Toon posts:

FC 2 nieuwe kernel = geen imap kunnen openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe kernel (2.6.7-1.494.2.2) geinstalleerd op mijn Fedora Core 2 machine. Alleen zit ik met het rare probleem dat ik geen IMAP accounts in bijv. Thunderbird, Evolution of Kmail kan openen. Zodra ik mijn IMAP folder open, dan blijft het mailprogramma in een "loop" om verbinding te maken met de mailserver. Aan m'n netwerkkaart ligt het volgens mij ook niet, aangezien ik gewoon kan internetten, telnetten, pingen, etc.

Het ligt ook niet aan de mailserver, want ik kan m'n mail wel op een ander systeem openen.

Als ik opstart met een iets oudere kernel, dan werkt het wel.

Is dit een bug in de kernel of zie ik iets over 't hoofd (irq conflict o.i.d.) ?!

Verwijderd

Gebruik je sendmail?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik geen sendmail. De IMAP server is een andere machine. Ik gebruik mijn computer als client om gewoon m'n mail te kunnen lezen, alleen werkt dat nu niet meer. :'(

Verwijderd

Kan je wel telnetten naar de IMAP poort op de mail machine?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, telnetten werkt wel.

Verwijderd

Heb je je imap client gecompiled met een of andere rare optie? Hercompile hem eens?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar heb ik niks mee uitgehaald. Heb alleen een nieuwe kernel via apt-get geinstalleerd.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:05

Lancer

What the......

Ga maar eens kijken in Bugzilla. Deze kernel is rot. Ik raad je aan een rollback te doen naar de vorige kernel of een nieuwere te nemen.

Ik had zelf ook legio netwerkproblemen. Op m'n AMD/VIA bak was netwerk helemaal weg (zelfs apache op localhost deed het niet, maar was wel te telnetten). Op m'n Pentium laptop was het iets beter, maar ook niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Lancer op 11-08-2004 13:39 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik heb last gehad van: Wegvallende netwerk connecties, en een servers die plotseling down waren, en dan ook compleet _uit_. 2.6.5 werkt prima en heeft nog geen problemen vertoont.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Waarom pluk je dan niet gewoon de originele source van kernel.org en compile je die zelf?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Het is inderdaad iets met deze kernel. Ik kan wel mijn IMAP ophalen vanaf lokaal netwerk. Maar ik kan niet msn'en, browsen, ssh-en op rdp'en. Telnet lukt wel. Het is zeker iets met firewall gebeuren ook denk ik.
Pagina: 1