[9700pro]strepen in beeld-> kapot?

Pagina: 1
Acties:

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Onlangs kwam m'n neefje op bezoek, beetje UT'en enz, krijgt ie het plots in z'n hoofd om mij een mms'je te versturen...mja, natuurlijk begint mijn monitor raar te doen door die straling, en dat vond ie geweldig, dus hield ie z'n gsm nog dichter tegen het beeld...
En sindsdien zitten er fouten in mn beeld, soms blijft het ff goed, en dan plots, ineens komen die strepen er weer...niet alleen in windows, maar ook bij het booten, dan zijn het geen streepjes, maar blokjes, soms helemaal nix meer leesbaar... :'(
Ook in D3D of opengl worden de beelden verkeerd weergegeven, alhoewel de framerates niet veranderd zijn...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/joris.philippaerts/pictures/fouten.jpg

Eerst d8 ik dat m'n (toch niet meer zo nieuwe) monitor het begeven had, maar nadat ik m'n tv had aangeslote op de tv-out, bleek ook op die tv het beeld corrupt te zijn... Dus moet het wel aan de videokaart liggen...niet?
M'n pc-case is voldoende gekoeld, systeemtemperatuur ligt rond de 45°C en zelfs met dit warme weer komt m'n cpu nooit boven de 50-52°C. (check m'n sig voor systeem-configuratie) Heb ook laatste catalyst 4.7 geinstalleerd, zonder suc6...
Heeft iemand hier een verklaring voor? Kan het zijn dan m'n videokaartje die gsm-straling niet aankon ofzo? Ik heb ook het fannetje van de radeon gechecked, maar die draait nog zoals het moet, dus oververhitting lijkt m ook geen logische verklaring...

edit:
Nog ff erbij zette dat windows gistere fouten gaf,nl. dat er een device-failure was, ook de ATI VPU-recover-functie heeft al verschillende malen ingegrepen en een rapport opgesteld...

[ Voor 10% gewijzigd door tweak_master op 10-08-2004 21:29 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

Ja, typisch gevalletje videogeheugen helaas... ik heb hetzelfde gehad :(

I love watercooling

Verwijderd

opstarten, de stroom er af halen, 10 seconden uitlaten staan dan opnieuw opstarten. Werkte bij mij, ik heb er nu nooit meer last van.

• tweak_master
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:29:
opstarten, de stroom er af halen, 10 seconden uitlaten staan dan opnieuw opstarten. Werkte bij mij, ik heb er nu nooit meer last van.
Opstarten en de stroom er af halen terwijl de pc aanstaat?!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
of je kaart, of je mobo! (heb hier een mobo liggen met zelfde effectjes, al vanaf het begin van de POST foute lettersymbolen en kleuren, vanaf het ogenblik dat windows in grafische modus schakelt geleurde strepen en felgekleurde pixels in het beeld. reproduceerbaar met meerdere videokaarten :/

• tweak_master
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:29:
Idd, 'k heb het ook maar eens geprobeerd, leek me wel wat onorthodox maja ;)
Tot nu toe geen fouten meer gezien, ook niet in het booten, tnx !!! _/-\o_
Nu maar hopen dat het zo blijft :)

Verwijderd

Heb ik helemaal met trail&error uitgevonden :> .

(misschien een weetje voor in de FAQ?) :X

• tweak_master
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 12:34:
Heb ik helemaal met trail&error uitgevonden :> .

(misschien een weetje voor in de FAQ?) :X
Toch mr beter niet, damn na een uurtje ofzo kwam het toch weer terug :(

• BlizZie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 23:53

BlizZie

Keep Moving Forward

Terugbrengen zsm. als je nog garantie hebt.
Had ik paar maanden geleden ook, en bleek niet meer te repareren dus een nieuwe gekregen. (weet niet wat er mis mee was btw)

Two is always better than one..

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-08 12:49
Hier ong. het zelfde met een Club3d 9600 Pro :(

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S1WK7567AR76

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/D1F35Y1AXC9J

Omdat het probleem zich al voor doet in het boot-scherm en ook in de BIOS-setup was ik toch al een beetje bang voor de videokaart. Had het eerder ook wel eens. Spanning er af, hele zaakje los en weer opnieuw wilde dan wel helpen maar nu lijkt het echt over :(
Gisteravond nog oude Matrix PCI kaart geprobeerd, geen probleem. Daarna weer de 9600 Pro geen probleem. Echter vannochtend weer het zelfde probleem.

Wilde nog e.e.a. proberen met andere AGP kaart (leenertje van collega) maar als ik dit zo lees ga ik thuis de bon maar 's opzoeken (nog geen jaar oud).

Assumption is the mother of all fuck-ups

• tweak_master
goof. schreef op 10 augustus 2004 @ 14:43:
Hier ong. het zelfde met een Club3d 9600 Pro :(

[afbeelding]

[afbeelding]

Omdat het probleem zich al voor doet in het boot-scherm en ook in de BIOS-setup was ik toch al een beetje bang voor de videokaart. Had het eerder ook wel eens. Spanning er af, hele zaakje los en weer opnieuw wilde dan wel helpen maar nu lijkt het echt over :(
Gisteravond nog oude Matrix PCI kaart geprobeerd, geen probleem. Daarna weer de 9600 Pro geen probleem. Echter vannochtend weer het zelfde probleem.

Wilde nog e.e.a. proberen met andere AGP kaart (leenertje van collega) maar als ik dit zo lees ga ik thuis de bon maar 's opzoeken (nog geen jaar oud).
Hier een screenshot uit 3Dmark2k3:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/joris.philippaerts/pictures/fouten2.jpg

• goof.
tweak_master schreef op 10 augustus 2004 @ 15:34:
[...]

[afbeelding]
:?
Snap ff niet wat dit met elkaar te maken heeft, ken natuurlijk ook aan mijn legge :9

Verwijderd

Je geheugen op je videokaart is kapot. Dus ook je videokaart...

Verwijderd

tweak_master schreef op 10 augustus 2004 @ 15:34:
[...]

[afbeelding]
Ziet er meer uit als een te warme core, mem fouten zijn meestal texture fouten.

• goof.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:16:
Je geheugen op je videokaart is kapot. Dus ook je videokaart...
Is dit nog op e.o.a. manier te meten :? net zoals de dimmetjes op je mobo met Memtest zijn uit te lezen.
Op zich wel lastig natuurlijk als je geen aars ziet :X, probleem BLIJFT zich bij mij nu constant voordoen :(

Verwijderd

ik hoop dat je neefje verzekerd is. niet moeilijk doen en gewoon op de WA gooien.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:12
Probeer even om het geheugen en core terug te clocken naar 275/275.
Dat kun je met RivaTuner doen..
Ik heb zelf problemen met de Core. Zoals witte puntjes en opbouw fouten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• tweak_master
Ok major update: k heb eens een andere videokaart erin gestoken, asus V7700 gforce2 gts, en met deze werkte het ook niet,beeld zowaar nog slechter :(
Videokaart lijkt dus niet het probleem, cpu is nog redelijk nieuw en lijkt m ook ni kapot gezien het soort problemen, geheugen :? lijkt m ook sterk, want ik heb nog nooit een geheugenfout-melding in windows ofzo gehad...mobo naar de haaien??

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:12
Als je het zeker wilt weten zal je de videokaarten moeten plaatsen in een andere pc.
En testen. Dan weet je het zeker.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit is no way veroorzaakt door je neefje met GSM straling.
Ik heb vele 9700 Pro's (en andere Ati kaarten) gezien met artifacts, puur omdat of het geheugen erop brak was, of omdat de core te heet is geworden.

@ goof. :

Club 3D kaarten gaan erg vaak kapot, met dit probleem. Geloof me.
Gewoon terugbrengen en een nieuwe vragen.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ja mem stuk, heb er ook een liggen(Club #d 9700 Pro org. koeler). De ene keer lijkt het een half uur goed maar meestal gaat het tijdens het booten al fout. 8 pixels goed 8 pixels fout enz.
Die is rijp voor de sloop (helaas). Jammer, kan er niks meer van maken.
Garantie ????

[ Voor 6% gewijzigd door bonus op 12-08-2004 09:02 . Reden: extra info ]

Atari 4 ff'r 😊

• goof.
Ja, bon opgedoken, pas februari dit jaar gekocht. Vanavond of morgen gaat ie terug.
Gisteravond nog een andere AGP kaart geprobeerd, natuurlijk geen probleem.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik bouw altijd met club3d kaartjes en had laatst in een serie van 12 kaartjes 2 kaartjes zitten met hetzelfde probleem.

Beetje jammer :'(

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met mijn systeem.
Zelfde type video-kaart.

Aangezien ik nogal wat hardware erin heb hangen, en een aantal componenten zijn doorgelust, ben ik op het lumineuse idee gekomen om alles te rewiren.

Probleem is voor mij opgelost.

• goof.
Vandaag kaartje teruggebracht naar winkel, vanzelfsprekend bij het insteken in hun testopstelling géén probleem :?

Maar achtergelaten ga er toch wel vanuit na een keertje rebooten zij hetzelfde moeten constateren.

• tweak_master
goof. schreef op 13 augustus 2004 @ 12:50:
Vandaag kaartje teruggebracht naar winkel, vanzelfsprekend bij het insteken in hun testopstelling géén probleem :?

Maar achtergelaten ga er toch wel vanuit na een keertje rebooten zij hetzelfde moeten constateren.
Mja ik denk dat het toch niet aan de videokaart ligt, als je ziet dat die wel werkt in een ander systeem, k denk eerder dat het mobo defect is...
Ik heb spijtig genoeg geen andere pc om mn r9700pro ff in te testen :|

Verwijderd

Bij 3D mark 2003 kreeg ik ooit ook wel eens zo'n beeld als jij kreeg. Bleek de SATA kabel tegen de ventilator van de videokaart aan te zitten waardoor deze niet op toeren kwam. Het is maar om even aan te geven wat voor kleine dingen het kunnen zijn... Werkt de ventilator prima?

• tweak_master
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 13:29:
Bij 3D mark 2003 kreeg ik ooit ook wel eens zo'n beeld als jij kreeg. Bleek de SATA kabel tegen de ventilator van de videokaart aan te zitten waardoor deze niet op toeren kwam. Het is maar om even aan te geven wat voor kleine dingen het kunnen zijn... Werkt de ventilator prima?
Ja, die werkt perfect, k heb ondertussen ook de 2 DDR-geheugenlatjes eruit gehaald en afzonderlijk getest, ma maakt ook nix uit... Het rare eraan is dat het begonnen is, toen mn neefje zn gsm tege mn scherm hield terwijl hij een mms verstuurde, en mn monitor begon echt wel heel rare beelden te vertonen, en vanaf dat moment was er constant beeldcorruptie in UT2k3 (wat w aan het spelen waren) en is het niet meer goedgekomen...

• goof.
tweak_master schreef op 13 augustus 2004 @ 13:19:
[...]

Mja ik denk dat het toch niet aan de videokaart ligt, als je ziet dat die wel werkt in een ander systeem, k denk eerder dat het mobo defect is...
Ik heb spijtig genoeg geen andere pc om mn r9700pro ff in te testen :|
Tsja, daar ben ik inmiddels ook bang voor :(
Ben nog netjes gebeld door winkel, was in meerdere setups geprobeerd, zowel Intel als AMD -> geen problemen. Heb de kaart weer meegenomen, hebben me niets in rekening gebracht :) probleem doet zich bij mij wél wéér voor.
AGP kaartje van collega werkt verder top.

• goof.
Nah, zover als ik dat nog niet wist.... kaart is iig niet defect. Zit nu in me moeders Delletje :) en het lukt me prima deze reply in te tikken , dus.....

Zal wel nieuw mobo worden, nou was ik dat toch al van plan. Wordt Asus A7N8X-E Deluxe (is nu Fastfame 6VHF :X ).

Verwijderd

Sjonge jonge zeg,

Ik heb dus sinds eergistr hetzelfde probleem. Toevallig was ik ook net bezig met mijn telefoon, dit roept bij mij 'n hele hoop vraagtekens op. Maar afijn. Ik heb dus de videokaart in 'n andere pc gedaan, waarin hij wel goed werkte. Vervolgens de videokaart uit die andere pc in de pc waar de radeon in zat gedaan, en die werkte daar vervolgens ook gewoon goed in??? oh trouwens mijn kaart is 'n Spahire. Humz, nu ik dit typ zit ik me af te vragen of 't aan de monitor kabel kan liggen.....

ik ga dat nu even checken.

yawg

Verwijderd

Dat was het dus niet, zoals ik al verwachte...
Net gaf tie opeens 'n melding toen ik opstarte(dan zijn er ook al allemaal vage blokjes in 't beeld) dat overclock failed was, maar hij is helemaal niet OC'ed.....

Is het dan als nog mijn moederbord of is het de processor?
Pagina: 1