[IIS6] Mail naar Hotmail komt niet aan!

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
Ik heb na een aantal nachten werk eindelijk IIS draaien met alles wat ik wil, en alles werkt goed! Ik heb echter 1 probleem, Hotmail accepteert geen mailtjes van mij meer.
Ik heb toen ik het net installeerde een aantal succesvolle testmailtjes richting Hotmail gestuurd, maar vandaag kwamen de testmailtjes niet aan, ze werden geweigerd door Hotmail met de melding:
"Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server."

Ik kan wél succesvol mailtjes sturen via de webmail interface die ik heb geïnstalleerd (op een andere server), deze webmail interface gebruikt dezelfde SMTP server, en dezelfde account als waarmee het dus via Outlook/Thunderbird niet lukt. De mailtjes via Outlook en Thunderbird komen gewoon in de queue terecht, en uiteindelijk in de badmail. Ook kan ik succesvol mailtjes sturen naar mijn studenten-mail account, dus ik denk dat het "probleem" bij Hotmail ligt, wat wel jammer is aangezien veel van mijn contacten een Hotmail adres hebben.
Een eerste gedachte ging uit naar een limiet van mijn SMTP server op het aantal berichtjes dat naar 1 adres mocht gaan binnen een bepaalde tijd, aangezien ik zelf mijn Hotmail adres redelijk heb lopen volspammen met testmailtjes, maar de error die ik krijg doet anders vermoeden.

Voor zover ik heb nagekeken staan uiteraard de instellingen goed, en ik heb mijzelf nog nergens in een email blacklist zien staan. Ook de DNSReport geeft een gunstig beeld van mijn server (http://www.dnsreport.com/...?domain=quantumkitten.com ).

Ik heb uiteraard de search en google gebruikt (ik ben met dit specifieke probleem nu een uurtje of 6 bezig denk ik) en nog geen oplossing gevonden.

Ik draai Windows 2003 server standard, IIS6 en de Norton Firewall (die ik meermaals uitgeschakeld heb om te testen uiteraard).

Heeft iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door DeadKennedy op 10-08-2004 03:41 ]

WEBN & chill (@IBKR)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je smtp service moet even zo worden ingesteld dat hij eerst de mail bij je provider afleverd (smtp.provider.nl)

veel domains staan het niet toe dat ze mail gaan ontvangen van onbekende smtp servers die door jan met de korte achternaam zijn neergezet

geen geldig MX record.. geen mail simpel als dat

A wise man's life is based around fuck you

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
Je kan idd heb beste even bij smarthost jouw SMTP server van je provider neerzetten.

Ook moet je ff je server checken op open relays want als je die hebt dan wordt je ook bij veel mailservers geweigerd. Het beste kan je dit testen bij www.ordb.org

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• DeadKennedy
Voor zover ik heb kunnen zien draai ik geen open relay (test maar, mijn mx record staat goed en op quantumkitten.com). Verder vereist de smtp server van mijn provider authenticatie, en voor zover ik heb gezien ondersteunt IIS smart host dat niet (ik kan enkel de server naam intikken, verder niks)

WEBN & chill (@IBKR)

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 12:33

[Jules]

Confusion in confusion

't Is iig nog geen spf checking... die zou pas op 1 oktober in moeten gaan bij hotmail...
Kun je de logfiles niet eens bekijken, zowel van de gelukte mails via de webmail interface als de mislukte die via thunderbird zijn verstuurd... daar moet dus een duidelijk verschil in zitten...
Wordt er in beide gevallen geprobeerd een connectie op te bouwen naar dezelfde server enz...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• DeadKennedy
Mijn MX record staat dus goed, de webmail komt aan omdat ik dat webmail appje op een andere server heb staan wiens smtp server hij gebruikt. Ik heb ook geen open relay... Hoe zou ik er voor kunnen zorgen dat Hotmail mij accepteert? Gaat dat ooit goed komen? En anders, hoe vind ik een andere SMTP server die voor mij wil relayen? (zoals gezegd vereist de SMTP server van mijn provider (uu.nl) authenticatie, en kan ik geen authenticatie (voor zover ik gezien heb dan) instellen in IIS6.

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
Hmm, geen oplossing blijkbaar? Helaas :/

WEBN & chill (@IBKR)

Pagina: 1