Toon posts:

Mac OS X 10.3.5 update is uit

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De 10.3.5 update is uit. Hele schokkende verbeteringen zitten er niet tussen, maar zo te zien toch wel de moeite waard. Waarschijnlijk is het voornamelijk een update die nodig is voor de Dual 2.5GHz G5s die geleverd (gaan) worden.

Zelf heb ik hem nog niet getest, omdat ik met een geXPostFacto G3 zit waarvan het altijd maar afwachten is of nieuwe update compatibel zijn.

Over het algemeen is het waarschijnlijk slim om af te wachten en sites als MacFixIt in de gaten te of er problemen optreden met jouw hardware configuratie. Als je update, vergeet niet eerst met Disk Utility (ben even de Nederlandse naam kwijt) of Cocktail alle permissies te controleren en repareren.

De 'key features':
• improved support for NTFS formatted volumes
• improves reliability for user logins and mounting of home directories in a networked environment
• updated ATI and NVIDIA graphics drivers
• improved Bluetooth compatibility for Apple Wireless Keyboard and Mouse and Bluetooth phones
• additional FireWire and USB device compatibility
• improved font management
• updated Mail and Image Capture applications
• improved compatibility for third party applications
• previous standalone security updates

Links
10.3.5 Update
Knowledge Base artikel
10.3.5 Combo update
Knowledge Base artikel

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:21

botoo

πŸ’€ too old to die young

En tegelijkertijd is er een Security update aanwezig die het veiligheidsprobleem met o.a. png bestanden op moet lossen :).

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Verwijderd

Topicstarter
Die update zit in ook in 10.3.5 geintegreerd. Maar voor de niet-updaters inderdaad ook apart te krijgen :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

ik download hem nu, kijken of het voor mij nog schokkende dingen te weeg brengt.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Maximus schreef op 10 augustus 2004 @ 14:26:
ik download hem nu, kijken of het voor mij nog schokkende dingen te weeg brengt.
Ik klooi er zelf al inmiddels een halve dag mee en geen problemen...

Verwijderd

Bij mij sprong mijn schermresolutie van 1344 x 1008 naar 1600 x 1200 of iets dergelijks na het installeren en opnieuw opstarten. Dat vond ik wat teveel van het goede voor mijn 19" beeldbuis, dus heb ik 'm maar weer teruggezet. Wel vreemd dat zoiets zomaar gebeurt.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Hier geen merkbare (snelheids)verbeteringen.

No production networks were harmed during this posting

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Mwa, is een aardige update hoor. Als hij alleen voor de nieuwe G5 zou zijn, die trouwens met 10.3.4 worden geleverd, dan zou die een stukje kleiner zijn. ;)

Als je kijkt naar de grote dan zie je dat er ook wel meer veranderd is. Bijv 10.3.1 was echt maar een kleine updateje. :P

kleurbleur.nl

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
ligt het aan mij maar kan ik na die update niet meer op me windows shares komen?

hij blijft maar connecten in finder maar kom er niet op

//edit: geen idee wat ik gedaan heb maar het werkt weer

[ Voor 18% gewijzigd door rico_fxp op 11-08-2004 20:20 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Volgens gesprekken op de fora van Ars Technica is Safari een stuk sneller geworden door deze update. Dit gemeten aan de hand van een aantal Java benchmarks op een of andere webzijde...

De link

Liege, liege, liegebeest!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

rico_fxp schreef op 11 augustus 2004 @ 20:17:
ligt het aan mij maar kan ik na die update niet meer op me windows shares komen?

hij blijft maar connecten in finder maar kom er niet op

//edit: geen idee wat ik gedaan heb maar het werkt weer
Probeer nog eens na te denken ;) heb er ook last van met mijn PB.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
Nog een waarschuwing voor Sony CliΓ© gebruikers, welke dus op de mac Missing Sync gebruiken: lees deze thread eens.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Gisteren geinsttalleerd op een test mac zonder problemen.

Vandaag op een live mac gepushed, geen problemen ook geen merkbare verbeteringen. Software die getest is:

- Standaard mail & safari
- Photoshop 7
- Illustrator 10
- Preps (Running classic mode)
- Quark 5 (Running classic mode)
- Quark 6

Connecties via afp & smb en ad plugin.

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
OzBoz schreef op 12 augustus 2004 @ 11:38:
[...]

Probeer nog eens na te denken ;) heb er ook last van met mijn PB.
bij nader inzien idd werkt het niet lekker
zodra ik een windows computernaam gebruik werkt het niet blijft ie connecting aangeven. gebruik ik het IP van dezelfde computer dan connect ie wel snel

:S

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Long time no see, ben op vakantie dus ik had geen mogelijkheid om snel te reageren echter ik heb het gevoel dat mijn ventilator van de powerbook sneller aan gaat als eerst. Heb nog niet gekeken naar een site want ik zit hier net weer.

De fan gaat bij mij alleen maar wat sneller aan als ik met iPhoto of iDVD werk. Soms als ik bezig ben met finalcut express gaat hij aan. Verder vind ik het een goede update ikheb alleen de samba sharing e.d. nog niet uit kunnen proberen omdat ik hier alleen zit met mijn powerbook en niet in een netwerk met een windows of mac computer.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Maximus schreef op 17 augustus 2004 @ 10:08:
Long time no see, ben op vakantie dus ik had geen mogelijkheid om snel te reageren echter ik heb het gevoel dat mijn ventilator van de powerbook sneller aan gaat als eerst. Heb nog niet gekeken naar een site want ik zit hier net weer.

De fan gaat bij mij alleen maar wat sneller aan als ik met iPhoto of iDVD werk. Soms als ik bezig ben met finalcut express gaat hij aan. Verder vind ik het een goede update ikheb alleen de samba sharing e.d. nog niet uit kunnen proberen omdat ik hier alleen zit met mijn powerbook en niet in een netwerk met een windows of mac computer.
Ik weet niet waar je op vakantie bent, maar als je ergens zit waar het warmer is dan op de Veluwe, dan heb je natuurlijk best de kans dat je fan wat vaker gaat draaien: gewoon omdat-ie het lekker warm heeft :).

Fijne vakantie nog verder!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Sinds de update werken mijn volume en scherm brightness toetsen niet meer? Ik weet niet zeker of dit alleen na de update is gebeurt, maar storend is het zeker.

Heb er overigens ook een extreme kaartje bij in gezet. Verder is de google er ook bij gepakt, maar dit geeft geen oplossing. Help :-)

[ Voor 35% gewijzigd door Ma_rK op 17-08-2004 15:01 ]

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11-2025
Leuke update mij niet heus.... Een aantal pagina's waaronder www.asetek.com en www.x-modding.nl laden nu niet meer. Met IE zijn ze wel gewoon te openen. Op diverse fora melden gebruikers dezelfde problemen, ook problemen met java en een Safari die niet meer start of meteen crashed. Thanks Apple! :r
Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Ma_rK schreef op 17 augustus 2004 @ 14:54:
Sinds de update werken mijn volume en scherm brightness toetsen niet meer? Ik weet niet zeker of dit alleen na de update is gebeurt, maar storend is het zeker.

Heb er overigens ook een extreme kaartje bij in gezet. Verder is de google er ook bij gepakt, maar dit geeft geen oplossing. Help :-)
En wij moeten nu raden wat voor Mac je hebt? :)

Ik neem aan dat je al een hardware test hebt gedraaid en gekeken of de keys uberhaupt nog werken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Demon_Eyez schreef op 18 augustus 2004 @ 12:37:
Leuke update mij niet heus.... Een aantal pagina's waaronder www.asetek.com en www.x-modding.nl laden nu niet meer. Met IE zijn ze wel gewoon te openen. Op diverse fora melden gebruikers dezelfde problemen, ook problemen met java en een Safari die niet meer start of meteen crashed. Thanks Apple! :r
Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt
En voor jou hetzelfde; wat moeten we nou met de melding "hij doet het niet"?

• Ma_rK
Okay. iBook G4 933 met bt & airport. Hardwaretest is nog niet uitgevoerd en ik zou ook niet weten hoe ik dat zou kunnen doen :-)

We lezen net iets over een hardware test CD. *mark trekt weer wat oude dozen open en gaat op zoek

[ Voor 30% gewijzigd door Ma_rK op 18-08-2004 12:57 ]

• Ma_rK
En x-modding.nl werkt ook met een windowsmachine en ie niet.

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'database-5.db.widexs.nl' (4) in /opt/guide/www.x-modding.nl/HTML/includes/functions/database.php on line 19
Unable to connect to database server!

Das niet echt een "updateprobleem".

[ Voor 68% gewijzigd door Ma_rK op 18-08-2004 12:59 ]

• Demon_Eyez
chem schreef op 18 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

En voor jou hetzelfde; wat moeten we nou met de melding "hij doet het niet"?
Wat je met de melding moet? Ik geef alleen maar aan dat die update voor een irritant probleem kan zorgen. Maar als het niet op prijs wordt gesteld laat dan maar... :Z
Ma_rK schreef op 18 augustus 2004 @ 12:59:
En x-modding.nl werkt ook met een windowsmachine en ie niet.

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'database-5.db.widexs.nl' (4) in /opt/guide/www.x-modding.nl/HTML/includes/functions/database.php on line 19
Unable to connect to database server!
Ik bedoel IE onder MAC OS X, daar doet'ie het bij mij wel en met Safari niet. Evenals de site van Asetek. Die medling die jij noemt krijg ik hier niet te zien.

Voor alle duidelijkheid: ik gebruik een G5, Panther en de laatste update. Als browser heb ik dus Safari en IE

[ Voor 63% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-08-2004 13:09 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• chem

chem

Reist de wereld rond

Demon_Eyez, het punt is dat je melding kant noch wal raakt; wat doet-ie niet? screenshots?

Als je alleen melding ergens van wil doen kan je beter naar de HK gaan oid.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ma_rK schreef op 17 augustus 2004 @ 14:54:

Als je een laptop gebruikt, houd dan eens de Fn-toets ingedrukt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op 18 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Wat je met de melding moet? Ik geef alleen maar aan dat die update voor een irritant probleem kan zorgen. Maar als het niet op prijs wordt gesteld laat dan maar... :Z
Je kan het op zijn minst wat aardiger brengen. Het gebruik van de :r en :Z smileys worden niet als positief beschouwd en ergeren veel mensen.
Ik bedoel IE onder MAC OS X, daar doet'ie het bij mij wel en met Safari niet. Evenals de site van Asetek. Die medling die jij noemt krijg ik hier niet te zien.

Voor alle duidelijkheid: ik gebruik een G5, Panther en de laatste update. Als browser heb ik dus Safari en IE
Dat jij die errors niet krijgt komt waarschijnlijk door het slechte cachen van IE op de Mac en ligt niet aan Safari. Bij x-modding.nl is er een fout in de database, dat is serverside en ligt niet aan je browser. Bij www.asetek.com zit er een fout in de asp pagina's. Beide gevallen liggen niet aan de update: dezelfde errors krijg je ook bij de oude Safari en ook in Firefox. Als je eerst de foutmeldingen zou bekijken voordat je gaat lopen blaten zou je een hoop ergernissen van andere mensen kunnen besparen.

• Demon_Eyez
frim schreef op 18 augustus 2004 @ 13:15:
[...]

Je kan het op zijn minst wat aardiger brengen. Het gebruik van de :r en :Z smileys worden niet als positief beschouwd en ergeren veel mensen.

[...]

Dat jij die errors niet krijgt komt waarschijnlijk door het slechte cachen van IE op de Mac en ligt niet aan Safari. Bij x-modding.nl is er een fout in de database, dat is serverside en ligt niet aan je browser. Bij www.asetek.com zit er een fout in de asp pagina's. Beide gevallen liggen niet aan de update: dezelfde errors krijg je ook bij de oude Safari en ook in Firefox. Als je eerst de foutmeldingen zou bekijken voordat je gaat lopen blaten zou je een hoop ergernissen van andere mensen kunnen besparen.
Wat nou blaten? Ik zit vanochtend op Asetek en X-modding, niets aan de hand. Ik installeer de update, en kom vervolgens niet op beide pagina's.
Vervolgens zoek ik op de apple site in diverse fora en kom dezelfde en soortelijke problemen tegen. X-modding kan inderdaad toeval zijn, neemt niet weg dat op de ander Macs zonder de update de Asetek pagina WEL wordt weergegeven

BTW, 'blaten' klinkt ook niet aardig als we toch bezig zijn de moraalridder uit te hangen.

De post van Chem waarop ik reageerde getuigd ook niet van een vriendlijke benadering. Daar komt bij dat ik daarna duidelijk aangeef waarom ik de het probleem poste.

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-08-2004 13:43 ]

• Ma_rK
Goede tip FL!PNEUS. De toetsen werken iig nog wel, maar de officiele functionaliteit van de F1-F5 toets van volume en helderheid is dus weg.

Voor Demon_Eyez. Ik denk dat je die foutmelding krijgt als er teveel gebruikers op de MySQL server van jou webhost komen. Op dat moment kan hij geen verbinding meer opzetten. Of de host verhoogt het aantal verbindingen, of je verzoekt overgeplaatst te worden naar een andere server.

• chem

chem

Reist de wereld rond

en nu is het uit.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.