[9600XT] brakke kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
Hoi mensen.

Ik heb het idee dat ik mijn kaart simpelweg niet stabiel krijg.
Problemen zijn gekomen na een format. Na die format heb ik voor mijn gevoel alles op de nieuwste of iig de goede drivers lopen.

Agp bus drivers
via drivers
radeon drivers
directx 9

Toch houd ik fikse fps drops, welke ik niet kan verklaren. Zelfs in een spel als CS
waar ik toch voor de format een 100 fps haalde.
In CS heb je een smoke grenade, wanneer deze mijn beeld vult, droppen mijn fps naar 30.
Het lijkt mij, dat mijn huidige setup dit makkelijk moet kunnen trekken. Ik heb dus het gevoel dat iets de beeldweergave tegen werkt. Zelf heb ik nu echt geen id meer waar het aan zou moeten liggen. Ik heb al vele drivers geprobeerd.

Dit is mijn huidige bakkie
AMD 64 3200+
Corsair 1024 pc400 (matched pair)
K8TNEO FISR2
Asus Radeon 9600 XT

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? anders komt de format er gewoon weer aan te pas.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Smokes heeft iedereen problemen mee, dit ligt gewoon aan de CS engine. M´n broertje kan op z´n 1300+ CS niet normaal spelen (met ene 9600xt), druk ik hem in mijn 3200+, gaat het perfect dus CS icm een 9600xt is al extreem CPU afhankelijk, maar dat is het probleem bij jou ook niet.

Als het alleen bij CS is, dan werkt je kaart verder normaal. Wat je kunt proberen is de smoke quality omlaag te gooien, maar veel meer kun je in CS er niet aan doen.

• Tpn
ik snap dat de smoke kwaliteit omlaag kan, maar dat bederft mijn spelplezier, bijkomend dat het geen oplossing is, want hij draait dan nog brak.

ik zal vanavond nog is even 3dmark runnen. kijken of wat de score zal zijn.

ik haalde btw in dezelfde opzet na een frissen install 3800 punten dat was toen ik de pc net in elkaar had gezet. wat ik overigens toendertijd ook een te slechte score vond.

Verwijderd

niks mis met je score daar:P en CS is gewoon een bragger engine voor ati kaarten;P er zijn wel zogenaamde drivers die er wel me om kunnen gaan alleen die werken in sommige gevallen.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Om nog maar even wat duidelijkheid te scheppen.

Die score van je is normaal, veel hoger dan 4000 zul je zonder OC niet komen, en die smokes in CS zul je ook niet kunnen oplossen, want dit is puur een beperking van de CS engine. Met de smokes zijn altijd al problemen geweest en voor zover ik weet zijn er ook geen patches, updates, fixed of weet ik veel wat voo, behalve je config tweaken op grafisch gebied of met de smoke quality spelen.

Overigens kan met mijn system de_aztec spelen met zo´n 300-400 FPS, maar zodrag ik een smoke heb dropt het dus ook naar 50-60 fps, maar ALLEEN als ik er echt middenin sta. Ook al sta ik er een halve meter voor, da is het gewoon 200+, sta ik er in, meteen 30 dus ja, lijkt met niet echt een videokaart probleem.

• Tpn
oke, dank je voor je feedback. ik heb dus nu hetzelfde.

maar kon toch zweren dat ik voorheen 90/100 fps in 4/5 smokes had

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01
Naast de standaard ATI driver ook de omega o.i.d al geprobeerd.
Deze hebben vaak extra optimalisatie in de drivers zitten waardoor dit probleem misschien wordt opgelost

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Probeer eens een kleurendiepte van 16 bit ipv 32. Ik weet voor 95% zeker dat het helpt. + het voordeel dat je smokes er realistischer uitzien als op 32 bit :Y) .
En ja ik heb ook een 9600XT en had dit probleem ook :+
Pagina: 1