Toon posts:

analoge camcorder naar pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een sony trv 78E, svhs aangesloten op mijn vga, ik weet het het wordt tijd voor een digitale.
Maar goed er staat nog een film op die ik graag op mijn pc wil bekijken en daarna op dvd wil branden,maar ik weet niet hoe.
ik heb een asus 9800xt,en ik heb de catalyst 4.7 geinstalleerd incl wdm driver.
Wat moet ik doen om bv dus mijn camcorder te laten herkennen op mijn pc?
Welke software moet ik instaleren om de film te bekijken?
Ik heb zelf al asus digital vcr geinstalleerd gehad maar dat werkt volgens mij niet.
Ik heb echt wel gekeken bij google en hier in het forum maar ik kom mijn verhaal niet echt tegen.(ik kom er iig niet uit) bedankt

Verwijderd

specs?

welke kaart heb je met een TV-in signaal? Dus geen coax maar een cinch of S-vhs in. Als je dat niet hebt kan je lang proberen ;)

Moet beter leren lezen, maar toch, welke kaart (met welke chipset) is het? Ken al die assussen niet van buiten

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 08:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen een asus 9800xt met svhs in?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
s-video in zal je bedoelen. :)

in principe kan je dan met elk capture-programma je film op je pc krijgen.
ik weet wel niet welke resolutie en zo die kaart ondersteunt. Kwaliteit zou kunnen ietsjes minder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
klopt s video in sorry.
Maar goed welk capture programma BV?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

BV virtualdub, of een van de vele andere, google is your friend ;). Maar weet je zeker dat je TV-IN hebt, en niet gewoon TV-out?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb pinnacle studio 8/9 gebruikt , maar dat loopt niet goed. Geluid en beeld kloppen na een tijdje niet meer. Daar heb ik met Ulead Studio 8 geen last van. Het mag dan wel een bewerkingsprogramma voor leken zijn, maar voor mij genoeg om oude banden op dvd te zetten :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

deepspace schreef op 10 augustus 2004 @ 09:24:
Maar weet je zeker dat je TV-IN hebt, en niet gewoon TV-out?
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 08:57:
ik heb alleen een asus 9800xt met svhs in?
http://nl.asus.com/products/vga/r9800xt/overview.htm
Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/vga/r9800xt/tv-out.gifAfbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/vga/r9800xt/video-in.gif

:)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begrijp dus goed dat het met mijn 9800xt wel mogelijk is, zo ja dan ga ik vanavond effe een capture progje erop zetten.
Dat had ik trouwens al wel gedaan dat digital vcr van asus, maar goed ik probeer wel wat vanavond,maar alle tips zijn welkom.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus met ulead video studio8 moet het allemaal gaan lukken?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:25:
ok dus met ulead video studio8 moet het allemaal gaan lukken?
Bij mij wel....

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb inderdaad beeld met ulead video 7,en ook met dat asus progje.
ik had iets fout gedaan,er word namelik bij de 9800xt een kabel adapter meegeleverd, en daar kan je het tv in of out mee kiezen, en ik had hem in de out dus dat ging natuurlijk niet.
Maar ik heb nu wel beeld maar geen geluid,ik heb van alles geprobeert.
het geluid kan toch (denk ik) niet via die s-video in lopen dan zou het geluid signaal via de vga gaan?.

ik heb trouwens een abit mobo de nf7-s geluid onboard.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

geluid moet via je geluidskaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja dacht ik zelf ook, ik ga er weer effe mee aan de gang bedankt

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb inderdaad geluid als ik mijn film bekijk met ulead video,alleen als ik de film capture en daarna bv met powerdvd de film afspeel,dan heb ik weer geen geluid.
Is niet makelijk pffff

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Naar welk formaat heb jeje video gecaptured? mpgeg of iets anders, indien je daarbij het geluid via je geluidskaart hebt gecaptured kan het zijn dat het niet dvd-compliant is. Het geluid via je geluidskaart is meestal 44khz pcm (wav), je zult dit dus naar een dvd-compliant geluidsvorm moeten converteren dan.
Misschien dat een authoring programma dit voor je doet (bv NeroVision/PinnacleStudio of iets dergelijks)
Als je het daarna met powerDVD afspeelt zou alles goed moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
zo als ik het gezien heb heb ik hem naar avi gecaptured en ik nog geen andere geprobeert, morgen weer want ik krijg hoofdpijn ha ha

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

De input van je geluidskaart moet wel op line in staan, of line in moet in ieder geval aangevinkt staan. Verder meot je als audio source ook line in instellen in ulead :).

4015Wp west (Dordrecht)

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Als je Xp gebruikt, waarom gebruik je dan de ingebouwde movie maker niet. Voor wat simpel videoomzet werk voldoet het. Ik zelf gebruik studio 8 naar alle tevredenheid.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe gekeken ik kan naar dv,dvd,mpeg,dv,svcd,wmv,avi vcd capture?
en line in instellen kan ik zo niet vinden in ulead ik heb overigens ulead video 7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd effe met movie maker geprobeert en dat ging wel ook met geluid alleen de kwaliteit van de film op full screen laat te wensen over.
Dus is er toevallig nog wat aan de kwaliteit te doen ?

Verwijderd

tsja, een gewoon TV signaal is niet scherp. (320*240 of zo iets) Zeker niet als je DVD gewoon bent. Wat bedoel je juist met slechte kwaliteit. Als je een klein stukje post kunnen we eens kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:46 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Movie maker is gebasseert op het publiceren op het net. Hiermee kan je geen dvdkwaliteit maken helaas, tenminste dat is mijn bevinding.

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1