Toon posts:

Geforce 2 mx400(pci) o'cd te warm/crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nog een oudere pc, pentium 3 733mhz met een geforce 2 mx400 in een pcislotje. Ik kwam vandaag tot het idee om hem ff overteclocken.

Dit heb ik met powerstrip gedaan default settings zijn: 159,88 geheugen/ 199,88 Engine Clock. Deze heb ik over geclocked naar 180 geheugen / 204,93 Engine clock.

Ik heb even wat rond gekeken op google & meerdere topics maar ik blijf in de onzekerheid. Ik was aan het counterstriken & na een tijdje spelen liep cs volledig vast & starte de pc zichzelf opnieuw op.

Sorry als dit verkeerd over komt of bekend, ik heb niet zo veel verstand van 3dkaarten. Maar er zit een Fan op, een coolertje, kleintje & een heatsink.. die fan zit op die heatsink in het midden van de kaart.

Word de Kaart te heet waardoor mijn cs crashte, toevallig drukte ik wel veel knopjes in, ik had explorer uitgeschakeld & er was veel beweging in de buurt.

Plz tell me. Word ie te heet wat kan ik er aan doen ? terug clocken of nog iets anders ?

Met Veel Groet,

Michiel KIggen

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

van 159mhz naar 180mhz is voor het geheugen op de mx400 wel wat veel.. De core kun je nog redelijk overclocken..

Als ik jou was zou ik een beetje de basics van oc'en van videokaarten lezen, dan weet je waar je op moet letten..

Download my music on SoundCloud

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

GF2 MX series worden al erg heet, je kunt ze idle niet eens vastpakken met je handen, maar dit is normaal.

Als je 'm dan ook nog gaat overclocken en gaat stressen, krijg je dus dit soort taferelen. Terugclocken of betere koeling. :)

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 09-08-2004 23:23 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 09 augustus 2004 @ 23:21:
van 159mhz naar 180mhz is voor het geheugen op de mx400 wel wat veel.. De core kun je nog redelijk overclocken..

Als ik jou was zou ik een beetje de basics van oc'en van videokaarten lezen, dan weet je waar je op moet letten..
@ 185 mhz begon beeld raar te doen, van die gare strepen, @ 190 helemaal erg dus heb ik maar op 180 gezet want daar had ik nergens geen last van.

Maar is mijn 3dkaart nou te heet geworden of wat is er aan de hand, gewoon systeem crashje ? no harm ?

ps. Ik zie nou net bericht staan van betere cooling, wat is betere cooling ? ik wil geen fortuin meer uitgeven aan cooling.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 23:26 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 23:24:
[...]
ps. Ik zie nou net bericht staan van betere cooling, wat is betere cooling ? ik wil geen fortuin meer uitgeven aan cooling.
Je zou dus kleine heatsinks op je videogeheugen kunnen plakken. En het standaard koelblok + fan vervangen voor een oud Socket-7 heatsink + fan. Kost het je ook geen fortuin. Memsinks kun je eventueel zelf zagen en opplakken.

Koelpasta in het midden, secondelijm aan de punten van heatsink en plakken. Wel in één keer goed doen he, anders heb je een probleem. :P

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 09 augustus 2004 @ 23:28:
[...]

Je zou dus kleine heatsinks op je videogeheugen kunnen plakken. En het standaard koelblok + fan vervangen voor een oud Socket-7 heatsink + fan. Kost het je ook geen fortuin. Memsinks kun je eventueel zelf zagen en opplakken.

Koelpasta in het midden, secondelijm aan de punten van heatsink en plakken. Wel in één keer goed doen he, anders heb je een probleem. :P
oke... ik begin het een beetje te snappen _/-\o_

Maar hoe kom ik er aan ? Memsinks moet ik dus plakken & hoe kom ik aan dat Oud socket 7 heatsink & fan. en dat geheugen is toch als ik het goed heb die kleine chipjes op de kaart right ? 8)7

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, dat zijn dus die kleine chipjes. Vier chips geloof ik op jouw kaart.

Oude HSF's zijn makkelijk te vinden in oude computers dus. (duh) :P Bij de kringloopwinkel voor een paar euro zo'n oude P1 meenemen als er één staat dus, of misschien bij de gemeente (afval inzameling) of Marktplaats.nl.

Welkom op GoT trouwens.... 8)

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 09 augustus 2004 @ 23:38:
Ja, dat zijn dus die kleine chipjes. Vier chips geloof ik op jouw kaart.

Oude HSF's zijn makkelijk te vinden in oude computers dus. (duh) :P Bij de kringloopwinkel voor een paar euro zo'n oude P1 meenemen als er één staat dus, of misschien bij de gemeente (afval inzameling) of Marktplaats.nl.

Welkom op GoT trouwens.... 8)
Ja dank je >:) , waar vind ik die heatsinks voor op die geheugen chips.. ?

op een heatsink hoort toch een cooler thuis of hoeft dat niet :?

ps. Waar praat ik over man ik ga binnekort toch nieuwe halen 3400tje met 9800 pr0tje erin beetje gameproof zal hij wel zijn neem ik aan. nog een vraagje.. ik moet deze pc nog ff gebruiken en nu dat ie een keer gecrasht is vanwege die overclocking is me kaart nu toch niet naar de kloten |:( ? heb namelijk lan s0on wil daar nog wel ff fatsoenlijk kunnen spelen met dit ding !

jmmr dat hij ut niet aan kan ik had er best veel plezier van althans dat maakte ik mezelf wijs 8)7. ik praat waarschijnlijk over een paar fpsjes ( @ 3dmark 2001 zonder 1882 met 1970, 1990 haalde ik strax) is dat veel verschil, is het de moeite waard om er mee te gaan knutselen voor die cooling?

iig dank je voor de hulp al, ik ga slapen heb me moe gestressed, geclocked & gegamed =P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik heb even geinformeerd bij een winkel & zei wat ik had gedaan, dat me pc uitviel nadat ik me 3d'kaart had ge'ocd.

Ze raden me aan om een "Titan" te pakken een kopere heatsink met een fan erin, zaten 4 kleine heatsinks bij. precies het aantal dat ik dus nodig had voor me kaart.
ze vroeger er €15,- voor is dit duur, is deze cooler goed ? :?

Met veel groet,

Michiel Kiggen >:)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dat moet je zelf bepalen, het kan in ieder geval een stuk goedkoper door gewoon ergens een oud heatsinkje vandaan te halen + eventueel koeler dat is een stuk goedkoper en leuker vind ik zelf. Persoonlijk zou ik geen 15 euro meer uitgeven voor een geforce 2 mx.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap wel dat dat goedkoper & leuker is, maar waar kom ik er snel aan zou hem graag overgeclocked hebben voor vrijdag ( dan heb ik een lan)

ps. ik zie nou net dat ik 8 chips heb... 4 chips boven, onder die 4 chips zit de cooler & naast die cooler zitten ook nog us 4 chips.

& waaschijnlijk die cooler die ik wou gaan kopen is een van deze http://www.titan-cd.com/english/vga.asp .

& hoe voel ik als ie te warm word heb um nou open liggen, waar moet ik voelene ? gewoon achterkant of echt op de geheugenchipjes ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.ichbinleise.de/index.php?cPath=26_54

kijk hier staan ze onderaan met prijs erbij, hier is het duurder maar ik ben niet iemand die valt over 2 eurotjes

verw8en jullie dat dit voldoende cooling is ? althans niet dat ik me 3dkaart dadelijk nog opblaas :*)

ps. weet iemand hoe ik mijn 3dkaart tempratuur kan meten ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 14:35 ]

Pagina: 1