Ik wil zeg maar dit krijgen
dus flat gezien vanuit de items heb ik:
a > b > c
a > b > d
a > b > e > f
a > b > g > h
Dit kan nog veel uitgebreider, het moet dus oneindig door kunnen gaan. Ik dacht dit zo te doen in mysql:
Hoe kan ik met zo min mogelijk mysql querys deze gegevens ophalen en netjes met <UL><LI></LI></UL> etcetera weergeven? Ik dacht zelf met joins maar ik heb niet de kennis om dit te doen. Is er iemand die me kan helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| + catogorie a .+ subcatogorie b .|+ item c .|+ item d .|+ subcatogorie e .||+ item f .+ subcatogorie g .|+ item h |
dus flat gezien vanuit de items heb ik:
a > b > c
a > b > d
a > b > e > f
a > b > g > h
Dit kan nog veel uitgebreider, het moet dus oneindig door kunnen gaan. Ik dacht dit zo te doen in mysql:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| TABEL: CATOGORIE +----+--+--------+ |NAAM|ID|MASTERID| +----+--+--------+ |a...|1.|NULL....| +----+--+--------+ |b...|2.|1.......| +----+--+--------+ |e...|3.|2.......| + etcetera.... |
code:
1
2
3
4
5
6
| TABEL: ITEMS +----+--+-----+ |NAAM|ID|CATID| +----+--+-----+ |c...|1.|2....| //waarom 2? Hij moet in cat b (dus met id 2) etcetera |
Hoe kan ik met zo min mogelijk mysql querys deze gegevens ophalen en netjes met <UL><LI></LI></UL> etcetera weergeven? Ik dacht zelf met joins maar ik heb niet de kennis om dit te doen. Is er iemand die me kan helpen?