Toon posts:

Koeling Grafische kaart: Arctic Silencer of Zalman Heatpipe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers en overklokkers,

ik heb een vraagje. Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro videokaart. Ik ben hem aan het overklokken. De normale waarden waren 378/338 en ik heb hem voorlopig over kunnen klokken naar 425/365. Hij is nog verder overclockbaar alleen ik wil er toch een koeler op zetten ik twijfel tussen een Arctic VGA Silencer Rev3 of een Zalman Heatpipe ZM80C1-HP. Qua prijs scheelt een paar euro, de ene koelt met ventilator de ander niet,welke is aan te raden volgens jullie of valt het verschil heel erg mee????

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:11:
Hey tweakers en overklokkers,

ik heb een vraagje. Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro videokaart. Ik ben hem aan het overklokken. De normale waarden waren 378/338 en ik heb hem voorlopig over kunnen klokken naar 425/365. Hij is nog verder overclockbaar alleen ik wil er toch een koeler op zetten ik twijfel tussen een Arctic VGA Silencer Rev3 of een Zalman Heatpipe ZM80C1-HP. Qua prijs scheelt een paar euro, de ene koelt met ventilator de ander niet,welke is aan te raden volgens jullie of valt het verschil heel erg mee????
Met de chp zonder fan is er bijna niet te overclocken omdat hij zonder fan gewoon veel minder koelt al mét fan (evt op 5v oid).
Dus ik zou voor de ati vga silencer gaan, is ook veel beter voor je casetemp.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Het is denk ik vooral persoonlijke voorkeur en bij de zalman kan je ook een ventilator kopen. Ik zou maar een paar reviews opzoeken of even op got zoeken is al vaker gevraagd welke beter koelt. Waar ik wel even op zou letten is of de koeler ook daadwerkelijk je kaart ondersteund maar dat kan je natuurlijk op de site van de fabrikanten vinden.

No signature found

Verwijderd

Ik raad je aan om dit stukje van het forum door telezen.

Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met koper)

Hier wordt je vraag duidelijk beantwoord lijkt me.

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 11:25 ]

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Welkom op GOT :)

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Een search met google levert mij binnen een minuut de volgende shootouts op:

http://www.dansdata.com/vgasilencer.htm
http://www.silenthardware...zm80c_hp/zalman_zm80c_hp/

en de search:
[rml][ Koeling]Hoe koelen jullie je videokaarten?[/rml]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb vorige week de Rev3 op mijn 9800 Pro gezet, ben uitermate tevreden. Lagere temps, absoluut geen geluid, en de overclockbaarheid is omhooggeschoten. Helaas kan ik geen vergelijking trekken met de Zalman, maar de Rev3 is geen miskoop :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties heb gelijk al effe op de sites gecheckt die jullie gaven ;)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik hebook een Sapphire Radeon 9800 Pro. Hier zit nu een Arctic VGA Silencer op en mijn overklok is nu ipv 378/336 --> 475/368 geworden...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
soo 475/368,dat voorspelt veel goeds, ik had hem al een keer 465/365 gedraaid,maar ik durfde niet te lang aan,dus als ik koeler heb kan ik dat best proberen :P gaaf man

Verwijderd

ik heb de ZM80C1-HP omdat ik voor stilte wou gaan. dit op een Radeon 9700np. deze krijg ik met 2x80mm fans niet hoger dan 275->360 waar ik hem met stock op 380 kreeg. daarkomt nog bij dat wanneer je bv iets in je kast moet doen en je raakt perongelukt de heatsink aan, dat er een kans is dat hij een beetje verschuift ( mijn brake instalatie? ik denk het niet heb het nu bij 2 me gemaakt ) en je pc dus niet meer opstart, een beetje aan de heatsink kutte en hij start weer wel op. op Club3d radeon 9700np en een Geforce3ti500.

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Noe, ik heb volgens mij echt een flinke bagger sapphire 9800 pro.
Mijn maximale overclock inc de vga artic silencer is 425/356
Anders gaat ie artifacten (ati tool)
Helaas als ik doom3 speel dan mag ik em op default zetten want anders word ik doodgegooid met artifacts.
Ik heb nu een Zalman ZM80D-HP besteld inc de ZM-OP1 cooler.
Verschil met de C versie is mem heatsinkjes, want mijn mem ging altijd naar de 80 graden toe en dan kreeg ik kleurtjes.
Zou mijn kaart liegen ofzo en altijd al in mega overclock stand staan ofzo?
Snap er geen bal van. Cooling is vet goed met 2x 120mm fans op max aan zijkant en 4x 80mm fans op 3000 rpm....

o ja, ik heb me core wel is op 480 geknald, (heel dom zonder temp sensors en gewoon beetje gek aan 't doen) en op het eerste gezicht was er niks aan de hand. Maaruh, startte 3dmark03 en ik zag het beeld bijna niet meer door de artifacts 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Arsenicem op 10-08-2004 13:06 ]

Pagina: 1