[Outlook 2K] Kiezen met welk mailadres verstuurd wordt

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19
Ik heb Outlook 2000 in Corporate mode, met een paar PSTs gekoppeld en 2 POP accounts:

voornaam@domein.nl
administratie@domein.nl

voornaam@domein.nl staat bovenaan in het lijstje van transportproviders in het Services --> Bezorging.

Als ik nu een mailtje verstuur, dan wordt deze logischerwijs als voornaam@domein.nl verstuurd. Als ik nu bij een nieuw mailtje in het veld Van: het E-mailadres administratie@domein.nl invul, en ik verstuur hem naar bijvoorbeeld mijn Cistron accountje, dan krijg ik inderdaad netjes te zien dat hij verstuurd is door administratie@domein.nl, maar dat is alleen de weergegeven naam. Als ik naar het onderliggende adres kijk, is dat nog gewoon voornaam@domein.nl. Dit is niet de bedoeling. voornaam@domein.nl moet niet zichtbaar/op te vragen zijn. Ik weet dat dat bij Outlook Express geen probleem is, want daar krijg je bij meerdere pop-accounts gewoon een dropdownlijstje boven elk mailtje.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat je aan kunt geven vanaf welk adres het mailtje vertuurd wordt, zonder eerst bij Services --> bezorging het andere adres bovenaan te zetten. Ook terug naar Internet Only mode is geen optie, omdat ik meerdere PSTs moet weergeven ivm gedeelde PSTs met OutlookFolders.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Zit er geen optie 'Accounts" naast de knop verzenden??

• Surfer
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 12:41:
Zit er geen optie 'Accounts" naast de knop verzenden??
Eehm, nope. Ik had wel iets gelezen op Google Groups over een Acounts knopje, maar die kon ik niet vinden, en toe ik er later over nadacht. In Corporate mode heb je volgens mij geen Accounts knopje. Het heet Services in Corporate mode.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Haan

dotnetter

Als het goed is kan je, als je via de werkbalk naar verzenden/ontvangen gaat, aangeven welke account gebruikt moet worden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Surfer
hantheman.tk schreef op 10 augustus 2004 @ 13:05:
Als het goed is kan je, als je via de werkbalk naar verzenden/ontvangen gaat, aangeven welke account gebruikt moet worden.
?

Dat is toch alleen bij Outlook Express het geval? Ik heb het in ieder geval niet. Er zit in het hoofdschem van Outlook een verzenden/ontvangen knop, maar daar kun je niets anders mee dat op klikken, dan gaat ie inderdaad ontvangen. In een nieuw mail venster heb ik alleen maaar een knop verzenden, en daar kan ik ook niets mee dan alleen klikken. Ook staat er voor zover ik kan vinden niets bij eventuele "aanpassen" opties van de werkbalken (je weet wel, dat je er zelf icoontjes bij kunt zetten)

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb hier ook Outlook 2000. Onder tools moet je kijken. Ik had het dus over de taakbalk eigenlijk..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Staat bij mij gewoon als "Options"-knopje in de balk bovenin. Als ik daar op druk, kan ik een aantal message-options kiezen, waaronder afzender-adres.

NB.: Dit betreft de Engelstalige versie van Outlook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Surfer
Mr. Liu schreef op 10 augustus 2004 @ 13:44:
Staat bij mij gewoon als "Options"-knopje in de balk bovenin. Als ik daar op druk, kan ik een aantal message-options kiezen, waaronder afzender-adres.

NB.: Dit betreft de Engelstalige versie van Outlook.
Bedoel je dit opties knopje? In de menubalk van een nieuw mailtje -->

Afbeeldingslocatie: http://www.borndigital.nl/jeroen/GoT/menubar.jpg

Dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.borndigital.nl/jeroen/GoT/opties.jpg

Daar zie ik niets staan van "verzenden als" Alleen "antwoord zenden naar", maar dan moet je dus én die kiezen, én het veld "From" vullen in het mailtje, en het zou toch wel makkelijker moeten gaan hoop ik.

• Freee!!

Freee!!

Ik heb daar dus nog een extra mogelijkheid, zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38858/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Freee!! op 10-08-2004 14:56 . Reden: Full-size past ook ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Surfer
krijg nou wat...

Waarom heb ik dat niet dan :?
Is GoT misschien een profielnaam dan? Dat je per profile een internet E-mail account aanmaakt ofzo? Of is GoT bij jou een omschrijving van een Internet E-mail service in je lijstje zoals ik dit heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.borndigital.nl/jeroen/GoT/services.jpg

Edit: Lees net op Google Groups dat dat allen bij Internet Only mode is. Klopt dat? Gebruik jij Internet Only?

[ Voor 18% gewijzigd door Surfer op 10-08-2004 15:02 ]

• Haan

Haan

dotnetter

En als je het via de send/receive knop doet als hieronder?

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/outlook.png

Verwijderd

Ik gebruik Outlook 2000 (service pack 3) onder Windows 2000. Ik heb een aantal POP3 accounts in de lijst staan, waarvan uiteraard één als default. Als ik een nieuwe mail maak, gebruikt Outlook het standaardaccount. Bij het beantwoorden van een mailtje dat niet op het standaardaccount is ontvangen, wordt het betreffende account gebruikt. De verzendknop heeft een dropdown box om een ander account aan te geven, en in het file menu staat een Send Using... commando.

Met andere woorden: in míjn Outlook 2000 werkt alles zoals de topicstarter het zou willen, en inderdaad vergelijkbaar met Outlook Express. De enige optie is dat het 'Corporate' draaien van Outlook 2000 (is dat met Exchange gekoppeld?) de boel verstoort. Ik snap het niet :?. Je kunt overigens in Internet Only mode ook meerdere PST bestanden open hebben, tenminste: ik wel. Het folders (of agenda's) sharen kan zonder problemen in Internet Only mode, dacht ik. Je hebt dan de Net Folders plug-in nodig, die kun je vanaf de Office CD installeren volgens mij. Kortom: waarom heb je persé de Corporate stand nodig? Misschien gebruik je een gezamenlijke agenda die op een server draait?

Deze post is dus misschien weinig behulpzaam, maar nu weet je in ieder geval dat het op een W2k/Outlook2k (UK) systeem wel kàn werken zoals je wenst...

Succes!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:20 . Reden: typo :) ]

• Surfer
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 15:19:

*snip*

Deze post is dus misschien weinig behulpzaam, maar nu weet je in ieder geval dat het op een W2k/Outlook2k (UK) systeem wel kàn werken zoals je wenst...

Succes!
Thanks! Posts met dit soort informatie zijn altijd behulpzaam. Ik ben nu aan het kijken of het inderdaad niet mogelijk is om Outlook terug te zetten naar Internet Only mode. Ik had altijd het idee dat ik dan maar 1 pst kan openen (sterker nog: Outlook kiest een PST voor je om de mail naar toe te bezorgen en that's it). Ik moet namelijk voor OutlookFolders een PST openen met de locatie [ipadres]:[serverpoort van Outlookfolders]. Outlookfolders heeft volgens mij ook al requirement dat de PC in Corporate/Workgroup mode draait, maar dat kan ik ineens niet meer zo terug vinden. Ik laat nog wel even weten of dat inderdaad de way to go is.

* Surfer trekt maar weer een testPC uit het rek en installeert Outlook ff :)

• Freee!!

Freee!!

SrFr schreef op 10 augustus 2004 @ 15:00:
krijg nou wat...

Waarom heb ik dat niet dan :?
Mogelijk omdat ik Outlook heb als onderdeel van Office 2000 Pro :?
Is GoT misschien een profielnaam dan? Dat je per profile een internet E-mail account aanmaakt ofzo? Of is GoT bij jou een omschrijving van een Internet E-mail service in je lijstje zoals ik dit heb:

[afbeelding]
Het is de omschrijving van een e-mail adres (en wel van het adres dat in mijn profiel staat).
Edit: Lees net op Google Groups dat dat allen bij Internet Only mode is. Klopt dat? Gebruik jij Internet Only?
Zegt me niks, maar zou best kunnen.

• Surfer
Mr. Liu schreef op 10 augustus 2004 @ 16:50:

Mogelijk omdat ik Outlook heb als onderdeel van Office 2000 Pro :?
[...]
Het is de omschrijving van een e-mail adres (en wel van het adres dat in mijn profiel staat).
[...]
Zegt me niks, maar zou best kunnen.
Ah, ik heb hem door. Als ik mijn Outlook op IMO mode zet, krijg ik precies dezelfde veldjes als die jij laat zien .

offtopic:
for your info: Outlook kent 2 modi: IMO -> Internet Mail only, alleen SMTP en POP als protocol om E-mail te verwerken en C/W -> Corporate/Workgroup mode, waarbij je dus ook Exchange Server, IMAP mailstores en dat soort meer geavanceerde systemen kunt gebruiken.

Helaas vindt OutlookFolders het niet zo leuk dat ik hem in IMO mode heb gezet:

Afbeeldingslocatie: http://www.borndigital.nl/jeroen/GoT/outlookfolders.jpg

En laten er ook een paar PC's Outlook XP draaien. Als ik op OK klik, doet ie het wel. Ik ga eens even navragen wat de consequenties zijn voor de Outlook XP machines.

• Surfer
:'(

Op het forum van Outlookfolders -->
The problem is that Outlook 2000 in internet mode stores HTML emails in a different format, which can not be read by any other Outlook. You should switch your Outlook 2000 into workgroup mode.
* Surfer gaat weer "back to the drawing board"

[ Voor 10% gewijzigd door Surfer op 12-08-2004 16:19 ]

Pagina: 1