Wie gebruikt een 'upconvert' naar HD dvd speler?

Pagina: 1
Acties:

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 01:16
De echte High Definition dvd spelers laten nog een tijdje op zich wachten.

Ondertussen komen de laatste tijd steeds meer dvd spelers uit die kunnen 'upconverten'. Dus van de standaard 480i van een dvd, high definition 720p en 1080i maken. Niet als echt HD, maar schijnt vooral verschil te maken op een projector en plasma.

Zijn er mensen hier die een speler hebben die dat kan? Welke speler is het dan en wat zijn je ervaringen... maakt het echt verschil en is het de moeite waard? (Heb nu een Toshiba sd220e via component aangesloten op een Panasonic PTL300U)

Ik had zelf over de Yamakawa 375 gelezen. Het eerdere model 365 kan ook upconverten volgens mij. Verder heb ik in Europa nog niet echt gehoord van dit soort spelers...ook logisch aangezien High Definition hier nog niet doorgebroken is...

Verwijderd

Iedere digitale projector doet de conversie naar de native resolutie vanzelf al, dus het aansluiten van een dergelijke speler heeft vooral zin als je een 1280x720 projector hebt en deze een 720p beeld aanbiedt (omdat dan de meeste processing in de projector wordt overgeslagen), of als de scaler/deinterlacer van je projector serieus brak is (komt veel voor).

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 01:16
Okay, dankjewel voor je inbreng.

Mijn model projector is al wat ouder en heeft 1/4 HD volgens mij en schijnt daardoor, uit gebruikerservaringen, een heel goed HD beeld weer te kunnen geven ondanks dat de resolutie niet volledig HD is. Misschien heb ik er dus wel baat bij als upgrade van een interlaced, component, Toshiba speler. Zal het zelf maar moeten uittesten.

Maar het ziet er dus naar uit dat dit soort spelers hier nog niet echt bekend zijn aangezien niemand hier reageert. Iedereen met een projector heeft zeker een HTPC of is tevreden met een normale DVD speler.

Verwijderd

Swoosh, ik denk dat je al veel baat hebt bij een progressive scan speler (480p), met een goede de-interlacer (Faroudja DCDi). Je projector moet het signaal toch schalen, of je nou 720p of 480p aanbiedt... Zoals gezegd, een DVD-speler met 720p uitgang is alleen echt handig als je projector ook precies 720p is.

Verwijderd

ik haal even de oude koeien uit de sloot...

ik heb nu namelijk een 720p projector en zoek dus een vervanger voor mijn huidige pioneer dvd speler (rgb via scart).

nu zit ik dus te twijfelen of ik met een yamakawa 375 bijvoorbeeld, wel beter beeld krijg op de projector.

zijn er nog andere noemenswaardige dvd spelers voor onder de 400E ?

het schijnt bijvoorbeeld dat de samsung met de DCDi niet veel beter presteert dan een goede dvd speler met rgb zoals die van mij...

tips??