Toon posts:

(Gedeeltelijk?) uitvallende server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb nu al een jaartje ofzo een P200 draaien met 2 GB harde schijf.
Die PC deelt zijn internetverbinding met een draadloos AP.
Op dat AP zijn 3 PC's aangesloten die altijd probleemloos op het internet kunnen.

SpeedTouch Home (Pro Tweaked) ---> P200 (ICS, HTTP en FTP-server) ---> wireless AP (USR) ---> 3 clienten

De server heeft altijd goed gedraait, maar de laatste weken valt hij steeds uit.
Tis te zeggen: de 3 PC's kunnen nog altijd op het internet, ftp,... kortom alles.
Maar ik kan met de server zelf niet meer op het internet :'( , wat dus ook wil zeggen dat hij niet antwoord als je gegevens opvraagt.
Ook kan ik soms wel met de server op internet, maar download hij geen afbeeldingen :?

Nogmaals: zeer vreemd!
Weet er iemand wat er mis is?
Ik krijg geen foutmeldingen, tenzij de welbekende "de pagina kan niet gevonden worden" als het fenomeen zich voordoet.
Maar met de modem (een SpeedTouch Home -> Pro tweaked) kan het niets te maken hebben, want de 3 PC's achter het AP (en de server dus) kunnen permanent op het internet, zelfs als de server geen connectie kan maken...

Iemand een idee?

EDIT: Te grote belasting kan niet het probleem zijn, want ik heb al tijden meegemaakt van meer dan 100 hits per dag (projecten voor school). De laatste tijd is er trouwens bijna geen verkeer meer... Dus daaraan kan het niet liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 12:02 . Reden: Belasting is niet de oorzaak ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt niets meer van hoor |:(
Heeft weer 2 dagen gewerkt en vandaag hupakeee...
Weet er niemand aan wat dit kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Nu merkte ik ook dat wanneer ik een internetadres ingeef in internet explorer, hij automatisch elk bekende .xx of .xxx afgaat.
Als ik dus www.skynet.be ingeef, komt er razend snel na mekaar onderaan in de balk eerst www.skynet.be, dan www.skynet.org, www.skynet.net,...
Na een stuk of 6 komt er een foutmelding: kan zoekpagina niet vinden

En als dit dan wel lukt staan er meestal geen afbeeldingen op de pagina... Hij laadt ze gewoonweg niet!

Hoe komt dit toch allemaal????

Verwijderd

Klinkt als een probleem met je DNS.