdrachten wel, net als het rekeningoverzicht en het adresboek, maar bijvoorbeeld de electronische rekeningafschriften, de mededelingenlink bij spaarrekeningen en de incassofunctionaliteit werkt niet (althans niet in Gecko-based browsers). Het zijn dus met name de minder gebruikte onderdelen die niet (goed) in non-MSIE browsers werken.

Verwijderd

rvm schreef op 10 augustus 2004 @ 23:25:
Ja, het werkt, mits je keep-alive uitschakelt (kan ik Felix sterk aanraden), zie voor de correcte instellingen:
http://vanmelick.com/rabo

... maar niet alles werkt. De basisfunctionaliteit van invoeren/versturen/intrekken opdrachten wel, net als het rekeningoverzicht en het adresboek, maar bijvoorbeeld de electronische rekeningafschriften, de mededelingenlink bij spaarrekeningen en de incassofunctionaliteit werkt niet (althans niet in Gecko-based browsers). Het zijn dus met name de minder gebruikte onderdelen die niet (goed) in non-MSIE browsers werken.
Ik ga toch niet m'n browser instellingen ALLEEN voor de Rabobank aanpassen? kom nou...alle andere sites werken prima. Als ik me nog veel erger aan de Rabobank ben ik er weg ;)

Ik heb ditzelfde verhaal ook tegen een medewerker van de Rabobank verteld, hij was erg behulpzaam, maar wist (helaas) niet bij wie ik terecht kon voor een klacht hierover. Alleen bij de centrale helpdesk dacht ie. Ik heb nog steeds niet gebeld :P

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:32:
Ik ga toch niet m'n browser instellingen ALLEEN voor de Rabobank aanpassen?
Probeer het eens met alleen de 'keep-alive' instelling correct. Dat is in de meeste gevallen al voldoende. Soms is uitzetten van cache ook nodig. Heeft niet echt een merkbaar effect op andere websites.
Ik heb ditzelfde verhaal ook tegen een medewerker van de Rabobank verteld, hij was erg behulpzaam, maar wist (helaas) niet bij wie ik terecht kon voor een klacht hierover. Alleen bij de centrale helpdesk dacht ie. Ik heb nog steeds niet gebeld :P
Het bankfiliaal heeft klachtenformulieren voor onder meer dit soort dingen.
De helpdesk zal je vertellen dat Linux officieel niet ondersteund wordt (en je wellicht onofficieel een tip als bovenstaande geven).

Verwijderd

rvm schreef op 11 augustus 2004 @ 16:18:
Het bankfiliaal heeft klachtenformulieren voor onder meer dit soort dingen.
De helpdesk zal je vertellen dat Linux officieel niet ondersteund wordt (en je wellicht onofficieel een tip als bovenstaande geven).
Ik wil geen tip, het moet gewoon werken :)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31

Cybje

First Post!

Ik vind het al netjes van de Rabobank dat het uberhaupt werkt, alhoewel het handiger was als je niks hoefde aan te passen natuurlijk. Ken nog genoeg bedrijven die zich erg IE-only gedragen en er echt geen ruk aan doen.

Gelukkig doen Postbank en Rabobank het hier braaf met Firefox onder Gentoo :)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Gecensureerd

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 01:26 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 09:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Neem gewoon een andere bank. SNS Bank bijvoorbeeld. Zij snappen al jaren hoe je je website moet ontwerpen om het cross-platform toegankelijk te maken. Ik heb nu al een jaar of 4 internetbankieren denk ik en in al die tijd nog nooit problemen gehad met verschillende browsers. Zelfs in Opera (een browser die door veel webdevelopers vervloekt wordt) werkt die site perfect.

Mijn advies is gewoon om te kappen met die onzin. SNS Bank all the way ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:12:
Neem gewoon een andere bank. SNS Bank bijvoorbeeld. Zij snappen al jaren hoe je je website moet ontwerpen om het cross-platform toegankelijk te maken. Ik heb nu al een jaar of 4 internetbankieren denk ik en in al die tijd nog ooit geproblemen gehad met verschillende browsers. Zelfs in Opera (een browser die door veel webdevelopers vervloekt wordt) werkt die site perfect.

Mijn advies is gewoon om te kappen met die onzin. SNS Bank all the way ;) .
En jij ook bedankt voor je onderbouwende, erg zinvolle kritiek.... Het wisselen van bank doe je niet zomaar, daar denk je uitgebreid over na, en ik kan je vertellen dat Internet Bankieren toch echt wel één van de laatste dingen is waar een gemiddeld mens naar kijkt, ook tweakers.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Daarnaast werkt Rabobank Internet bankieren hier al enige jaren prima onder linux ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 13:38
Hmm vreemd, tot de laatste keer dat ik het probeerde, half jaartje geleden ofzo gaf ie bij mij onder mozilla en firefox onder windows en linux meldingen bij het acoord van acceptgiro's meldingen dat de service tijdelijk buiten gebruik was. Met IE daarentegen geen problemen op dat moment. Verder werkte de site prima

Ik zal binnenkort weer eens proberen..............

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mozilla moet je een beetje tweaken. Er is ergens een optie op een keep-alive van de verbinding aan of uit te zetten. Zoek even oude GoT topics na, de link naar de beschrijving staat ergens op GoT. Bij mij werkt Rabo internetbankieren sindsdien probleemloos (XP met Firefox)

Signatures zijn voor boomers.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:17

igmar

ISO20022

Zoals gezegd : Gedeeltelijk. Op zich is het al een heel stuk beter geworden, de eerste versies waren AFAIK vieze ActiveX componenten. Mocht je van bank willen wisselen kan ik je de ABN aanraden, hun telebankieren is al jarenlang Linux-proof, en het eerste probleem moet ik nog steeds tegenkomen :)

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-12 19:20
Misschien ben ik niet zo gemiddeld, maar ik vind het een goed werkend internet bankier systeem een van de belangrijkste dingen om een bank op uit te kiezen. Ik werk al tijden met het systeem van de abnamro onder win en linux en ben daar erg tevreden over.
Zwerver schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:56:
[...]

En jij ook bedankt voor je onderbouwende, erg zinvolle kritiek.... Het wisselen van bank doe je niet zomaar, daar denk je uitgebreid over na, en ik kan je vertellen dat Internet Bankieren toch echt wel één van de laatste dingen is waar een gemiddeld mens naar kijkt, ook tweakers.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:04
Cybje schreef op woensdag 11 augustus 2004 @ 18:14:
Ik vind het al netjes van de Rabobank dat het uberhaupt werkt
Mwah, ik zou het eerder een reden vinden om mijn rekening op te zeggen als het _niet_ werkt :P

ABN Amro internet bankieren werkt gelukkig perfect, zowel in Windows als Linux met elke browser die ik heb geprobeerd. En dat wil zeggen: Mozilla (Firefox), Opera, zelfs met Konqueror werkt alles prima. Dus ik weet niet welk bedrijf die site voor hun gemaakt heeft, maar iig goed werk :)

Maar wat ik hoor van vrienden werkt RABO internet-bankieren de laatste tijd ook wel prima (of iig zeker als je die keep-alive uitzet).

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik had via de online helpdesk gevraagd aan de Rabo of ze nog een keer wat gingen doen aan de ondersteuning ivm de veiligheid. Er wordt zovaak geadviseerd om een andere browser te nemen als IE zelfs door de Amerikaans overheid. Omdat ik bankieren graag vertrouwelijk houd wil het wel veilig houden en dus niet met IE werken. (ik heb voor het gemak heel linux er maar buiten gelaten).
Ik kreeg het volgende antwoord waaruit blijkt dat ze mijn vraag goed gelezen hebben :( :'(
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze willen wij reageren op de e-mail die u naar de On line Helpdesk Rabo Internetbankieren heeft gestuurd op 20-07-2004 om 10:16:08.
Www.rabobank.nl (inclusief Rabo Internetbankieren) is geoptimaliseerd voor Windows 98 of hoger met Internet Explorer 5.0 of hoger. Daarnaast is Rabo Internetbankieren Betalen & Sparen ook geoptimaliseerd voor Apple met OS 9.0 in combinatie met Internet Explorer 5.0. Indien u gebruik maakt van een ander Operating System en/of browser bestaat er een kans dat www.rabobank.nl niet volledig functioneert.

Andere browserversies worden niet door onze helpdesk ondersteund.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Struik-Jankoski
On line Helpdesk Rabo Internetbankieren

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:25:
Dat rabo bankieren is ondanks dat het werkt toch rot, soms moet je transacties 2x doen omdat ie 't de eerste keer niet pakt en dan zegt dat er een dienst offline is. Persoonlijk zou ik niet meer voor de rabo kiezen, maar voor de SNS bank ofzo :)

[...]

Nog steeds niet perfect (Want dat zou HTML 4.0.1 code, of XHTML validated code zijn), maar beter dan die rabobank met z'n halve beloften :(
SNS bank werkt ook prima onder Opera en Firefox hoor :)

(sorry beetje oude post die ik nu quote maar vond t toch ff de moeite waard om het te melden).

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb nog nooit problemen ondervonden met het Rabobank Internetbankieren. Nu gebruik ik vrijwel alleen de "standaard" features.
Maar het lukt me al een tijdje zonder abstracte browser aanpassingen onder zowel Windows (IE en Firefox) als Linux (Gentoo/SuSE/Slackware) (Firefox/Konqueror).

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Ik gebruik opera 7.23 om mee te internetbankieren (rabobank) en dat werkt prima. Geen melding zoals bij mozilla. En alle menu's werken ook goed, en ik zie geen rare zaken zoals misplaatste items / tabellen of menu's.

Heel soms (echt heel soms) als ik andere netwerk bandbreedte vretende progs op de achtergrond heb draaien, dan krijg ik ook een melding dat ie offline is. Maar als je gewoon doorklikt werkt alles gewoon. Ik negeer die melding.
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze willen wij reageren op de e-mail die u naar de On line Helpdesk Rabo Internetbankieren heeft gestuurd op 20-07-2004 om 10:16:08.
Www.rabobank.nl (inclusief Rabo Internetbankieren) is geoptimaliseerd voor Windows 98 of hoger met Internet Explorer 5.0 of hoger. Daarnaast is Rabo Internetbankieren Betalen & Sparen ook geoptimaliseerd voor Apple met OS 9.0 in combinatie met Internet Explorer 5.0. Indien u gebruik maakt van een ander Operating System en/of browser bestaat er een kans dat www.rabobank.nl niet volledig functioneert.

Andere browserversies worden niet door onze helpdesk ondersteund.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Struik-Jankoski
On line Helpdesk Rabo Internetbankieren
Dit is exact dezelfde melding die ik ook terug heb gekregen van de rabobank. Het lijkt wel of ze een aantal standaard emails hebben klaar staan en dat er zo'n helpdesk medewerker zit die een paar woorden uit je mail pikt en aan de hand daarvan mail terugstuurd. :X

[ Voor 94% gewijzigd door hesselim op 04-12-2004 09:22 ]

System Specs

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik ervaar met Firefox 1.0 geen problemen, maar er is geen garantie dat dat zo blijft, aangezien ze (zie de mail in de post hierboven) officieel alleen Internet Explorer ondersteunen, wat ze (de ontwikkelaars) de vrijheid geeft te programmeren op zodanige wijze dat het niet meer werkt voor Firefox/Mozilla/Opera/etc. gebruikers. Op dat moment moeten we gewoon met z'n allen klaagmailtjes gaan sturen (zeker gezien het steeds groter wordende marktaandeel van Firefox; meer dan 5% is genoeg om rekening mee te houden!).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Wilke schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:10:
[...]

Mwah, ik zou het eerder een reden vinden om mijn rekening op te zeggen als het _niet_ werkt :P

ABN Amro internet bankieren werkt gelukkig perfect, zowel in Windows als Linux met elke browser die ik heb geprobeerd. En dat wil zeggen: Mozilla (Firefox), Opera, zelfs met Konqueror werkt alles prima. Dus ik weet niet welk bedrijf die site voor hun gemaakt heeft, maar iig goed werk :)

Maar wat ik hoor van vrienden werkt RABO internet-bankieren de laatste tijd ook wel prima (of iig zeker als je die keep-alive uitzet).
Mozilla deed bij mij een beetje vreemd: kreeg gewoon bepaalde pagina's niet te zien. Konqueror werkt prima met Rabobank Internetbankieren. Die gebruik ik dus altijd :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zwerver schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:56:
[...]
Ooit gehoord van de overstapservice? http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationID=4618

Ik geef toe; mijn post was iets te snel door de bocht. Waar het op neer komt is dat imo de SNS Bank de enige bank is die het 'electronisch' goed voor elkaar heeft. Al hoewel dit offtopic is wil ik toch even een korte redenatie geven:

Bij de Postbank gebruikte ze tot voorkort zogenaamde TAN-codes die ze per post aanleverden; hoezo 'electronisch' |:( . Bij alle niet-girobanken (de echte banken dus imo) heeft men over het algemeen een digipas. Ware het niet dat er bij de SNS bank een ander model heeft. Bij de Rabobank moet je je pinpas in die reader doen en je pincode intoetsen. Dit geeft dus aan dat je pincode in die reader zit. Bij de SNS Bank heb je een apart 5-cijferig wachtwoord op je 'digipas'. Dit is imo veel veiliger omdat je op deze mannier je pinpas totaal los staat van je digipas. (Ik ben al niet gecharmeerd van het pin-systeem; die redenatie laat ik even achter wegen.)

Als je hierbij op telt dat de Rabobank in het verleden (jaar of 4, 5 terug) en nu nog steeds niet snapt dat er meer browsers bestaan dan IE dan noem ik het 'onzin'. Neem een echte bank en klaar. Overstappen is het probleem niet meer tegenwoordig.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:51:
[...]

Bij de Rabobank moet je je pinpas in die reader doen en je pincode intoetsen. Dit geeft dus aan dat je pincode in die reader zit.
Die conclusie klopt niet. Als dat zo zou zijn dan zou ik met een andere digipass mijn internet bankzaken niet zou kunnen doen. Dat is gewoonweg niet waar. Ik kan met mijn pinpas met elke willekeurige Rabo digipass aan mijn bankzaken op internet. De digipass is anoniem en bevat alleen wat encryptie technologie.
Dat je de pincode op de digipass moet intoetsen bewijst dat de pincode (ik neem aan versleutelt) op de bankpas staat. Ik denk niet dat dat bij andere banken anders is.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-12 11:31
Dat je de pincode op de digipass moet intoetsen bewijst dat de pincode (ik neem aan versleutelt) op de bankpas staat. Ik denk niet dat dat bij andere banken anders is.
Bij bijna alle pinpassen staat de pincode in de chip die erop zit (en vaak ook voor chipknippen kan worden gebruikt). Dus ook bij andere banken.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Maasluip schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:01:
[...]
Die conclusie klopt niet. Als dat zo zou zijn dan zou ik met een andere digipass mijn internet bankzaken niet zou kunnen doen. Dat is gewoonweg niet waar. Ik kan met mijn pinpas met elke willekeurige Rabo digipass aan mijn bankzaken op internet. De digipass is anoniem en bevat alleen wat encryptie technologie.
Daar zit hem juist het punt. Bij de SNS-bank is de digipas persoonsgebonden en staat dit los van het PIN-systeem. Bij de Rabobank is dit met elkaar verweven. Het is trouwens niet waar dat je met een willekeurige pinpas bij de Rabobank met een willekeurige digipas kan gebruiken. De digipas is gekoppeld aan de pinpas bij de Rabobank.

Voor Chipknippen wordt overigens geen pincode gebruikt. Bij de Chipknip wordt er namelijk helemaal geen verbinding gemaakt met de bank. Daarom willen winkels en houders van parkeerterreinen graag dat je Chipknipt; dat spaart telefoonkosten.

• Creepy

Creepy

* Creepy kan rustig de digipas van mn zusje/vriendin/collega/whatever gebruiken. Een digipas van de rabobank is niet meer pas of persoons gebonden. Ze checken de pincode gewoon op je pas.

Dus iedereen die je pas heeft en je pincode weet kan aan de slag op de rabobank site.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

LauPro schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:43:
Het is trouwens niet waar dat je met een willekeurige pinpas bij de Rabobank met een willekeurige digipas kan gebruiken. De digipas is gekoppeld aan de pinpas bij de Rabobank.
Oh :? Ik gebruik altijd dat ding van mijn collega, omdat ik de mijne thuis laat liggen.

Misschien hebben we dezelfde pincode :o :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik had hier toevallig een collega die me liet zien dat het niet kon. Zo te zien is er verschillende apparatuur in omloop. Als dit zo is dan zou ik toch ernstig nadenken. Stel datje pincode wordt gekopieerd zonder dat je het door hebt en dat iemand in een intercafé anoniem (zonder cameraopname!) even een paar honderd euro overboekt. De bank zal dan zeggen dat je zelf verantwoordelijk bent en niets uitkeren zoals er nu ook met pinpasfraude gebeurt.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maar hoe wordt dat dan voorkomen bij de SNS-bank :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij de SNS Bank staat het hele pin-systeem los van het internet bankieren. Ik heb bijvoorbeeld een rekening waar ik geen pinpas van heb, maar die ik alleen via mijn digipas kan beheren. Daarnaast kan je zelf een 5-cijferige pincode kiezen op je digipas.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:58:
Ik had hier toevallig een collega die me liet zien dat het niet kon. Zo te zien is er verschillende apparatuur in omloop.
:X my bad. Er zijn bij de rabobank idd twee verschillende dingetjes. Een heet de digipass (en is het ouderwetse systeem met een zwart rekenmachientje) het ander is de random reader (modern met een zilvergrijs kastje waar je de pinpas in steekt).

Ik zeg altijd digipass, maar ik bedoelde bij mijn reactie de random reader. Het is idd zo dat de oude digipass gepersonaliseerd is. Maar als ik me goed herinner is die niet gebonden aan de pincode van je pinpas, die heeft een pincode die je zelf ingeeft.

• Cyphax
  • Laatst online: 22:33

Cyphax

Moderator LNX
kenneth schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:51:
[...]
Oh :? Ik gebruik altijd dat ding van mijn collega, omdat ik de mijne thuis laat liggen.

Misschien hebben we dezelfde pincode :o :+
Misschien ben je in de war met de random reader. :)
De digipas hangt aan je rekeninginfo enzo, dat werkt buiten je bankpas om, en de randomreader haalt z'n info van je pas af, dus je kunt wel iemand z'n random reader lenen maar niet digipas. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Creepy

Creepy

Ah zo :) De digipass is wat dat betreft verouderd. Toen min digipass het niet meer deed kon ik alleen nog die random reader krijgen. De digipass is inderdaad persoonlijk, maar hierin moet je een eigen pincode inzetten (hier staat dus NIET de pincode van je pas al in. Je kan ingeven wat je zelf wil).
Maar tegenwoordig geeft de rabobank alleen nog de random readers uit.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik krijg vaak gezeik met die rabobank site. Blijft gewoon k*t dus. Ook FF laat ik links liggen onder Windows wanneer ik ga bankieren.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Pagina: 1