Toon posts:

Asus M6800 USB-controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb problemen met de usb-controller (Asus M6800 ) onder windows xp pro NL (zonder service pack). heb bios update gedaan en geen verandering . de usb-controller wordt wel herkend, maar functioneert niet naar behoren. staat bij aparaatbeheerd bij overige apparaten met een uitroepteken. er is ook geen stuurprogramma of iets geinstalleerd (hoewel een usb muis of camera wel wordt herkend en werkt, maar waarschijnlijk niet aan 2.0 snelheid) Wou een hauppauge TVkaart kopen kopen en las dat je usb 2 moest hebbe. Dus ik check met SiSoftware Sandra Poort informatie: USB 2.0, maar snelheid laag: 1,5MB. En normaal zou dat 61mb/s moeten zijn (ongeveer)

Ik heb ook op de site van asus zelf gekeken en geen drivers of updates, enkel voor Windows ME, en die gaan niet voor Xp

Ik heb al overal gezocht om dat op te lossen, maar niets gevonden. er is blijkbaar geen usb update van drivers ofzo.

Iemand hetzelfde probleem gehad? Of een oplossing ervoor?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 07:35
usb 2 heb je sp1 nodig

Verwijderd

zul je toch een originele versie van xp moeten gaan kopen.... ipv FCKGW-XXXXX-XX....

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurt er als ik sp1 installeer over mijn xp met die key van fckgw?
ik had gelezen dat die sp1 uw pc zou vertragen. dus installeerde ik die zonder sp1. Moest gistere homedesk formateren en installeerde toch sp1 omdat windows cd ergens anders lag en hem moest lenen ( maar ook een copietje) Maar dat was met een andere key.

Kan je niet gewoon upgraden via die windows xp met sp1 en de key veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat opgezocht en ben op een site terecht gekomen om dat sp1 te omzeilen.

"Hallo bezoekers,

Het servicepack 1 (SP1) voor Windows XP instaleert zichzelf alleen op een legale windows versie. Als je het beruchte serienummer hebt met FCKGW-RHQQ2 enz..... dan zal SP1 installatie namelijk weigeren!! Lees de onderstaande instructies goed door en veel succes!

Controleer m.b.v. de XP_Product_Key_Viewer.exe of je het beruchte illegale FCKGW-RHQQ2 serialnummer hebt op je pc.
Nee? Download en install dan service pack 1!
Ja? Dan de XP_Pro_Corp_Key_Changer.exe downloaden en dubbelklikken,
Er zal een ouderwets DOS-venstertje verschijnen,
Druk nu twee maal op een willekeurige toets,
In het DOS-venstertje verschijnen een heleboel serials EN "plots" een scherm "windows activeren" Nu zal ook je firewall een alarm geven dat "een windowsprogramma" met internet wil verbinden --> NEE dus !!

Vink aan dat je "windows mbv medewerker klantenservice wil activeren" (middelste optie)
Next (volgende)
Selecteer je lokatie en click op: "productcode wijzigen"
Vul in dit scherm 1 vd keys in die gij net in de DOSbox zag
Klik op BIJWERKEN
Sluit nu het scherm "windows activeren" en het DOSboxje
Controleer nu mbv XP_Product_Key_Viewer.exe of je nummer is veranderd
Ga naar de microsoft site en download het SP1 pack
Installeer SP1 (wees geduldig)
Stuur kleine donatie (via PayPal) of een bedankje naar de webmaster van deze site en zegt het voort "

( dit is de site http://www.xs4all.nl/~rpronk/sp1.htm)

Kan iemand me vertellen of dit een betrouwbare/correcte manier is om dat te omzeile??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp sp1 geinstalleerd, en nog steeds geeft die em die usb-controller aan die niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
oepps: vergeten stuurprogramma bij te werken, werkt nu perfect...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 13:25:
ik heb windows xp sp1 geinstalleerd, en nog steeds geeft die em die usb-controller aan die niet werkt?
moet je in apparaatbeheer -> eigenschappen van ding -> stuurprogramma -> Stuurprogramma bijwerken doen, waarschijnlijjk pakt ie hem dan wel.
edit:

:X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 13:27 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

ff een quote uit mijn review in het Asus M6000N topic deel 3,
als je daar gekeken had dan had je het zelf kunnen vinden, en inderdaad SP1 erop.
Ik heb WinXP dus kaal geinstalleerd.

Ik heb de volgende stappen gedaan om alles werkend te krijgen met zo min mogelijk meuk:
Stap 1) WinXP gevolgd door SP1
Stap 2) Audio, VGA, LAN, WLAN, Modem, Touchpad, IR, Ricoh Media Card drivers installen vanuit de drivercd
Stap 3) Dan pas de Intel INF update (USB 2.0), ATKACPI driver (WLAN knop) en CPU hotfix, ook drivercd.
Stap 4) Tot slot de volgende ATKACPI Utilities: Alleen Power4Gear voor power management, de rest is onzinnige meuk.

(Misschien nog de PC probe als je temp metingen wilt hebben en Check Mail voor de knop maar de rest is not needed.)

WinXP ziet namelijk bijna niets waardoor je stap 2 nodig hebt om alles werkend te krijgen. Na deze 4 stappen heb je WinXP zo kaal mogelijk maar wel dat alles goed werkt in mijn opinie.
Due gewoon de Intel INF update installeren van de driver cd !!!

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Pagina: 1