Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
et voila, leesvoer voor de komende paar uur / dagen
het is niet echt makkelijk geloof ik
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Nou goed, bedankt voor de link iig.
edit: Owkee, dat topic gaat dus over solderen e.d. Is er ook een "nette" manier? (ik heb wel een aantal professionele kaarten gezien die een 50-pins LCD connector hadden....)
[ Voor 76% gewijzigd door jbr op 10-08-2004 14:10 ]
Verwijderd
soms vindt ik dat een tweaker gewoon moet solderen, ookal bespaar je der maar een paar euro's meej, t'geeft je zelfvertrouwen
mjah, wat tips, probeer het oude laptopje even te redden, daar zitten meestal wel bruikbare onderdelen op.
ik heb zelf ook een LCD mod gebouwd (hijs nog in project, hij werkt, maar ik moet alle finishing touches nog bouwen, daarna post ik um wel es), bij deze mod heb ik gewoon de gehele laptop gebruikt. der zat een 6 gig 2,5''-er in, die DOOD was, dus heb ik der een 3,5'' adaptertje voor gesoldeerd (klaas heeft een trauma overgehouden aan het solderen van FLATCABELS)
het probleem is dat zo'n lcd gewoon nooit meej werkt als je alleen het schem hebt.
dat topic wat zojuist gepost is sta ik ook in met een 8'' tft scherm (ergens) het probleem is dat ik gewoon niet genoeg info had over de onderdelen zodat ik aan de slag kon.
1 tip, probeer ALLES over de oude laptop en het lcd te vinden
de pinouts zijn natuurlijk het belangrijkst_en_het_moeilijkst...helaas
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 16:26 ]
Verwijderd
Frequently Asked Questions CME
En hoe zit het dan met laptopschermen?
Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een videokaart hebben die speciaal daarvoor geschikt is (300 á 400 dollar bij oa EarthLCD) of werken met een oude videokaart met een VESA-feature connector.
Dat ding was doorgefikt op het moederbord. Geheugen, CD ROM en HD zitten al in z'n broertje zeg maar...Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:20:
mjah, wat tips, probeer het oude laptopje even te redden, daar zitten meestal wel bruikbare onderdelen op.
* jbr is looking forward to that...ik heb zelf ook een LCD mod gebouwd (hijs nog in project, hij werkt, maar ik moet alle finishing touches nog bouwen, daarna post ik um wel es)
Die pinouts stonden bij mij in een servicemanual die ik van internet gevist heb. Dat is stukken makkelijker dan uitvinden welk merk PCMCIA controller er in zit of kant en klare drivers voor windows XP vinden.. ( for some fucking reason1 tip, probeer ALLES over de oude laptop en het lcd te vinden
de pinouts zijn natuurlijk het belangrijkst_en_het_moeilijkst...helaas
Ik hoopte op een reactie zoals:Icey schreef op 10 augustus 2004 @ 16:51:
Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een videokaart hebben die speciaal daarvoor geschikt is (300 á 400 dollar bij oa EarthLCD) of werken met een oude videokaart met een VESA-feature connector.
"ow stomme n00b, use the search.. voor een paar euro kun je <daar en daar> een <converter/kaartje> halen en dan werkt het zo!"
Maar blijkbaar is het dus niet zo simpel
Een jaar geleden was mijn antwoord: "pleur maar weg, heb je niks aan zonder controller (die in de laptop zit).
Maar dankzij recente ontwikkelingen is het mogelijk om hem met een 15 minuten soldeer werk op een vesa aansluiting van een oude pci kaart te solderen. Dankzij Sprite_tm, en vele andere tweakers
Laptop LCD aan VGA-kaart
Zo uit me hoofd, volgens mij was het max 8bit kleur (is lang geleden, kan ernaast zitten), waarduur je niet geweldig beeld heb, maar toch leuk
Dat zou dus inderdaad kunnen, alleen hoopte ik om als volledig scherm (minimaal 256 kleuren) in te kunnen zetten.
Nu dat blijkbaar niet kan moest ik er maar eens wat anders mee gaan doen. Een mega output scherm van maken oid....
[quote]
waarom zou je een professionele lcd controler kopen als je die mischien ook zelf kunt maken?
soms vindt ik dat een tweaker gewoon moet solderen, ookal bespaar je der maar een paar euro's meej, t'geeft je zelfvertrouwen
[/quote]
So piep damn right you are
Ik heb een Elektro man zo gek gekregen dat ie met het geheel aan de slag is gegaan. Hij is op dit moment goed bezig met solderen, alleen de backlight wordt misschien een probleempje (540 volt, 8 mA, 50 Khz), maar ook daar komen we wel uit. Er komt een versterkertje tussen de kabel vanaf de VESA connector en naar de pinout van het tft stekkertje zodat ik m gewoon van onder mijn bureau naast mijn bestaande monitor oid kan hangen. Bovendien had hij goede hoop dat 256 kleuren zou moeten lukken. Zodra alles (hopelijk) werkt komen hier de screenies!
Verwijderd
Als die kennis van je zich nog verveeld na jouw projectje, iok heb hier nog een schermpje liggen
Maar DVI en LVDS zouden toch gemakkelijk op elkaar aan te sluiten moeten zijn?...bredend schreef op 22 september 2004 @ 17:44:
Volgens mij zijn op den duur de schermen die LDVS (ofzo) gebruiken veel populairder geworden. Gevolg: minder mod-bare schermen voor ons...
Ik objecteer, u eer.
En helaas kan ik ook nergens een betaalbare pci/agp videokaart vinden met een LVDS uitgang.
Bummer...
Ik objecteer, u eer.
Volgende week gaan we testen (nog zonder backlight) en hopelijk gaat dat allemaal prima, dan kunnen we daarna de boel nog wel een keer verlichten