Ik heb een ati 9600 Pro (niet overclocked) en daar hangen 2 monitoren aan. Allebei vga maar bij 1 gebruik ik zo'n dvi-->vga convertertje.
Ik heb de kaart al bijna een jaar en nooit problemen gehad.
Nu heb ik eigenlijk 2 problemen. Ten eerste crasht het spel perimeter onzettend vaak. (pc hangt dan tijdens het spelenl). Dit is het enige spel wat crasht bij andere spellen heb ik geen problemen. Maar wat nog vreemder is en ik graag opgelost zie is dit:
Als ik in het ati control panel de Direct 3D settings verander, en het maak niet uit wat ik verander maar als ik dan op apply of ok druk wordt mn monitor zwart.
Paf weg beeld.
Ik heb alle drivers verwijderd (ati-cat unistall tool + driver cleaner3 gebruikt)
daarna heb ik 3 verschillende ati driver versie geprobeerd
4.5 4.6 4.7 (ook nog de 4.9beta)
Telkens knalt het beeld weg en wordt mn monitor zwart als ik ook maar iets aan de direct3d instelling wijzig.
Met de openGL instellingen kan ik doen en laten wat ik wil.
Wat het verhaal nog bizarrer maakt is dat het beeld dus alleen zwart wordt met de monitor die aan mn dvi uitgang hangt (deze gebruik ik wel als standaard monitor, iiyama 22inch
Zijn er mensen met zelfde probleem?
Owja ik heb zojuist nog eens een keer directx9.0c geinstalleerd.
verder draai ik XP sp1a
Rest van mn specs:
P4 2.4C
2x256MB pc3200
SB Live 5.0 platinum
plextor brander
en wat overige pci kaarten (niet interessant en ook niet relavant voor het probleem denk ik)
Ik heb de kaart al bijna een jaar en nooit problemen gehad.
Nu heb ik eigenlijk 2 problemen. Ten eerste crasht het spel perimeter onzettend vaak. (pc hangt dan tijdens het spelenl). Dit is het enige spel wat crasht bij andere spellen heb ik geen problemen. Maar wat nog vreemder is en ik graag opgelost zie is dit:
Als ik in het ati control panel de Direct 3D settings verander, en het maak niet uit wat ik verander maar als ik dan op apply of ok druk wordt mn monitor zwart.
Paf weg beeld.
Ik heb alle drivers verwijderd (ati-cat unistall tool + driver cleaner3 gebruikt)
daarna heb ik 3 verschillende ati driver versie geprobeerd
4.5 4.6 4.7 (ook nog de 4.9beta)
Telkens knalt het beeld weg en wordt mn monitor zwart als ik ook maar iets aan de direct3d instelling wijzig.
Met de openGL instellingen kan ik doen en laten wat ik wil.
Wat het verhaal nog bizarrer maakt is dat het beeld dus alleen zwart wordt met de monitor die aan mn dvi uitgang hangt (deze gebruik ik wel als standaard monitor, iiyama 22inch
Zijn er mensen met zelfde probleem?
Owja ik heb zojuist nog eens een keer directx9.0c geinstalleerd.
verder draai ik XP sp1a
Rest van mn specs:
P4 2.4C
2x256MB pc3200
SB Live 5.0 platinum
plextor brander
en wat overige pci kaarten (niet interessant en ook niet relavant voor het probleem denk ik)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 23:03 ]