Plotseling Super traag systeem pII450

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
He,

mijn ouders hebben een PII450 met 128 MB.
Ze zeiden dat hij ineens onwijs traag was geworden, dat klopte ook wel. Hiervoor liep 'ie trouwens prima!

• Adaware erover, hielp niet
• nieuw 256 Mb geheugen erbij gedaan (had ik toevallig voor mezelf gekocht), hielp niet
• Geformateerd, win2k erop (zat hiervoor ook al op), verse installatie.. hielp niet
• Benchmark met SiSoft Sandra, hij zei iets over grote latency Netwerk kaart en geen IRQ voor video kaart te hebben, IRQ heb ik niet opgelost (heb ik nooit gedaan, ook niet toen 'ie goed liep). Netwerk kaart er wel uitgehaald, hielp ook niet.
• Voodoo II kaart die erin zit eruit gehaald, hielp ook niet

Nu heeft de HD een 8 Mb/s snelheid, is dit diep diep te laag? (Western Digital, 5400 RMP HD, meer weet ik ook niet)

De pc doet zo verschikkelijk lang over opstarten, hij is alleenmaar aan het ratellen en aan het ratellen...

Ik hoor graag wat jullie ideeën hierover zijn!

tnx! :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nu heeft de HD een 8 Mb/s snelheid, is dit diep diep te laag?
hij is alleenmaar aan het ratellen en aan het ratellen...
Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" / "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 10-08-2004 10:37 . Reden: verkeerd topicnummer voor de FAQ :X ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

WD 5400rpm schijf... maar hoe groot istie? 8MB/s is niet zo gek voor een wat ouder schijfje :P

[ Voor 8% gewijzigd door roelio op 10-08-2004 10:37 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mir
  • Niet online
BalusC :Ik snap je reactie niet echt?! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mir op 10-08-2004 10:39 ]

• Mir
  • Niet online
uit mijn hoofd 20 Gb....

Maar als dat een prima 'score' is.. zucht... waar zit het euvel dan?! :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat BalusC bedoeld, is dat je de twee links eens volgt en kijk of daar oplossingen staan die misschien helpen.

Overigens zit er rechtsbovenin je posting een knopje met een potloodje, daarmee kun je je post editten om zo te voorkomen dat meerdere van je postings onder elkaar staan terwijldat niet hoeft. Scheelt weer wat ruimte. :)

ARME AOW’er

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nou ja wat dingetjes:

- Check de DMA settings op je IDE apparaten (harddisk vooral)
- Hoe zit het met het geheugengebruik. Zit het geheugen stampvol?
- Wat voor processen draaien er op de achtergrond, en nemen die ook veel CPU tijd?
etc

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mir
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 10 augustus 2004 @ 10:42:
Wat BalusC bedoeld, is dat je de twee links eens volgt en kijk of daar oplossingen staan die misschien helpen.

Overigens zit er rechtsbovenin je posting een knopje met een potloodje, daarmee kun je je post editten om zo te voorkomen dat meerdere van je postings onder elkaar staan terwijldat niet hoeft. Scheelt weer wat ruimte. :)
jah.. maar hij had [java] priemgetal als topic staan..snapte er dus niet veel van :D

Verwijderd

kijk of je hd S.M.A.R.T functie heeft een lees dat uit, kan je kijken of je hd aan het begeven is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK we kunnen blijven gissen, maar als de TS de FAQ nog niet heeft doorgenomen, heeft dit topic weinig nut meer. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.