Ondertitels 'los' op dvd

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb me echt suf gezocht naar het volgende : Ik wil gewoon in niet al te lange tijd een avi naar een dvd branden, inclusief ondertitels.
Nu weet ik ook dat je officieel de hele film met bijv. virtualdub moet reencoden, maar dit duurt me dus veel te lang.
Is het niet mogelijk om een avi op dvd te branden en dan de ondertitels er los bij te plakken (op een speciale manier waarschijnlijk), zodat je ze ook aan of uit kunt zetten met de AB van de stand-alone dvd-player.
Ik heb trouwens ook met Nerovision geprobeert, maar dat programma heeft me nu 2x in de steek gelaten, dus 2 dvd's foetsie...dure hobby zo...en daarnaast stond de klok toen ook al zo'n 3 uur later !

* time is a valuable thing..... B)

Verwijderd

op www.sectie.be staan hier duidelijke how-to's voor.

http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ben er zelf ook al eens mee bezig geweest. Maar je moet je niet vergissen in de tijd en de stappen die het in beslag neemt.

Eerst moet je de MPEG4 decoden, dus niet een probleem, maar je stript dus audio en video van elkaar. Daarna moet je het video gedeelte opnieuw coderen, en dat duurt gewoon lang.

Nadat ik zag dat het wel 10-15 uurtjes kon duren, heb ik maar de moet opgegeven. Ben je sneller af als dvd huren, en die rippen.

Maar als je het toch wilt, succes, en je zal toch echt met tools moeten werken zoals virtualdub en consorten.

Ey!! Macarena \o/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet nog wel een maniertje om snel ondertitels op een DVD te krijgen. Maar dan heb je papier, een printer, een schaar en lijm nodig.
Voor de rest ben bang dat je toch eventjes de tijd zult moeten nemen om het te decoden, en om het weer te encoden naar DVD formaat.
Als je alle streams los hebt (dus een stream voor audio, eentje voor video, en een bestand met de ondertitels er in), dan kun je die met ifoedit omtoveren naar een DVD. Hou er wel rekening mee dat je 1e audio track op een DVD in AC3 formaat moet zijn. Doe je dit niet, dan kun je hem wel branden, maar dan heb je grote kans dat hij niet af wordt gespeeld in je DVD speler.
op www.dvdrhelp.com en www.doom9.org staan trouwens ook een hoop goede guides die je op weg kunnen helpen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

smallboy

N/A

Ik ben er ook wel 'ns mee bezig geweest, maar het duurt op alle manieren gewoon gruwelijk lang.

Dus ga ik maar een laptop + tv-out kopen :)

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Nog maar een websiteje :) http://www.videohelp.com/

Sometimes human's are...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat is dus exact de zelfde site die ik dus poste. Ze hebben alleen meerdere domeinnamen. www.dvdrhelp.com, www.vcdhelp.com, www.videohelp.com, etc.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Het probleem waar je bij een conventionele DVD-speler (die dus alleen MPEG-1 en -2 kan afspelen) tegenaan loopt is dat in het DVD formaat de ondertiteling als extra spoor in de bestanden terecht komt, naast dus het videospoor en de geluidssporen. Ondertiteling wordt op een DVD als data voor bitmaps opgeslagen zodat de speler bij elk frame dat hij decodeert alleen maar een bitmap hoeft te genereren en eroverheen hoeft te plakken om de ondertiteling erbij te krijgen.

Ondertiteling krijg je dus niet werkend als je die los op een DVD brandt, want de speler opent het .ifo of .bup bestand, weet daardoor waar welke track op de DVD staat en leest die data direct uit de .vob bestanden. Hij kijkt dus geen seconde naar alle andere troep die je erbij zou hebben gezet in jouw geval.

Het enige wat wel zo is, is dat de ondertiteling dus niet in het videospoor zit en dus ook niks met het videospoor te maken heeft (qua formaat enzo). Je kan dus bij wijze van spreken de ondertiteling van een film naast het videospoor van een andere film in IfoEdit multiplexen naar een werkende DVD.

Voor een normale speler is er geen andere mogelijkheid dan de video om te zetten naar MPEG-1 of -2, het geluid naar MPEG-1 layer 2 of AC3, en de ondertiteling van plain-text (.srt meestal) naar bitmapdata (idx en sub). Die drie dingen kan je dan in IfoEdit weer samenvoegen en je hebt een werkende DVD.

De andere oplossing is óf een pc als speler gebruiken, óf een DivX speler zien te vinden die ook losse ondertiteling files pakt (bestaat misschien wel maar ik ken ze niet).
Pagina: 1