Toon posts:

[A7N8X-E deluxe] plaats van temp sensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar precies de temperatuursensor van het mobo zit? Zit dat onder de chipset chip of ergens anders op het mobo ?
Kon het nergens vinden.

Verwijderd

A7N8X-E Deluxe
Sensorchip = ASB100 (Bach)
SMB Address = $5500
Chip Address = $2D
Asus 2 = mobo
Asus 1 = CPU socket
W83L785TS S = CPU Diode

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=16364
In de buurt van de southbridge en biosbatterij dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt!

Het is dus niet zo dat de temperatuur onder de northbride gemeten wordt.
Ik ben namelijk van plan om de boel te waterkoelen.
De hele mik loopt op 166 mhz fsb, maar het mobo kan binnen specs gewoon 200 mhz aan.
Zit een barton 2500+ in btw.
Planning is om alleen de vga en de proc te koelen, omdat de northbridge die snelheid sowieso wel aankan.

FF voor de goede orde. Mijn proc/mobo was vanmiddag 65/38 graden. Beetje aan de hoge kant als je het mij vraagt.
Heb een 400mm casefan geinstalleerd en dat helpt echt!

(Heb stiekem gewoon de kast open gemaakt en een ventilator erop gezet)

Verwijderd

Vertrouw niet al teveel op die sensors (vooral niet van Asus1 en Asus2) - die wijken nogal vaak af (naar beneden).
Volgens de onboardsensors mijn A7N8X nu: CPU: 48 / mobo: 25 (vooral die laatste is erg discutabel met dit weer)

Teveel (lucht/water) koeling kan niet, te weinig wel. Let erop dat blindelings casefans bij plaatsen minder zin heeft als een goede airflow. tip: CME Airflow Faq.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen casefans :X
Nu heb ik een soort van casefan en die werkt super goed.

Trouwens, ik heb een ANTEC SLK-2600 AMB. Denken jullie dat daar een reservoir en een radiator in gaan passen. Zat al te kijken naar zijn grotere broertje, de SLK-3700 AMB. Die is een aantal inch groter.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik die SLK-3700 AMB maar ga kopen. Hij is niet zo duur, heeft 50W meer vermogen (oftewel 1A meer op de 12V lijn, en das toch eigenlijk het enige waar het om draait) En hij is 5 cm hoger, en 5 cm dieper. Maar net zo breed als mijn huidige kast.

Ik zat eraan te denken om de radiator in de bovenste 2 5,25 inch bays te hangen en dan een gat in de bovenkant van mijn pc te maken. Wat denken jullie er van ?

Verwijderd

Ik heb zelf de Asus A7N8X Deluxe rev 2.0(dus zonder E) en die doet 233Mhz(gemod) op luchtkoeling en temp is normaal zo'n 30-32 alleen deze dagen echter rond de 38,ik heb trouwens ook de Antec SLK3700AMB,prima kast.
Je kan het beste wel een heatsink op je SB plakken want deze wordt ook aardig warm.

Verwijderd

Topicstarter
Een heatsink op de southbridge. OK ! Ik zal er eentje kopen als ze niet al te duur zijn. Kwaad zal het niet kunnen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
@rjw
Ik zie dat je er een mobile ingezet hebt. Ja dat is natuurlijk ook een idee. Zijn die dingen een beetje te betalen. w8 ik kijk zelf ff.
Mobiles zijn kennelijk goed te overclocken zonder waterkoeling ?

OT:
Kijk, het gaat me in de eerste instantie om stilte. De kosten van een waterkoeling wil ik evt dekken door over te clocken.

Ik heb een radeon 9600xt, met een overdrive functie. Die clockt de kaart automagisch over aan de hand van de gemeten temperatuur. Volgens mij clockt ie niet het geheugen sneller. Als ik dat wil, moet ik zeker de omega driver gebruiken. Komt er dan niet bij dat ik het geheugen moet gaan koelen ?
Pagina: 1