OE .dbx files - headers doorzoeken ivm virus

Pagina: 1
Acties:

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 15:42
De laatste tijd wordt ik vanaf een bepaald ip nogal lastig gevallen met virussen. Nu heb ik al eeb abuse naar plamet gestuurd, maar dat heeft nog niet geholpen.

Ik weet echter niet van wie het ip is. Nu wil ik mijn mailbox scannen naar alle mailtjes die van dat ip afkomen. Dus de headers scannen.

Het lukt me binnen OE niet om dit te doen. Heb al gekeken naar wat losse tooltjes, maar heb nog niks gevonden wat daadwerkelijk de headers scant.

In het kort: Ik wil een .dbx file doorzoeken en alle mailtjes laten zien die vanaf een bepaald ip komen, zodat ik hopelijk kan achterhalen van wie het komt. (Als die gene mij natuurlijk ook ooit een normaal mailtje heeft gestuurd, maar dat lijkt er wel op)

TIA

Me Tarzan, U nix!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Inderdaad zou dat een leuk feature zijn van een mailclient.

In Thunderbird en andere clients die het mbox formaat gebruiken is simpelweg het bestand zelf doorzoeken een eitje. In OE zou je eerst alle mailtjes kunnen slepen naar een directory en daarvandaan zoeken met bijvoorbeeld FIND op de console.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• doc
Zit er al aan te denken alles te exporteren ja en dan een grep oid te doen....

Goed, als er verder geen heldere ideeen meer zijn, dan wordt dat het avond programma :)

Me Tarzan, U nix!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zit hier niks tussen? Eerste hit lijkt me wel wat, evenals de 3e...

On the other hand.. Als je voor mij wat duidelijke specs van .dbx files kunt vinden lijkt me dit wel een leuk "tussendoor" projectje ;)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 09-08-2004 20:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• doc
Goed, met het tootlje dbxconv heb ik ze kunnen omzetten naar .mbx formaat. Dat is gewoon non-binair, dus kan ik een grep op uitvoeren. Helaas lijkt het er op dat ik de virus spammer toch niet kan vinden.... helaas...

link: http://people.freenet.de/ukrebs/dbxconv.html

Dank voor jullie moeite in ieder geval

specs van .dbx files zijn trouwens her en der wel te vinden, dus opzich kan het nog steeds leuk zijn om een handig tooltje te maken, zodat je snel virus verspreiders kan terug vinden aan de hand van oude mailtjes die je van iemand hebt gehad

Me Tarzan, U nix!