Toon posts:

Office XP Stijl menu's

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben momenteel bezig met het werken met menu's in C++, met behulp van de Win32 API. Nu is het me gelukt om icoontjes naast de menuitems te krijgen, maar wat ik nog veel liever wil is een menu zoals hieronder afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.spikeyonline.nl/Menu.jpg

Dus met zo'n mooie grijze rand aan de linkerkant, en (op deze afbeelding niet te zien) een blauwe mouseover...

Op MSDN kan ik niet vinden hoe dit moet, en op Google vind ik alleen maar code voor MFC.

Is er ook een manier om dit te verwezelijken met de Win32 API ?

Verwijderd

Ik betwijfel het, Office XP heeft een hele eigen API namelijk, die op elk OS hetzelfde is. Daarom zijn de menu's op Windows 98 e.d. nog hetzelfde.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

*bookmarked*

Kzou dit ook wel eens willen weten (voor C# dan :+)

Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.codeproject.com/menu/menuxp2.asp

[ Voor 39% gewijzigd door Wacky op 09-08-2004 20:00 ]

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 19:52:
Ik betwijfel het, Office XP heeft een hele eigen API namelijk, die op elk OS hetzelfde is. Daarom zijn de menu's op Windows 98 e.d. nog hetzelfde.
Nou, het menu dat is afgebeeld in mijn eerste bericht, is van PopTray. Das een programma dat niks te maken heeft met Office XP. Dus ik denk dat het toch op de een of andere manier moet kunnen... Ik weet alleen niet hoe.

[quote]Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 20:01:
[...]

Die had ik al gevonden, maar dat is MFC :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 20:01:
[...]

Nou, het menu dat is afgebeeld in mijn eerste bericht, is van PopTray. Das een programma dat niks te maken heeft met Office XP. Dus ik denk dat het toch op de een of andere manier moet kunnen... Ik weet alleen niet hoe.
[...]
Die had ik al gevonden, maar dat is MFC :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Wacky schreef op 09 augustus 2004 @ 19:58:
*bookmarked*

Kzou dit ook wel eens willen weten (voor C# dan :+)
Ik heb ooit eens een artikel gelezen van Dino Esposito hierover. In .NET kan je alleszins met menu's fruebelen door met de OnMeasureItem en OnDrawItem events te gaan spelen.

Ik denk dat dit het artikel was:
klik

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik liever geen .Net O-)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dit zijn simpelweg custom-draw menu's, oftewel zelf in de WM_PAINT neuzelen. Je kunt ook van andermans' harde werk profiteren, DevExpress heeft ze bijvoorbeeld voor .NET (en dus C#) en BCB/Delphi beschikbaar, en er zijn ook goedkopere alternatieven als je wat rondgoogled.

Maar nee, in Windows zit het niet ingebakken, en kant-en-klare componenten is Programming & Webscripting niet de plek voor, dus op slot :)

(bovendien erg karige topicstart, lees Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 5 augustus* en **** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 **** eens ;) )

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.