Toon posts:

[XP] Internet erg traag na verse installatie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is het probleem er zijn 4 pc's op een strandaard router die op een standaard kabel modem is aangesloten.
1 van die pc's moest even opnieuw geinstaleerd worden, en dus weer xp pro nl version erop gezet, en met een helemaal schone installatie is het probleem dus dat het internet super super traag is (vrij relatief begrip maar het is echt echt heel traag het duurt ongeveer een minuut of 5 voordat www.google.com is geladen, en dan nog 5 minuten voordat er staat wat ik zoek. Op alle andere computers is dit niet het probleem, maar dan ook echt niet het probleem want daar gaat het internet best snel.
Ik dus;
kabels verwisselen.. geen verschil,
netwerk kaart verwisseld, geen verschil,
router gereset, geen verschil,
modum gereset, geen verschil
alleen de foute pc erop gezet zonder router, geen verschil
in start->uitvoeren->msconfig van alles uitgeschakeld, geen verschil
Adaware gedraaid, geen verschil
Virus gescaned, geen versil..

Ik hoop dat deze beschrijving (volgens mij vrijwel hetzelfde) minder globaal is. Want ik zit echt met dit enorm stomme probleem, en wil het oplossen... :(

sorry vergeten te vermelden dat bij de taskmanager bij netwerk verkeer staat, dat er minder dan Prackties geen internet 0,4% gebruikt word, terwijl ik gewoon echt b.v. tweakers.net open of een plaatje of wat dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 23:20 ]

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 21:32
Enkele standaardvragen.

- Is de verbinding tussen en andere computer en deze computer ook zo langzaam?
- Wat levert een ping naar bv. www.google.nl op?
- Wat levert een snelheidstest op bv. www.speedtest.nl op?
- Wat is de processorbelasting in taakbeheer?

[ Voor 11% gewijzigd door Xlnt op 09-08-2004 23:24 ]

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Even een titel fix zodat het aan de voorwaarden van Windows Operating Systems voldoet :)
Zie Windows Operating Systems - Policy voor meer info.

Is je interne netwerk wel gewoon snel ook op de verse installatie? Wat voor netwerk kaart heb je?
Heb je verschillende settings geprobeerd qua full duplex/halp duplex etc?

Geeft de dhcp van je router goede settings en kun je die eventueel hier tussen [code] tags posten?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Xlnt schreef op 09 augustus 2004 @ 23:23:
Enkele standaardvragen.

- Is de verbinding tussen en andere computer en deze computer ook zo langzaam?
- Wat levert een ping naar bv. www.google.nl op?
- Wat levert een snelheidstest op bv. www.speedtest.nl op?
- Wat is de processorbelasting in taakbeheer?
processorbelastig is echt heel erg minimaal,
ping naar google.nl is 40 ms
speedtest.nl kan ik niet berijken ik zie wel de kleurtjes van de layout maar voor de rest laad de site niets,
en de verbinding tussen de andere computers weet ik jammer genoeg niet, maar voor zover ik me het kan herrinneren is de verbinding naar de admin van de router ook traag maar minder traag dan een echte site (komt misschien ook omdat hij bijna alleen textbase is.

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 09 augustus 2004 @ 23:26:
Even een titel fix zodat het aan de voorwaarden van Windows Operating Systems voldoet :)
Zie Windows Operating Systems - Policy voor meer info.

Is je interne netwerk wel gewoon snel ook op de verse installatie? Wat voor netwerk kaart heb je?
Heb je verschillende settings geprobeerd qua full duplex/halp duplex etc?

Geeft de dhcp van je router goede settings en kun je die eventueel hier tussen [code] tags posten?
Ja de Dhcp doet het helemaal goed, en ik zit nu niet achter die pc... helemaal ook niet in het huis waar die pc staat... maar ik zal het zo snel mogenlijk posten, en het is een 3com netwerk kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, het netwerk loopt ook heel traag, maar... ik kan niets vinden over full of half duplex... kan iemand helpen met hoe ik het nu wel kan oplossen, of waar ik dat kan helpen want het probleem is echt heel bizar.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Al je drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles is up to date, duurde uren omdat het via via moest, maar alles is echt up to date..

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 07:32
Ik heb dus precies hetzelfde probleem, ik kan snel pingen naar sites, en op speedtest haal ik ook gewoon 600kbs alleen zodra ik ga surfen krijg ik een dns error.
terwijl de netwerk kaart in een andere pc met de zelfde kabel het wel goed doet

dhcp aan of uit maakt niet uit

• Willie
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
En ik heb ook hetzelfde probleem. Het netwerk is traag, maar alleen van of naar deze pc, het internet is traag, terwijl irc en gamen gewoon goed gaat. Maar websites zijn altijd traag, met opera en met internet explorer. En soms krijg ik ook gewoon dns errors of hij timed out.

edit:
Ik heb het zojuist opgelost door mn langzame pc uit poort 1 van de router te halen en in de enige andere overgebleven poort 4 te stoppen. En hij was direct weer op normale internet snelheid. Het schijnt dat sommige routers hun uplink en poort 1 geshared hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Willie op 11-01-2005 23:13 ]

Pagina: 1