Toon posts:

Overzetten harde schijf naar nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en daar zit een 160 GB schijf met het ntfs systeem

Nu wil ik mijn ouwe harde schijf van 40 GB met vermoedelijk het FAT32 systeem overzetten op me nieuwe pc
(vanwege de leuke foto's die er nog op staan)
Ik heb de nieuwe schijf als master staan en de oude als slave
In " Deze Computer" herkent tie hem wel als een nieuwe schijf maar vraagt tie of ik hem wil formatteren wat ik dus liever niet heb vanwege de data die er nog op staat

Kan iemand me vertellen hoe ik die data terug krijg?
Of is het een verloren zaak?
Ik dacht zelf aan een recovery kit ofzo :S

Thanks anyway

Greetzz E

Verwijderd

wat is de melding in disk management ?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

en welk os?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

wat is de melding in local diskmanegent ?
oeps dubbele post

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 19:42 . Reden: oeps dubbele post ]

Verwijderd

Topicstarter
het is Xp home editie en wat disc management zegt weet ik niet want ik heb geen idee waar ik dat kan vinden :S

Greetzz E

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 13:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah .. beetje basic dit ..

Hang jouw oude schijf erbij in het systeem en dan boot je de pc opnieuw. Hij zal Windows laden en je komt op je desktop. Daar ga je naar Deze computer en daar staat naast die nieuwe schijf waar je OS ook op staat, nog een schijf (letter). Deze MOET hij probleemloos kunnen lezen.

Enige situatie waarbij dat niet zo is, bijvoorbeeld wanneer je een NTFS schijf in een Win98 systeem hangt (of wanneer je een Linux schijf onder Windows probeert te lezen). Deze zal inderdaad vragen of je hem wilt formateren.

Aangezien tegenwoordig de meeste PC's met Xp worden uitgerust, zo ook de jouwe dus .. en zou ie helemaal niet moeilijk mogen doen. Tenzij jij met één of ander tooltje je schijf onbruikbaar hebt gemaakt. :?

Iets meer info zou inderdaad wel welkom zijn!

Edit1: en anders brandt je, jouw foto's eerst op CD ofzo? En (formateer je schijf en) hang hem dan in je nieuwe systeem ..

Edit2: en welkom op GoT :w

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2004 20:27 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Duidelijk zat :)

Disk Management = Schijfbeheer. Kun je gewoon vinden in de Systeemwerkset. Anders Google of Search je even: [search=disk management], [google=disk management] B)

Voor de rest vind ik nergens in dit topic terug of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot dit probleem. En dat is nou net niet de manier om van GoT gebruik te maken. Ik zou zeggen, klik terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze in z'n geheel door, incluis de linkjes, zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.