Copperjet ADSL modem niet te resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AJtje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Sinds ruim een week in het bezit van een andere ADSL aansluiting (na verhuizing) via Dutchweb.
Verbinding loopt via een Copperjet 816_P2 voor ADSL en telefonie. Vorige week zaterdag en zondag heeft alles netjes gewerkt totdat ik NAT heb ingesteld voor een webserver. Na een reset van het modem werkt DHCP niet meer, krijg geen IP adres, IP adres handmatig ingesteld op 172.19.3.2 en ping naar 172.19.3.1, geen succes. Ook het modem in een netwerk met DHCP hangen heeft geen succes (mocht het zo zijn dat alleen DHCP niet meer werkt)
Volgens de handleiding kan er alleen via de webinterface gereset worden, er zit op het modem inderdaad ook geen resetknop.
Ik bel dagelijks 1 of 2x met de helpdesk van Dutchweb maar zij weten de oplossing nog niet, search en Google leveren ook niets op, weet iemand een oplossing?

Ook van buitenaf is modem niet bereikbaar, ADSL lampje gaat ook niet brandden. Ethernet gaat wel brandden bij connectie met switch of pc rechtstreeks.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Misschien dat de CopperJet_Monitor gebruikt kan worden om het LAN IP in te stellen, deze utility kan je vinden onder ftp://ftp.allieddata.com/...ion_1/Firmware_5.x/Tools/
Dit werkt in ieder geval met de Copperjet 810/811 serie, misschien ook de 816? Check ook anders even http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm misshien dat daar nog wat te vinden is...

Misschien ook wel ff handig om te checken of jouw pc wel een ip in de 172.19.3.x range heeft met subnetmask 255.255.0.0

[ Voor 30% gewijzigd door SenZatioN op 09-08-2004 18:57 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Misschien mis ik iets, maar wat is het probleem met het resette vanuit de web-interface?
Kun je die niet meer bereiken?

Als dat het geval is, dan kun je waarschijnlijk opzoek naar een nieuw modem.

• AJtje
Web interface is niet te bereiken inderdaad. Copperjet monitor werkt ook niet, volgens mij is dit een nieuwe serie.

Vandaag weer geen oplossing gekregen van helpdesk en kan ze ook maar niet wijs maken dat modem dan wel kapot zal zijn. Mooiste opmerking gisteren:
AJ: Modem zal wel kapot zijn, kunnen jullie hem niet ruilen?
Helpdesk: Modem is niet kapot, kan alleen niet gereset.
AJ: Maar als modem niet meer te resetten is, is hij toch kapot?
Helpdesk: Het power lampje gaat toch brandden als je hem aan zet?
AJ: Ja.
Helpdesk: Dan is ie ook niet kapot.

})

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:02
AJtje schreef op 09 augustus 2004 @ 18:28:
Sinds ruim een week in het bezit van een andere ADSL aansluiting (na verhuizing) via Dutchweb.
Verbinding loopt via een Copperjet 816_P2 voor ADSL en telefonie. Vorige week zaterdag en zondag heeft alles netjes gewerkt totdat ik NAT heb ingesteld voor een webserver. Na een reset van het modem werkt DHCP niet meer, krijg geen IP adres, IP adres handmatig ingesteld op 172.19.3.2 en ping naar 172.19.3.1, geen succes. Ook het modem in een netwerk met DHCP hangen heeft geen succes (mocht het zo zijn dat alleen DHCP niet meer werkt)
Volgens de handleiding kan er alleen via de webinterface gereset worden, er zit op het modem inderdaad ook geen resetknop.
Ik bel dagelijks 1 of 2x met de helpdesk van Dutchweb maar zij weten de oplossing nog niet, search en Google leveren ook niets op, weet iemand een oplossing?

Ook van buitenaf is modem niet bereikbaar, ADSL lampje gaat ook niet brandden. Ethernet gaat wel brandden bij connectie met switch of pc rechtstreeks.
Ik heb hier ook een Copperjet 816 2P en het programma Copperjet Monitor 3.4.6 werkt hier wel op. Wellicht kun je daarmee toch je modem bereiken.
Volgens mij doet ie een broadcast naar 255.255.255.255. (dat zie ik in mijn Zonealarm), ik moet overigens Zonealarm wel uit zetten anders komt ie er niet doorheen, dan lijkt het alsof er geen modem beschikbaar is.

• AJtje
Helaas, geen resultaat. Modem rechtstreeks aan pc gehangen, firewall uit, krijg geen IP, IP toegewezen maar Copperjet Monitor vind geen modem.

• TheOne741
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Stuur me een mailje en ik zal je een proggie sturen van Allied data... daarmee kan je de copperjet 816 2-P resetten naar de fabrieksinstellingen... ik weet helaas niet meer waar ik die vandaan heb. Het heet: Copperjet Recovery Tool

Greetz

TheOne

I haven't lost my mind. I have a backup here somewhere!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
TheOneHAHA schreef op 07 november 2004 @ 15:27:
Stuur me een mailje en ik zal je een proggie sturen van Allied data... daarmee kan je de copperjet 816 2-P resetten naar de fabrieksinstellingen... ik weet helaas niet meer waar ik die vandaan heb. Het heet: Copperjet Recovery Tool

Greetz

TheOne
Staat op de link van de openingspost :P

ftp://ftp.allieddata.com/...xDSL/copperjet_816-2P.htm

direct:

ftp://ftp.allieddata.com/...ol/bbned_annexA/Setup.exe

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1