Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Antec slk-3700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de policy en het gebruiken van de search, zijn er bij mij nog steeds vragen over het volgende:

Ik zou graag een (kleine) casemod willen doen aan een nog te kopen kast.
Het gaat om het volgende model: ANTEC SLK-3700AMB http://www.antec.com/us/p...nclosure.php?ProdID=00360
Ik wil een waterkoeling installeren en de radiator aan de bovenkant van de kast plaatsen, op de plaats van 1 of 2 5,25" bay(s).

Wat ik me met deze kast afvraag, is of dat kan. Op het moment ben ik in het bezit van een SLK-2600 en de bovenkant van deze kast is enkel 1mm staal (of wat het dan ook mag wezen).

Heeft iemand verder nog tips voor de installatie van de radiator? Ik had het idee om een gat te zagen van 120mm en de casefan eronder. Daaronder dan weer de radiator. Ik ben echter leek als het gaat om waterkoeling dus tips en trucs zijn altijd welkom.

Ja ik heb het DOC forum ook doorgespit.

Bedankt!

Verwijderd

Ik werk op dit moment met de kast waar jij het over hebt. Ben er erg tevreden over, maar vergeet niet dat het niet een fullsize bigtower is. Er is dus geen ruimte boven de voeding en alleen als je zou kunnen volstaan met 2 (externe) 3,5" slots kan je het 'voor-onder' gebruiken.
Het zal een flinke klus zijn om waterkoeling in deze kast te proppen, helemaal voor een beginneling.
Weet je zeker dat je deze kast hier voor wil gebruiken. De kast is behoorlijk geoptimaliseerd voor luchtkoeling. Ik heb er 2x 12 cm Papst fans in gezet op 5V en samen met een 'gedimde' Zalman 7000Cu en een fanless heatsink op me gpu is het hier heerlijk rustig. En dat bij een T van max 45 load (bij dit hete weer).
Advies: perfecte kast voor luchtkoeling, maar voor waterkoeling raad ik je deze af en zou ik persoonlijk naar een grotere zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het idee om de radiator in 1 of 2 5,25" bays te stoppen. Ik heb maar 1 cd-rom speler en 1 dvd speler. Misschien komt daar binnenkort verandering in als ik een dvd-brander koop. Dan gaan beide drives eruit en houd ik meer ruimte over voor de radiator.
Het reservoir plus aquariumpomp plaats ik dan op de bodem, onder de HD. Ik kan prima vooruit met 2x 3,5" want ik heb toch maar 1 schijf.

Edit: trouwens, die slk3700 is maar 5 cm groter dan de 2600... Een nog grotere van antec is weer 5 cm groter dan die andere. Moeilijk... moeilijk

Misschien dat het help dat ik toegang heb tot allerlei handige tools zoals las apparaten, slijptollen, dremels, noem maar op.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 22:24 ]

Verwijderd

Wat ik nog vergeten was te melden is dat deze kast standaard voorzien is van een deurtje voor de 5,25" slots. Natuurlijk kan je deze eruit halen, maar dat is geen gezicht (IMO) of je moet de hele bezel modden natuurlijk.
Dat deurtje zal de intake voor je radiator in de 5,25" slots behoorlijk in de weg staan. Dus nogmaals: als je per sé waterkoeling wil: er zijn genoeg kasten die er beter voor geschikt zijn. Ook binnen Antec; de Performance Plus (AMG) lijkt mij veel geschikter.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

als je een 12cm radiator hebt is het dan niet mogelijk om die aan het achterpaneel te bevestigen en dan de warme lucht direct naar buiten te laten blazen hoef je alleen maar die gril weg te dremelen en een fan eraan hangen daaraan hang je dan weer een rad (mocht de fan dit niet houden kun je het misschien ook omkeren).

edit: ik heb net ff wat beter gekeken en gezien dat het krap aan wordt maar met een beetje puzzelen moet het mogelijk zijn misschien een dat een klein airduct of extra vesteviging voor de rad nodig zullen zijn maar het is mogelijk volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door snooze op 11-08-2004 00:31 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde ook niet de warme lucht aan de voorkant eruit laten komen, maar aan de bovenkant. Een gat erin en een 120mm fan er voor. Radiator eronder. De radiator plaats ik dus horizontaal, net zoals je een cd-rom speler in zou bouwen.
Ik heb op internet diverse plaatjes gezien van mensen die het zo gedaan hebben.

Nu nog hopen dat ik het reservoir aan de voorkant onderin kwijt kan :)
Ga ik ondertussen ff kijken naar die performance plus.

Edit: Die performance plus is maar 5 cm hoger dan de slk 3700. Levert dat nou echt zoveel ruimte extra ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 11:28 ]

Verwijderd

Waarom plaats je er geen 5.25" reservoir in? Zijn even groot als een CD-ROM-drive en hebben aan de achterzijde de in en uitgang.

Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazypc.com/images/coolers/watercooling/reservoirs/bayresfull.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik eigenlijk de pomp IN het reservoir wil hebben. Ik denk niet dat die past in dat (overigs hele mooie) geshowde model. Maar, als ik een stille pomp kan vinden, dan is dit zeker een optie.

Bedankt!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Nee, dit past niet. Het is eigelijk een aangepaste chieftec case. Deze heb ik ook en om een rad boven aan te doen moet je de voeding ergens anders monteren. Zo heb ik deze achteraan gedaan buiten de kast. Mss is dat een idee kan je toch een bigass rad er in doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft geen bigass rad te zijn. Denk dat 5,20" x "een redelijke andere maat" wel goed zal zijn. Zo ver wil ik toch niet overclocken.
Zo'n rad moet toch wel passen in een 5,25" bay ?
De voeding zit daar een heel eind vandaan, dus daar zal ik niet zo'n last van krijgen. Ik moet echter aan de BOVENKANT van mijn kast een gat maken, om er een fan in te zetten. Denk dat dat nog wel goed gaat komen :)
Pagina: 1