[wireless] Key wel / niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Tweakers ,

ik heb een vaag voorval geconstateerd hier op werk . Het is zelfs heel vaag.

Wij hebben 2 laptops , identiek , te weten Acer Aspire 1400's . 2 Schitterend leuke dingen . Beide hebben de laatste versie (geupdate en wel) van WinXP Home erop staan . In het bedrijf hangt ook nog eens een mooi accespoint van Cisco , een Aironet ding .
Deze staat open omdat mensen in de buurt er soms ook van gebruik willen maken en onze cisco-expert weg is :) .
Nu hebben wij ook 1 client PCMCIA-kaartje , eveneens van Cisco .

Nu komt het gekke , de beide laptops + hun installatie zijn identiek .
Ik prop het kaartje in laptop 1 en het AP wordt gevonden , geen key is nodig en connecten gaat snel .
Ik prop het kaartje in laptop 2 en hij zegt dat het AP gevonden is , maar ik heb een wepkey nodig anders mag ik er niet in . Bij andere PC's met normale usb-wifi clients kan ook iedereen binnenkomen . Het is alleen die ene laptop die niet wilt connecten zonder key.

Ik heb al bij de configuratie gekeken (waar je ook o.a. je IP kan ingeven , bij het tabblad draadloze netwerken) en daar staat alles ook identiek aan elkaar !

Weet er iemand een setting die ik vergeten kan zijn ? Ik kan waar mogelijk illustreren met een screenshot (over 2 uur ongeveer) .

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

wat dacht je van je WEP key?
er zijn legio instellingen naast IP adressne voor wireless netwerken en één er van is de security.
daarnaast kan het nog zijn dat je XP moet uitleggen dathij ook een netwerk op mag als er geen beveiliging (WEP) in gebruik is.

de instellingen zijn dus zeker niet identiek, ik zou zeggen, kijk nog eens goed en klik vooral ook op knopjes genaamd "Geavanceerd"

(XP Home in een bedrijfsnetwerk?! Wijd open accesspoint en er blij mee? Waar werk je, dan rij ik een keer langs. Ik zoek nog wel een leuke post als beveiligingsconsultant voor tien uurtjes in de week, en jullie hebben er heel hard één nodig.)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:21:
wat dacht je van je WEP key?
er zijn legio instellingen naast IP adressne voor wireless netwerken en één er van is de security.
daarnaast kan het nog zijn dat je XP moet uitleggen dathij ook een netwerk op mag als er geen beveiliging (WEP) in gebruik is.

de instellingen zijn dus zeker niet identiek, ik zou zeggen, kijk nog eens goed en klik vooral ook op knopjes genaamd "Geavanceerd"

(XP Home in een bedrijfsnetwerk?! Wijd open accesspoint en er blij mee? Waar werk je, dan rij ik een keer langs. Ik zoek nog wel een leuke post als beveiligingsconsultant voor tien uurtjes in de week, en jullie hebben er heel hard één nodig.)
De wep-key staat er dus helemaal niet in .
Beveiliging is in dit bedrijf geen echte prioriteit . De Ap's reiken ook maar tot onze buren en die hebben geen draadloos apparatatuur hangen . Verder zitten wij langs een snelweg en op het einde van een industrieterrein .
Vandaar dat voor een open AP gekozen is . Het AP heeft zelf geen wep-key (= nooit ingesteld) , dus het moet aan WinXP home liggen .

Ik heb alle geavanceerd-instellingen al doorgelopen . Ik heb um zelfs verteld dat er geen WEP-key's nodig zijn voor het netwerk , ik heb alle AP's in de buurt geschrapd zodatie zich niet overal mag aanmelden . Echter blijft hij weigeren . De ene laptop met hetzelfde kaartje connect direct . De ander vraagt voor het connecten of er een WEP key in te vullen is . Als je dat blank laat en je connect dan zegtie simpelweg dat het AP niet bestaat .

Ik kom er maar niet uit .

edit:
1. Bedankt voor je aanbod :D
2. Andere AP's kunnen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Khaine op 10-08-2004 11:47 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?