Welke virus/worm probeert te mailen via postmaster@domain..

Pagina: 1
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Mijn mail-server log loopt over met beveiligings fouten dat de zender niet geautoriseerd is om namens postmaster@<mijndomain.nl> mail te versturen via deze mail server.
Wie weet welk virus of worm dit doet? Want ik wil het namelijk doorgeven aan mijn provider, want er zit in ieder geval iemand in het netwerk van mijn provider die deze virus of worm heeft.
Bedankt!

Signature van nature

• chromeeh
  • Laatst online: 08:51

chromeeh

the Gnome

Ik neem aan dat je server antivirus protectie heeft, en dat je geen open relay bent....
Laat je scanner eens heel je server scannen + eventueel allemailboxen.
Daarnaast uiteraard alle inbound en outbound mail scannen dan zit jij in ieder geval safe.

Daarnaast krijg ik ook wel eens mailtjes dat ik zogenaamd een virus heb gestuurd naar <naam>@<domain>.<ext> dan heeft die trojan dus ergens uit een adreslijst m'n naam gepikt en verstuurd onder die naam. Niets om je druk over te maken :)

Hou gewoon je server in de gaten, en je MX provider is verplicht ook te loggen dus die zou het ook na kunnen kijken :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar laat je PC eerst even op alle vlakken scannen.

Housecall (www.housecall.nl) <== online virusscanner
Ad-Aware (Spyware etc) <== Verwijderd zogehete "poepbestanden"
Norton Antivirus (virusscanner) <== Updaten tegen nieuwe virussen en scannen.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Misschien handig om even te melden om wat voor OS het gaat. Housecall heeft niet veel zin op een linux mailserver. :) En een paar lijnen uit je log wil ook wel helpen.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
nou, ik heb zelf geen virus. Maar deze meldingen komen omdat iemand van buitenaf via het postmaster-account van mijn mailserver probeert te mailen. Ik heb geen open relay inderdaad anders was dat mailtje gewoon verstuurd.
Ik denk namelijk dat het een worm of virus is op de pc van diegene die probeert te mailen via het postmaster account op mijn server.

Signature van nature