Toon posts:

tabbladen en frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina met daarin 3 frames.
het bovenste frame bevat tabbladen.

nou vroeg ik me af of het mogelijk is om de main-pagina te behouden,
als je met de tabbladen van locatie wisselt?

dus: dat de inhoud van de tabbladen zo blijft staan, zoals je die verlaten
hebt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Misschien target gebruiken?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

:? Geef eens een voorbeeld, want ik weet niet helemaal zeker wat je bedoelt.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeld:

ik zit op een pagina met daarop een agenda.
daarbij zit ik naar een overzicht te kijken op een bepaalde datum.
nou ga ik dmv mijn tabbladen naar een andere pagina, bijvoorbeeld fotogallery.

dan wil ik als ik weer op het agendatabblad klik, weer het zelfde overzicht
van dezeklde datum krijgen. (dus precies zoals ik hem verlaten heb).

hoop dat t zo duidelijker is....

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ken je html? Op een link het goede target instellen, dus die andere frame. Dan blijft de ene frame nog staan, maar stuurd hij een "signaal" door naar de andere frame waardoor hij daar de pagina opent, inplaats van in het frame met de tabbladen.

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op 10 augustus 2004 @ 11:04:
Ken je html? Op een link het goede target instellen, dus die andere frame. Dan blijft de ene frame nog staan, maar stuurd hij een "signaal" door naar de andere frame waardoor hij daar de pagina opent, inplaats van in het frame met de tabbladen.
ja maar ik heb een frame waarin ik de pagina's laad. en als ik dan een andere
link weer in hetzelfde frame open, dan ben ik de oude pagina toch weer kwijt?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je zult of met layers moeten gaan werken die je zichtbaar/onzichtbaar maakt of je zult alle instellingen op moeten slaan zodat je die weer terug kunt halen. Het is iig niet heel simpel te doen.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Ik zal t ff uitleggen:

Je hebt 5 tabbladen, die voor 5 verschillende pagina's staan. Stel, je staat op pagina1. Op die pagina kun je bijv. een formulier invullen. Dit formulier heb je half ingevuld. Nu ga je naar pagina2, waar je wat plaatjes bekijkt. Nu ga je terug naar pagina1, dus naar de formulier-pagina. Wat de TS wil is dat als je daar terugkeerd, je half ingevulde formulier nog steeds half ingevuld is, en dus niet weer leeggemaakt is.

(Dit formulier is natuurlijk maar een voorbeeld hè...)

leoaq.fm // Jeune Loop

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Je kan een onblur even maken op elementen en dan mbv cookies de variabelen kunnen onthouden. Op zich :)

edit:
sorry Sooterd :*

[ Voor 14% gewijzigd door disjfa op 10-08-2004 11:16 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Dan sla je toch in een cookie steeds op welk datum/maand je aan het bekijken was? Moet je alleen wel wat kennis hebben va JS, je kan ook nog een sessie opzetten in ASP of PHP, maar goed ik weet niet welke kennis en middelen je hebt...

[edit]
anders kom ik net te laat met m'n ideetje... :z

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 augustus 2004 @ 11:12:
Je zult of met layers moeten gaan werken die je zichtbaar/onzichtbaar maakt of je zult alle instellingen op moeten slaan zodat je die weer terug kunt halen. Het is iig niet heel simpel te doen.
alle instellingen opslaan is wel lastig, omdat er soms veel variabelen zijn, en ook nog in 2 verschillende frames. lijkt me nog al rottig om dat netjes in sessies te krijgen.

en layers heb ik nog nooit mee gewerkt, maar dat zal ik dan denk ik maar s
moeten uitzoeken.......

maar is het niet mogelijk om frames te disable-en of onzichtbaar te maken, en later
weer aan te zetten ofzo? (ik heb t wel geprobeerd, maar misschien verkeerd..... :? )

• disjfa
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:16:
[...]
maar is het niet mogelijk om frames te disable-en of onzichtbaar te maken, en later
weer aan te zetten ofzo? (ik heb t wel geprobeerd, maar misschien verkeerd..... :? )
Dat probeert André je duidelijk te maken idd :) Alleen heten ze dan niet frames maar layers ;)

gewoon een pagina maken met alle formulieren dus en deze om en om zichtbaar/ontzichtbaar maken. Hint: display:none; || display:block;

[ Voor 17% gewijzigd door disjfa op 10-08-2004 11:19 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Dit zal niet gaan werken omdat een nieuwe pagina in de frame geladen zal worden. Om dat terug te krijgen moet je de back button gebruiken. Er zijn 2 mogelijkheden om jouw idee te bereiken.

1) layers. als je layers wisselt blijft de inhoud daarvan staan omdat de pagina (de content dus) niet herladen wordt. Zolang de pagina niet herladen wordt zal alles blijven staan.

Nadeel:
- pagina duurt lang met laden, alles wordt in 1 keer geladen.
- bij iedere refresh/nieuwe pagin die geladen wordt ben je je gegevens kwijft.

2) php/asp/cfm/jsp/etc. Bij de links geef je querystring variablelen mee en als de frame pagina geladen wordt kan je de inhoud aanpassen aan de querystring variabelen.

Nadeel:
- de frame met de links moet bij iedere link ge-update worden (nieuwe variablelen in de links).

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op 10 augustus 2004 @ 11:13:
Ik zal t ff uitleggen:

Je hebt 5 tabbladen, die voor 5 verschillende pagina's staan. Stel, je staat op pagina1. Op die pagina kun je bijv. een formulier invullen. Dit formulier heb je half ingevuld. Nu ga je naar pagina2, waar je wat plaatjes bekijkt. Nu ga je terug naar pagina1, dus naar de formulier-pagina. Wat de TS wil is dat als je daar terugkeerd, je half ingevulde formulier nog steeds half ingevuld is, en dus niet weer leeggemaakt is.

(Dit formulier is natuurlijk maar een voorbeeld hè...)
Precies!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Layers vormen de oplossing. Maak gewoon voor iedere tab een divje en maak deze zichtbaar wanneer er op een tab geklikt wordt. Je kunt via een verborgen frame de post en get acties uitvoeren.

Verwijderd

je kan toch ook gewoon iframes showen en hiden

Verwijderd

Ik zou het ook met iframes doen. deze in een div zetten en die div verbergen of zichtbaar maken.
Dan laad je toch pas je pagina wanneer je hem nodig hebt hierdoor is de laad tijd een stuk minder dan wanneer je layers gebruikt

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:47:
Ik zou het ook met iframes doen. deze in een div zetten en die div verbergen of zichtbaar maken.
Dan laad je toch pas je pagina wanneer je hem nodig hebt hierdoor is de laad tijd een stuk minder dan wanneer je layers gebruikt
Als je de tab dan aanklikt moet alsnog de pagina ingeladen worden dus dan kun je beter alles in 1 keer inladen zodat het direct soepel werkt.

Verwijderd

nee, met de tab show/hide je het iframe, de iframes inladen gebeurt gewoon tijdens het laden van de pagina, je behoudt hier alleen aparte pagina's en je kan nog lekker ss dingen doen in die aparte iframes zonder dat de rest er last van heeft.

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:56:
nee, met de tab show/hide je het iframe, de iframes inladen gebeurt gewoon tijdens het laden van de pagina, je behoudt hier alleen aparte pagina's en je kan nog lekker ss dingen doen in die aparte iframes zonder dat de rest er last van heeft.
Misschien denken wij dan weer wat verder als we zeggen dat je niet een script hoeft te gaan schrijven om 5 forms te submitten bij 5 tabbladen, maar dat je álle gegevens in álle tabbladen in 1 <form> kan insluiten, hoef je ook maar 1x te submitten ;)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

dat is natuurlijk wel zo, maar wat ik begrijp is dat er in 1 tabblad een heel proces moet worden doorgelopen terwijl er in de andere niets tot weinig gebeurt. In dat geval is het onzin om iedere keer de hele bende te gaan submitten en kan je beter alle processen afzonderlijk in hun iframes doorlopen

• André

André

Analytics dude

Ik vind het sowieso nogal veel werk om tabbladden te implementeren op de manier die hij wil. Je kunt ook gewoon 5 pagina's maken met daarin de tabbladen waarvan de juiste gehighlight is.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de hulp. ik heb t voorelkaar!

met frameset met daarin iframes met daarin weer frameset per tabblad.
werk perfect, zolang je maar van je F5 toets afblijft :)
maar dat geeft niet.

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
met javascript kun je een tab laten highlighten zolang de tab selected is, maar met frames + javascript maak je het veel te moeilijk imo...

gewoon css tabs op elke pagina en hop :+

voorbeeld: http://css.maxdesign.com.au/listamatic/horizontal08.htm

deviantART gallery

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 14:41:
Dank jullie wel voor de hulp. ik heb t voorelkaar!

met frameset met daarin iframes met daarin weer frameset per tabblad.
werk perfect, zolang je maar van je F5 toets afblijft :)
maar dat geeft niet.
:? Dit snap ik niet: frameset --> pagina --> iframe --> frameset --> pagina's

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

:? Dit snap ik niet: frameset --> pagina --> iframe --> frameset --> pagina's
ff uitleggen:
ik heb een FRAMESET met
TOP : tabladen pagina.
MAIN ->
Pagina met IFRAMES voor de verschillende onderdelen.
En die pagina's hebben soms een menu aan de linkerkant of
bovenkant en soms niet.
Dus daarvoor ook een FRAMESET->pagina's.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Als je met een serverside taal werkt is het toch niet zo moeilijk om je object of array met gegevens in 1x naar de sessie te schrijven?

Als je een agenda hebt e.d. neem ik aan dat je een serverside taal gebruikt :P

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 10-08-2004 15:58 ]

Pagina: 1