avidemux en xine bijten elkaar

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik avidemux om video's te bewerken. Dat gaat prima. Ook het bekijken van de bewerkte videobeelden. En ik gebruik Xine om DVD enzo te kijken.
Echter, op het moment dat ik Xine gebruikt heb (en afgesloten), is het niet meer mogelijk om videobeelden te bekijken in avidemux: het geluid loopt door, maar ik zie stills of een zwart scherm. Na een reset van X werkt avidemux weer normaal.
Xine noch avidemux laten foutmeldingen zien, dus ik heb geen idee wat er mis gaat.

En om het nog gekker te maken: als ik mplayer even opstart, dan doet avidemux het daarna ook weer OK: beter dan X herstarten, maar raar is het wel.
Pikant detail: xine en mplayer tegelijk laten spelen: geen enkel probleem :?

Ik zoek een oplossing of een manier om het probleem te onderzoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door AlterEgo op 09-08-2004 21:48 . Reden: typo en aanvulling ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Klinkt alsof er wat mis gaat met de overlay. Deze kan maar door één applicatie tegerlijkertijd gebruikt worden. Maar waarom het fout gaat zou ik zo ook niet weten. Helpt het misschien als je de de video output van xine op iets anders zet dan X11, b.v op sdl?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sorry voor de belachelijk trage reactie :X

Xine en Avidemux kunnen zelfs prima tegelijkertijd spelen, totdat in xine afsluit, dan kapt avidemux ook met afspelen (totdat ik xine weer start).
Welke video setting ik gebruik in Xine maakt daarbij niet uit. Mplayer gebruikt dezelfde driver (of niet), en veroorzaakt geen complicaties.
Meer ideeën :?