Hulp gezocht met upgrade pc..

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedemorgen :)

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen.
Ik weet dat dit soort topics niet erg gelieft zijn.
Met een beetje research en doorspitten van dit forum kan ik al veel dingen zelf achterhalen.
Nu ben ik zeker niet te lui om dit te doen maarrrr...ik zit in een behoorlijke tijds nood.
Wat is het verhaal.

Ik heb bij mijn pc-boer een poos geleden mijn pc laten upgraden voor de aankomende games.
Mijn oude systeem (Athlon 2600+ met een KT33 Mobo en 512MB) werd geupgrade naar een P4 3 gig..Mobo Asus p4s8x-x en 1024 MB.
Helaas vielen de resultaten erg tegen en was er nauwelijks sprake van performance winst in benchmarks en games.
Dit probleem heb ik ook gepost op dit forum en wat waarschijnlijk de bottleneck is is dat zowel CPU als Mobo op 500Mhz draaien.

Ik ben gaan klagen bij mijn pc-boer dat ik niet de performance winst gekregen heb die ik verwacht had en ik mocht t.z.t. mijn onderdelen (CPU en Mobo) bij hem omruilen voor wat beters.

Nu het probleem:
Door miscommunicatie en de vakantie kreeg ik gisteravond te horen dat ik VANDAAG moet doorgeven wat ik nu wil hebben.
Aangezien ik een echte gamer ben zoek ik dus een CPU en Mobo die hier ideaal voor zijn.
Bij mij draait alles om FPS in een spel.
En ik heb weinig zin om weer een verkeerde keuze te maken.
In 1e instantie dacht ik gewoon alles om te ruilen voor een CPU en Mobo die op 800 Mhz draait,maar er werd mij ook verteld dat een Athlon Thunderbirth DE ideale gamers CPU zou zijn??
Affijn...dit moet ik nu dus zien te achterhalen..

Na dit lange voorwoord nu mijn vraag:
Welk CPU en Mobo raden jullie voor een gamer aan.
Het prijsverschil wat ik bij kan betalen mag maximaal zo rond de 150,- liggen.
Geheugen en Grafische kaart blijven verder onveranderd.
Ik ben trouwens geen tweaker die met allemaal fancy coolers gaat werken of dat soort tweaks..

Huidig systeem:
Pentium4 3Gig
1024 MB
Asus p4s8x-x
9700 Pro (Club 3D)
O.S.=XP

Uiteraard laat ik het niet alleen bij deze topic en ga ik zelf ook op zoek,maar alles wat ik nog te weten kom voor de deadline is welkom.
alvast bedankt.. _/-\o_

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Meeste wist is in mijn mening toch te halen uit de grafische kaart hoor.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Wat voor een P4 3 gig is het? 1mb cache 800fsb?
Mobo Asus p4p800s se vind ik persoonlijk wel een mooi bordje...

BOINC stats

Dit topic is gesloten.