@Home of ADSL in Waalwijk?

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Over een paar maanden ga ik naar Waalwijk verhuizen, en wil daar uiteraard een internet verbinding hebben. Thuis, waar ik nu nog woon hebben we @Home voor €45 per maand. Ik zit zelf te denken aan @Home voor iets van €20 per maand.

Nu zijn er een aantal tegenhangers zoals ADSL.

Nu heb ik aardig war zoekwerk gedaan, maar ik ben er nog steeds niet over uit welk internet ik moet pakken.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met bovenstaande mogelijkheden in de buurt van Waalwijk?

zoja....kunnen die me aub wat feedback geven....dat vind ik vaak toch vertrouwder dan al die sites en reclames....

Alvast bedankt!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Bartez schreef op 09 augustus 2004 @ 20:51:
Thuis, waar ik nu nog woon hebben we @Home voor €45 per maand. Ik zit zelf te denken aan QHome voor iets van €20 per maand.
!
wat is QHome?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Doe niet zo duf.

Mijn ervaring met hele goedkope @home pakketjes is dat ze bijna onwerkbaar zijn, zo traag. Bijvoorbeeld wanadoo adsl 1.1mbit loopt als een tiet. Goede pings, zeer stabiel en ga zo maar door. Ligt ook in die prijsklasse. :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:57
Van @home is eigenlijk alleen de breedband variant aantrekkelijk (beste prijs/kwaliteit verhouding). Voor lite produkten kun je beter ADSL varianten kiezen.

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:28
Als je je budget op krikt van 20 naar 30 euro per maand. Dan heb je op eens veel meer mogelijkheden.

Zoals xs4all en cistron (die laatste hebben leuke babyxl actie, mits je dat kan krijgen).

En als het echt niks mag kosten: direct adsl van kpn.

Andere opties als wanadoo, zonnet, quicknet, hetnet, tiscali etc. Die worden vaak duurder, of je hebt een gaar limiet, of er zit een boaconstrictor onder het gras. En bij the way, als tweaker wil je niet eens bij die providers zitten ;)

Die Qhome snap ik ook niet, is dat een kabel variant, of gewoon een typ fout?

Als de referentie van een lichte @home verbinding niet zo goed zijn. Zou ik wel een licht abbo adviseren van adsl. Maar kijk aub goed uit, ga voor een goede provider. Let op limieten, opzeg termijnen, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 10-08-2004 09:35 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Bartez
Inderdaad @home.....ipv QHome....

dus xs4all en cistron en wanadoo zijn de beste mogelijkheden als ik het begrijp bij ADSL......tja 45 euro voor @Home vind ik gewoon teveel....

30 euro zou nog kunnen.......liefst iets van 20 euro....als starter is het leven al duur genoeg namelijk...m,aarja, uiteraard wel snel mogelijk voor zo min mogelijk geld... })

uiteraard het liefst zonder setupkosten, datalimiet etc....

hoe zit het eigenlijk met de snelheden.....waarmee moet ik adsl snelheden vergelijken t.o.v. kabel (@Home).....ik ziet kbit en Kbyte.....wat is een beetje vergelijkbaar?

ps....hoe denken jullie over aanbieders als Zonnet, Demon, Speedlinq, HCC net, Quicknet, wanadoo, hetnet en Freeler?? vooral Zonnet heeft namelijk voordelige aanbiedingen met hogere snelheden......terwijl demon weer als beste getest schijnt te zijn....

[ Voor 126% gewijzigd door Bartez op 10-08-2004 11:15 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik heb zelf zonnet family,

Is ADSL via versatel (1024/320) ik vind het persoonlijk erg stabiel. En kost 29 euro per maand. Met zontel (als je dat wilt) kost het 24 euro.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Kijk ook eens op

www.internetten.nl
www.speedtest.nl

Hier kun je ook veel info vinden
Kijk ook eens op de fora van de provider voor ervaringen
Jorizz

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:28
Bartez schreef op 10 augustus 2004 @ 10:48:
Inderdaad @home.....ipv QHome....

dus xs4all en cistron en wanadoo zijn de beste mogelijkheden als ik het begrijp bij ADSL......tja 45 euro voor @Home vind ik gewoon teveel....

30 euro zou nog kunnen.......liefst iets van 20 euro....als starter is het leven al duur genoeg namelijk...m,aarja, uiteraard wel snel mogelijk voor zo min mogelijk geld... })

uiteraard het liefst zonder setupkosten, datalimiet etc....

hoe zit het eigenlijk met de snelheden.....waarmee moet ik adsl snelheden vergelijken t.o.v. kabel (@Home).....ik ziet kbit en Kbyte.....wat is een beetje vergelijkbaar?

ps....hoe denken jullie over aanbieders als Zonnet, Demon, Speedlinq, HCC net, Quicknet, wanadoo, hetnet en Freeler?? vooral Zonnet heeft namelijk voordelige aanbiedingen met hogere snelheden......terwijl demon weer als beste getest schijnt te zijn....
Je bent een gevalletje, ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang ;)
Nou dat gaat niet ;)

Als je alles naast elkaar zet, is direct adsl van kpn, de eerste zonder grote val kuilen. Je hebt wel een limiet van 1,5 Gb, maar dat is niet zo erg als 250 mb. En ook geen email adres er bij.... Verder heb je al die andere providers die je noemt, zijn zijn best leuk. Maar ik zou er dan wel 3 euro extra voor over hebben, om xs4all of cistron te nemen. Bij hogere abbo's wil het verschil wel eens op lopen tot tientallen euro's. Maar bij een beginners abo niet. En waarom zou je in vredes naam een tiscali abo nemen, als je voor 3 euro meer een xs4all abo hebt?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sander817
  • Laatst online: 21-02 22:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

jep schreef op 10 augustus 2004 @ 09:20:
[...]

Doe niet zo duf.

Mijn ervaring met hele goedkope @home pakketjes is dat ze bijna onwerkbaar zijn, zo traag. Bijvoorbeeld wanadoo adsl 1.1mbit loopt als een tiet. Goede pings, zeer stabiel en ga zo maar door. Ligt ook in die prijsklasse. :)
ok, das duidelijker dan

ik zou dus alleen @home breedband nemen, of adsl, als lite, kpn of bbned maakt niet zoveel uit denk ik
ik ken een tweetal mensen die zon sloom @home abo hebben, wat dus echt niet lekker werkt. Adsl lite gaat daarentegen prima

Verwijderd

sander815 schreef op 10 augustus 2004 @ 14:19:
[...]

ok, das duidelijker dan

ik zou dus alleen @home breedband nemen, of adsl, als lite, kpn of bbned maakt niet zoveel uit denk ik
ik ken een tweetal mensen die zon sloom @home abo hebben, wat dus echt niet lekker werkt. Adsl lite gaat daarentegen prima
Die budget variant van @homezuigt alleen zwaar.
Basis is met 96Kb/s down en 16Kb/s een prima abbotje voor 30 euro in de maand.
Heeft lage latencies (leuk voor gaming) en redelijke snelheid iig genoeg om te downen. En inprinciepe geen data limiet (fup)

Het kan bij aanvraag allicht nog zo zijn dat je op de oude basis snelheid zit van 40K/8K omdat ze de snelheid gefaseerd aan het updaten zijn.

Zijn genoeg adsl boeren enzo met abbo's voor rond de 30 euro ik weet alleen niet hoe dat zit met data limieten enzo. Met adsl moest je geloof ik nog wel een telefoon lijn hebben. Wat je ook weer mee mag rekenen bij de kosten mi.

• Bartez
bedankt voor de tips......ik zit momenteel de twijfelen tussen het @Home basis abbonement van 30 euro per maand en Planet Internet ADSL Standaard van 35 euro per maand.

Wat snelheid betreft zouden ze allebei even snel moeten zijn. Momenteel heb ik thuis nog een paar @Home e-mailadressen.....en deze wil ik graag meenemen......vandaar dat mijnm lichte voorkeur naar @home uitgaat.....bij beide pakketten zijn de setup en modemkosten momenteel 0,0 oftewel gratis....dus dat maakt niet uit.....wat e-mailadressen en webspace etc....zitten ze ook erg dicht bij elkaar.....

ik ben dus nog steeds enorm aan het twijfelen......of @home of ADSL van planet.....

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 23:34

lordsnow

I know nothing

@Home Budget zou ik niet nemen, helemaal niet als je Breedband gewend bent.
Tenzij je alleen wilt kunnen e-mailen en een beetje surfen.

Basis is wel een aardige optie (96 kB down, 16 kB up), voor 29,95.
En @Home Family (180 kB down, 32 kB up?), voor 37,95.

Je kan op speedtest.nl kijken bij elke provider, en wat voor snelheden ze halen op de postcode waar je gaat wonen.

• Bartez
heb eens even zitten kijken.....

@Home zit nog steeds aan de oude snelheid van 45KB/sec met een afwijking van 28 KB
Planet internet is verreweg de goedkoopste met 34,50 in vergelijking tot de snelheid, 118 KB met 0 KB afwijking!!!

jaja...ik ga toch steeds meer denken aan een ADSL verbinding.

Daar hoef je overigen toch geen ISDN voor te hebben....is het wel?

er staat dat de installatiekosten van planet ADSL nu 0 zijn, met gratis modem.....of 69 euro korting op andere modem....wat raden jullie aan? de modem van Planet of een andere modem....weet namelijk bij god niet of daar nog iets van verschillen in zitten....

en hoe staan jullie tegenover een wireless modem.....is dat tegenwoordig wel veilig genoeg (ivm hacken)? en werkt dat goed ivm de snelheid? (geen snelheidsvermindering ofzo? Wireless is mijn inziens toch wel ideaal!!! al die irritante kabels......mooi verleden tijd.....

nog een vraagje.....met @home ben je automatisch connected met internet....maw..je hoeft niet in te bellen enzo....
is dat met ADSL ook zo in te stellen.....ik wil dus standaard altijd connected zijn met internet bij het opstarten van de pc....dat gehannes met het inschakelen van internet enzo wil ik dus niet hebben....

[ Voor 16% gewijzigd door Bartez op 14-08-2004 18:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je hebt geen ISDN nodig, kan gewoon met analoog hoor.

Wat je kunt doen is je ADSL modem aan een router hangen die altijd aanstaat en dan hoef je niet meer te klooien op je pc om in te bellen ofzo.

• Bartez
aha...perfect....dan kan dus ook een draadloze router zijn....of niet?

is het trouwens van belang hoeveel connecties een verbinding kan maken per minuut?

@Home is daar namelijk beduidend beter in dan ADSL......ik vraag me alleen af of dit nuttig is?

• spokje
  • Laatst online: 15:05
Demon heeft een leuk abbonement voor 19,95: 512/256 zonder datalimiet. Maar dan moet je wel in een wijk wonen waar BBned of BabyXL mogelijk is :)

Heb nu een X aantal maanden Demon en ben er erg tevreden over :) (zit op het bbned netwerk)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
wanadoo of casema kabel misschien ?? ( als je het tenminste kan krijgen)

Nu 6 maanden van € 19,95 per maand voor € 9,95
Maximum snelheid 512/128 kbit/s*
Geen aansluitkosten en gratis gebruik van het modem
Geen datalimiet
Gratis antispam en antivirus
Goedkope helpdesk
Mogelijkheid tot aansluiten van meerdere PC’s

( van casema site ) ik ben zelf zeer tevreden over wanadoo. ik heb overgens de basic variant dus iets sneller.

• Bartez
512 is helaas te langzaam.....het liefst moet het minimaal 1024 zijn zonder datalimiet voor ten hoogste 30 euro/maand.....liefst goedkoper uiteraard......zag net speedlinq....alleen dat kan dus niet bij ons....althans babyXl kan niet....alleen andere speedlinq abonnementen gaan wel...maar die zijn weer duurder...:(

heb net inderdaad ook zitten kijken naar wanadoo...spreekt me ook erg aan moet ik zeggen, die zitten aan een 35 euro per maand.....

noot: ik zit toch sterk te twijfelen.....het zit zo....als ik voor 35 euro per maand een snelheid heb van 100-120KB/sec via ADSL, dan leg ik net zo lief 10 euro extra neer voor @Home breedband met een snelheid van 500-600KB (al haalt ie dat niet altijd misschien......dan vind ik het verschil snelheid/prijs wel erg groot.....toch?

waarschijnlijk dat ik eerst een @home basis neem.....en bevalt dat wat snelheid betreft niet....dan kan ik altijd snel overstappen naar @home breedband.....

voor mijn gevoel is ADSL toch vrij duur met betrekking tot de snelheid die je er voor terug krijgt.....maar misschien ben ik wel erg verwend omdat ik inmiddels al 5 jaar met @Home breedband werk, welke ik thuis bij mijn ouders heb....wie kan em overhalen.....ik word gek van dat getwijfel... ;(

[ Voor 66% gewijzigd door Bartez op 14-08-2004 19:37 ]

• jongetje
Kun je ook zonnet family (versatel) nemen. Kost je 29 euro per maand en heb je 1024/320 verbinding. Is heb het en is erg stabiel. En zonder datalimiet (fair use zoals overal)

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 14-08-2004 20:05 ]

• Bartez
die staat inderdaad ook erg hoog op mijn lijstje......heb jij ook dat zontel?? en zoja........werkt dat goed?

Verwijderd

Bartez schreef op 14 augustus 2004 @ 18:53:

nog een vraagje.....met @home ben je automatisch connected met internet....maw..je hoeft niet in te bellen enzo....
is dat met ADSL ook zo in te stellen.....ik wil dus standaard altijd connected zijn met internet bij het opstarten van de pc....dat gehannes met het inschakelen van internet enzo wil ik dus niet hebben....
Terw_Dan schreef op 14 augustus 2004 @ 19:02:
Wat je kunt doen is je ADSL modem aan een router hangen die altijd aanstaat en dan hoef je niet meer te klooien op je pc om in te bellen ofzo.
alle modems die KPN (en dus ook planet) tegenwoordig levert zijn modem en router in 1, dus ook always-on

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:13:
[...]

[...]

alle modems die KPN (en dus ook planet) tegenwoordig levert zijn modem en router in 1, dus ook always-on
wist ik niet, maar goed, dan staat het ding altijd aan ja.
Bartez schreef op 14 augustus 2004 @ 19:20:
voor mijn gevoel is ADSL toch vrij duur met betrekking tot de snelheid die je er voor terug krijgt.....maar misschien ben ik wel erg verwend omdat ik inmiddels al 5 jaar met @Home breedband werk, welke ik thuis bij mijn ouders heb....wie kan em overhalen.....ik word gek van dat getwijfel... ;(
ADSL heeft tenminste wel een beetje upload, niet die brakke meuk die @home levert. Dat verschilt waarschijnlijk per regio, maar als ik hier de keuze mocht maken dan zou @home niet eens meer in mijn gedachten opkomen, al is het maar om van het gezeik om die brakke upload af te zijn.

• jongetje
Bartez schreef op 14 augustus 2004 @ 20:10:
die staat inderdaad ook erg hoog op mijn lijstje......heb jij ook dat zontel?? en zoja........werkt dat goed?
Ik heb geen zontel, als je dat erbij neemt dat kost je abbo OOK 29 euro maar dan krijg je die €5,- korting op je telefoonrekening.

Is hetzelfde als tele2 e.d.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 00:34

maontje

better off Playing

metal14 schreef op 14 augustus 2004 @ 19:20:
wanadoo of casema kabel misschien ?? ( als je het tenminste kan krijgen)

Nu 6 maanden van € 19,95 per maand voor € 9,95
Maximum snelheid 512/128 kbit/s*
Geen aansluitkosten en gratis gebruik van het modem
Geen datalimiet
Gratis antispam en antivirus
Goedkope helpdesk
Mogelijkheid tot aansluiten van meerdere PC’s

( van casema site ) ik ben zelf zeer tevreden over wanadoo. ik heb overgens de basic variant dus iets sneller.
Wanadoo of casema cable abbo zal niet werken daar waalwijk in het essent gebied licht dus alleen @home via kabel. Wat wel zou kunnen is wanadoo adsl.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1