Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hallo,

Anderhalve maand geleden heb ik mijn motorola bij de phonehouse binnen gebracht omdat deze defect was. Ik heb het toestel 4 weken gebruikt en daarna viel hij uit, verdween het telefoonboek en lieten de zilveren randjes los van het toestel. Opzich geen probleem want we hebben natuurlijk garanatie. Zo gezegd zo gedaan, toestel binnengebracht en binnen 2 a 3 weken zou het toestel klaar zijn. Momenteel zijn we meer dan 1,5maand verder en het toestel is nog steeds niet terug. Sterker nog men weet zelfs niet wanneer het terug komt aangezien in het systeem staat dat motorola op onderdelen aan het wachten is??? Natuurlijk wil ik dit toestel niet meer hebben, ik vind het schande dat dit zolang moet duren en de kwaliteit ondermaat. Ik heb hier een nokia6230 en een P900, met name de p900 kan ik vanaf een flat (bij wijze van spreken) laten vallen en 't ding belt nog steeds. Ik heb Motorola nog een kans gegeven maar helaas voor mij nah 't hoeft niet meer.

In hoevere kan ik 't toestel weigeren, ik hoef geen geld terug omdat ik 't met een abbo heb gekregen maar zou graag de Sendo X in return willen krijgen.

Ik hoor graag van jullie welke dingen ik nu het beste kan of moet doen. Bij de phonehouse werd al geroepen dat het niet mogelijk is (logisch) maar dat kan ik me niet voorstellen.

nb: ik wilde me beroepen op consumentrecht

Thnx Jou

[ Voor 3% gewijzigd door iNickx op 09-08-2004 18:01 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

kijk eerste een goed bij de posts voor de Sendo, want de ellende die je daar aantreft wil je vast niet hebben

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 22:16
ooit had ik een motorola v3690 gekocht bij BCC. Ik had hem een week en de verlichting deed het niet meer. Teruggebracht na een weekje teruggekregen. Toen viel ik telkens weg. Weer laten repareren. Na een weekje weer terug. Hij viel steeds uit. Toen werd ik erg pissig en zei ik tegen die mensen dat ik hem ook niet meer hoef en dat zij maaar moeten zorgen dat ik een deugdelijk product dient te krijgen en ik had meteen gezegd dat ik geinteresseerd was in de nokia 6210. En die kreeg ik ook zonder problemen.

Maar terug op orde van de dag? Staat er nog iets op de bon van binnen 8 dagen te retourneren ofzo, want de winkel is wettelijk niet verplicht om jou toestel te vervangen, tenzij anders gegeven door hun. Ze moeten een deugdelijk apperaat leveren en zoniet kosteloos repareren. Het zou uit coulance zijn dat ze hem zouden omwisselen.

Anders naar Motorola schrijven wie weet dat je dan de v80 krijg :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Buiten dat de Sendo X nog niet echt klaar is voor de markt kwa telefoon zelf (zijn ze trouwens echt hard mee bezig _/-\o_ ) zijn ze nog zeer slecht leverbaar.

Verwijderd

Die winkel hoort jouw een goed werkend product te geven, dat is wat je verwacht. Garantie die ze geven is onzin, want wettelijk gezien is de garantie termijn een redelijke termijn waarvan jij vind dat het product het zou moeten doen. Zij horen gewoon een fatsoenlijk product te leveren, want daar heb jij voor betaald. Zij verlenen jij een dienst tegen betaling, en dan magj e verwachten dat die dienst goed is, is dat niet het geval mag je gewoon je geld terug vragen of een vervangend product aan vragen. Ik zal straks kijken of ik het nog ergens op internet deze regels terug kan vinden, maar tot die tijd moet je het hiermee doen :)

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 18:52:
Die winkel hoort jouw een goed werkend product te geven, dat is wat je verwacht. Garantie die ze geven is onzin, want wettelijk gezien is de garantie termijn een redelijke termijn waarvan jij vind dat het product het zou moeten doen. Zij horen gewoon een fatsoenlijk product te leveren, want daar heb jij voor betaald. Zij verlenen jij een dienst tegen betaling, en dan magj e verwachten dat die dienst goed is, is dat niet het geval mag je gewoon je geld terug vragen of een vervangend product aan vragen. Ik zal straks kijken of ik het nog ergens op internet deze regels terug kan vinden, maar tot die tijd moet je het hiermee doen :)
Ook dat is niet helemaal correct :) Je leverancier moet weliswaar een goed product leveren. Maar als dat niet zo blijkt te zijn, dan hebben ze het recht dat te herstellen, dus ook repareren. Je moet ze eerst die kans geven, voordat je op andere rechten kan beroepen. Als de reparatietermijn zo lang is zoals bij TS, dan is het iets anders, maar ik vraag me af hoe ze dan mogen/moeten handelen.

Ruilen wat ook ff is gemeld is sowieso geen recht. Dat is een gunst van de winkel. Daar kan je je nooit op beroepen, zeker niet in dit geval.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Hij heeft die kans al gekregen, en niet waar gemaakt, dat gedeelte heb ik dus even overgeslagen ;)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 20:39:
Hij heeft die kans al gekregen, en niet waar gemaakt, dat gedeelte heb ik dus even overgeslagen ;)
Ja klopt, persoonlijk vind ik idd dat die kans al verspeelt is. Maar hoe dat volgens de wet zit, weet ik niet. Is een reparatietijd van 2 weken redelijk? of 4? of 6? misschien wel 8? :) Dat is natuurlijk iets wat t wat lastiger maakt. Beter was eigenlijk dat hij na reparatie terugkwam en het nog niet deed. Dat was iig duidelijk :)

Verwijderd

Mijn v600 werkt prima, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier de balen van hebt. Dat ze je zolang laten wachten vind ik dan ook geen porum. Mocht je voor een andere telefoon kiezen, lees dan iig ff de topics goed door en geef je service punt even goed op hun flikker. Waren ze netjes geweest dan hadden ze je gelijk een nieuwe gegeven. Helaas tref je het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:26 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Volgens de wet moet je een winkelier 3 keer de kans geven om hem te laten repareren. Is het na 3 keer nog niet goed dan moet men jou een voorstel doen met oog op een ander product. Ik heb het meegemaakt met een teevee en een huistelefoon en na de 3e keer dat ie stuk ging werd er gezegd dat ik een andere teevee kon uitzoeken voor het geld of zoals met de telefoon kon ik zelfs mijn geld terugkrijgen. Telefoon was zelfs bijna een jaar oud. Toch service van de KPN ;)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 21:32:
Volgens de wet moet je een winkelier 3 keer de kans geven om hem te laten repareren. Is het na 3 keer nog niet goed dan moet men jou een voorstel doen met oog op een ander product. Ik heb het meegemaakt met een teevee en een huistelefoon en na de 3e keer dat ie stuk ging werd er gezegd dat ik een andere teevee kon uitzoeken voor het geld of zoals met de telefoon kon ik zelfs mijn geld terugkrijgen. Telefoon was zelfs bijna een jaar oud. Toch service van de KPN ;)
Die 3 keer staat echt nergens in de wet hoor, op zeker. Dat is het argument dat winkeliers vaak gebruiken. Ik heb het zelf ook wel eens gehad met mn home cinema setje, 1 keer laten repareren, probleem was er nog (erger zelfs 8)7 ) ff op mijn strepen gaan staan en ik ging met een nieuwe naar buiten :)

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
Dit kan je ermee doen volgens de europese regels

Een defect aan het product
Als een product na aanschaf defect gaat, kan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.

Openbaart zich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek in het product, dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hiervan geen sprake is. Deze regel geldt niet indien dat niet past bij het type product, zoals bijvoorbeeld bij bederfelijke levenswaren of feestballonnen.
De verkoper is eveneens aansprakelijk indien hij het uitblijven van het defect heeft gegarandeerd;
Zonder een dergelijke garantie gaat het om de vraag of de koper mocht verwachten dat het defect zich in deze periode zou kunnen openbaren. Het is dus zeker niet zo dat de verkoper voor elk defect kan worden aangesproken. Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, bijvoorbeeld of het een merkartikel is, de prijs, de intensiteit van het gebruik en andere factoren. Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur worden verwacht als van een kostbaar horloge. Bovendien kan het defect veroorzaakt zijn door een verkeerd gebruik van het product door de koper.
Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:

dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
dat het product wordt hersteld of vervangen;
dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

kijk verder anders op deze site

http://www.justitie.nl/pu...entenkoop_en_garantie.asp

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

Pagina: 1