Wireless Noob in de problemen...

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik heb de search gebruikt, maar daar kom ik niet verder mee, want de termen die daar gebruikt worden gaan mijn pet te boven.
Een echte newb op het gebied van wireless networking.

De situatie is alsvolgt:
ik zit bij een vriend om internet te installeren op twee pc's.
Een pc met standaard netwerkkaart (realtek 10/100 Mb) en een laptop met een intel PRO/wireless 2200BG Netwerkkaart (onboard).

Ik ben wel redelijk ervaren met Routers en het instellen daarvan. Ik heb dat zelf thuis, maar daar geen probs mee.
Hier hebben we een Sitecom broadband router 100g+ (accesspoint + switch + router in een).
De pc met een kabel aangesloten, router geconfigureerd en internet (op deze pc) draait gelijk goed.
Op de laptop hebben we nu zo ongeveer alle instellingen geprobeerd, maar XP blijft maar aangeven dat er geen draadloze netwerkverbindingen zijn.
????????????????
Ik heb tot nu toe alleen gekeken en alles geprobeerd via de standaard netwerkverbinding(software) die in XP zit. Ik neem aan dat alles hiermee aan de praat is te krijgen, maar het lukt me maar niet.
Wie kan me even begeleiden tot een bevredigend eindresultaat.
Ik blijf bij de pc zitten en hoop snel een antwoord te krijgen iig, want heb alleen deze avond nog maar tijd.

Wat moet ik doen? Hoe in te stellen? Please!

Tnx!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Jij zegt dat je 't via de standaard netwerkverbinding hebt geprobeerd. Dat is dus mogelijk je normale LAN-poort (RJ45). Weet je zeker dat die wireless kaart geïnstalleerd is? :)

Verwijderd

Is de onboard kaart wel geactiveerd? Vaak moet dat eerst gebeuren namelijk. Bij Packard Bell Fn + F2 toets indrukken...

Verwijderd

Al iets geprobeerd?

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Geef de topicstarter even tijd om iets te doen :)

• MNECMotU
Zeker.
Er zit ook een standaard Netwerkkaart (RJ45 aansluiting) in. Daar hebben we een netwerkkabeltje op aangesloten.
Dat werkt gelijk. Gelijk verbinding en internet.
Ik heb op de Laptop ook al zelf een draadloze verbinding aangemaakt. met de SSID "Sitecom" en dit staat ook in de router ingesteld.
Netwerkverificatie: Open
Gegevenscodering: WEP

De router staat alsvolgt ingesteld bij de WLAN setup:
Country / Region: Netherlands
Wireless network name (SSID): Sitecom
Band 2.4 GHz (Mixed)
B/G Mixed Mode
Radio Channel 6
Turbo Mode: on

Helping me!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01
Is de WEP key ook op alle systemen gelijk, dus op je router, en op je laptop??

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:08
Zet die in ieder geval altijd op 'shared'. Op deze manier kan elke flapdrol van buitenaf met zijn laptopje op het netwerk/internet komen, wat natuurlijk qua security een erg groot risico is.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
MNECMotU schreef op 09 augustus 2004 @ 22:25:
Zeker.
Er zit ook een standaard Netwerkkaart (RJ45 aansluiting) in. Daar hebben we een netwerkkabeltje op aangesloten.
Dat werkt gelijk. Gelijk verbinding en internet.
Ik heb op de Laptop ook al zelf een draadloze verbinding aangemaakt. met de SSID "Sitecom" en dit staat ook in de router ingesteld.
Gegevenscodering: WEP

De router staat alsvolgt ingesteld bij de WLAN setup:
Country / Region: Netherlands
Wireless network name (SSID): Sitecom
Band 2.4 GHz (Mixed)
B/G Mixed Mode
Radio Channel 6

Helping me!
Heb je de laptop wel op infrastructure staan en niet op Ad-Hoc?(omdat je zegt dat je zelf op de laptop al een draadloos netwerk hebt aangemaakt dat moet namelijk niet)

Heb je alle beveiligings opties in de router(het wireless deel uiteraard) uitgezet? Dingen als:

- MAC filter
- WEP key
- mssn heb je ook een opties van "Can only connect with the correct SSID" Als je zoiets hebt klopt het idd dat je niks bij draadloze netwerken ziet.
- Bijvoorbeeld kanaal 7 of 9 geprobeerd?(heb namelijk wel een een intel wireless kaart gehad die kanaal boven de 11 niet vond om 1 of andere reden)

Wireless kaart werkte wel gewoon prima toch? WAt voor ipadres krijgt die?(0.0.0.0. of 169.?.?.?)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• IJnte
Xandrios schreef op 09 augustus 2004 @ 22:29:
[...]

Zet die in ieder geval altijd op 'shared'. Op deze manier kan elke flapdrol van buitenaf met zijn laptopje op het netwerk/internet komen, wat natuurlijk qua security een erg groot risico is.
Misschien met het eerst gewoon even werken :+ . Beveiliging kan achteraf nog wel. Laat de TS eerst maar eens normaal verbinding krijgen ;) .

TS: Ook al een ander kanaal gebruikt?

• MNECMotU
Ja. 13 kanalen allemaal geprobeerd.

Ik heb ooit eens hetzelfde bij iemand moeten installeren. Hij had dezelfde router/accespoint. Hij had in zijn pc een sitecom wireless pci kaartje op 98SE.
Toen ik de software van Sitecom daarop installeerde, werkte dat gelijk.

Maar op deze laptop staan alleen de drivers van het kaartje standaard geïnstalleerd. Verder geen software voor het "installeren" van het draadloos netwerk.

Dus..... :?

• IJnte
Ik heb zelf een 3Com Accespoint en PCMCIA kaartje. Ik heb de software van 3Com gebruikt om de Wireless PCMCIA kaart aan de praat te krijgen. In dat opzicht moet je zoveel mogelijk :w tegen XP zeggen.
Kijk dus even op de site van Intel voor de goede installatie procedure..

[ Voor 2% gewijzigd door IJnte op 09-08-2004 22:41 . Reden: fabricant foutje.. ]

• Operations
MNECMotU schreef op 09 augustus 2004 @ 22:37:
Ja. 13 kanalen allemaal geprobeerd.

Ik heb ooit eens hetzelfde bij iemand moeten installeren. Hij had dezelfde router/accespoint. Hij had in zijn pc een sitecom wireless pci kaartje op 98SE.
Toen ik de software van Sitecom daarop installeerde, werkte dat gelijk.

Maar op deze laptop staan alleen de drivers van het kaartje standaard geïnstalleerd. Verder geen software voor het "installeren" van het draadloos netwerk.

Dus..... :?
Wireless kaart al eens opnieuw geinstalleerd neem ik aan. Heb je al uberhaupt een wireless netwerk gevonden met die laptop? van een buurman ofzo?
Enne beveiliging heb je dus allemaal uitstaan, tja dan wordt het een moeilijk verhaal. Met een andere laptop of draadloos apparaat al de betreffende router gevonden?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• IJnte
Hier een url van Intel mbt die wireless kaart:
http://www.intel.com/prod...docs/2200BG_ProdBrief.pdf

Je kan duidelijk zien op pagina 2 dat ze een eigen stukje software gebruiken 8)

Hier de url van het stukje software:
http://downloadfinder.int...Professional&submit=Go%21

[ Voor 32% gewijzigd door IJnte op 09-08-2004 22:45 ]

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 14:46
MNECMotU schreef op 09 augustus 2004

En als je dit nu eens uitzet? Dit is vaak een optie die alleen werkt als een WIFI kaartje van dezelfde fabrikant wordt gebruikt. Aangezien je een Intel kaartje hebt is dat niet het geval.

Zonder 'turbo' zou je gewoon 56 Mbit moeten kunnen halen (zolang dat Intel kaartje aan de 802.11g specifiacties voldoet )

Succes!!

• Operations
IJnte schreef op 09 augustus 2004 @ 22:43:

Staat er idd maar ik moet je zeggen ik gebruik ook altijd alleen de drivers en verder de windows xp programmatuur en die werkt altijd prima bij mij.

• IJnte
Ik vindt het maar gepruts met winxp hoor. Ik kan niet eens fatsoenlijk mijn wep key instellen. Ik hou het liever bij de originele software van de fabricant, die er tenslotte voor geoptimaliseerd is..

Verwijderd

IJnte schreef op 09 augustus 2004 @ 22:55:
Ik vindt het maar gepruts met winxp hoor. Ik kan niet eens fatsoenlijk mijn wep key instellen. Ik hou het liever bij de originele software van de fabricant, die er tenslotte voor geoptimaliseerd is..
Ik draai hier Windows XP SP2 en deze ondersteunt het invoeren van een WEP key zowel in de configuratie als het connecten naar een ander netwerk. ;)

• IJnte
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 22:57:
[...]
Ik draai hier Windows XP SP2 en deze ondersteunt het invoeren van een WEP key zowel in de configuratie als het connecten naar een ander netwerk. ;)
Die wij nog niet hebben :X :X :X

• MNECMotU
Turbomode uitgezet, maar nothing... absolutely nothing!

Verder zie ik wel bij de "eigenschappen voor draadloze netwerkverbindingen" in onze verbinding die we zelf hebben gemaakt (SSID Sitecom) als je een keer alles vernieuwt dat het lijkt alsof XP 'm herkent. Ik krijg dan een zwart pijltje met een blauw cirkeltje om de punt. ipv dat er een kruisje doorheen staat.
Maar onderin de systray blijven het monitortjes met rode kruisjes er doorheen.
Helaas geen netwerkverbindingen dus.
Van sitecom lijkt geen software te vinden op internet, alleen handleidingen.

[ Voor 3% gewijzigd door MNECMotU op 09-08-2004 23:02 ]

• IJnte
IJnte schreef op 09 augustus 2004 @ 22:43:

Ik denk niet dat je het moet zoeken in je router maar in je software voor je laptop!! Ik quote daarom mezelf nogmaals..

Nog iets. Welk type router is het precies?? de WL-025??

[ Voor 6% gewijzigd door IJnte op 09-08-2004 23:09 ]

• MNECMotU
Het is de WL-122.

• IJnte
:O Zoeken is ook een moeilijke taak....

http://www.sitecom.com/dr...id=6&prod_id=237&search=1 :X

• MNECMotU
Wat denk je nou? 8)7
Die heb ik gedownload en dat is dus alleen de handleiding. :>

• MNECMotU
Sorry dat ik gelijk *schop* maar ik moet nu weg en zit dus niet meer achter het systeem.
Je kunt wel natuurlijk antwoorden en tips blijven posten, want dat is altijd welkom.
Ik kan ze wel beantwoorden, met wat ik al wel en niet heb geprobeerd, maar ik kan het niet op dat moment proberen.

Pagina: 1