Geheugen timings.

Pagina: 1
Acties:

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb een vraagje en ik heb de search gebruikt van tweakers. Ik heb ook op google gezocht maar helaas kon ik daar ook niks vinden. (als iemand het wel kan, alvast bedankt.)
Ik heb namelijk ook al die hele overclocking faq doorgelezen van tweakers (die overigens erg handig was) maar daar kwam ik niks tegen over de memory timings.

Ik lees wel is artikelen over van die uber overclockers maar overigens ook posts van tweakers die hun mem timings hebben aangepast zodat ze sneller geheugen hebben(?).

Nou wil ik eigenlijk wel weten hoe en wat voor resultaten je daaruit krijgt.
Si soft vertelt me dit over m'n geheugen:
Logical/Chipset 1 Memory Banks
Bank 0 : 512MB DDR-SDRAM 2.5-4-4-8CL 1CMD
Bank 1 : 512MB DDR-SDRAM 2.5-4-4-8CL 1CMD
Channels : 2
Speed : 2x 215MHz (430MHz data rate)
Width : 64-bit
Performance Acceleration Technology : Yes
Maximum Memory Bus Bandwidth : 6880MB/s (estimated)
(niet zo hoog overclockt nu zit op een zolder ;( , flink warm)

Kheb een ASUS p4c800-E deluxe, wat ik begrepen had vrij goede overclock mb was.

dus, wat betekent de 2.5, de 4, de 4, en de 8?
En als je die aanpast, wat gebeurt er dan?

nou, khoop dat me nu heel wat duidelijk word. :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je de timings verlaagd, dan is het sneller. Je merkt er eigenlijk niets van, alleen in benchmarks.
Er wordt ook een deel uitgelegd in de faq van pmg: RAM FAQ
Als je de timings te laag zet, dan kan het zijn dat ze het niet trekken en kan je bsods krijgen. Ch-5 kan vaak al niet standaard op Ras2Cas 2 draaien, op zijn minst 3. Soms kan je een hogere overclock bereiken door je timings te verhogen. Je moet dan zelf testen of het wel nuttig is om strakke timings te draaien met een lage fsb of hoge timings met een hoge fsb.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
http://www.corsairmemory...._basics/153707/index.html

Check ook deze eens ;) Is wel een beetje een verkooppraatje voor corsair, maar legt de timings wel goed uit