Toon posts:

geluid hapert als ik typ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik erg lastig probleem met de computer. Namelijk als ik typ dan hapert het geluid in winamp en mediaplayer. Mijn computer heeft de volgende specs

amd xp 2700+
512 ddr twinmos
ati 9600pro
creative audigy LS
asus a7n8x-x
winxp prof volledig geupdate.

Dit heb ik al gedaan:

- nieuwste mobo drivers geintalleerd.
- nieuwste drivers geluidskaart geinstalleerd.
- ander toetsenbord geprobeert

het vreemde was dat nadat ik de nieuwe moederbord drivers had geinstalleerd het wel werkte voor 2 dagen, maar nu dus niet meer.

ook heb ik op google gezocht maar kon niks vinden. Iemand een idee waar het aan kan liggen? en hoe het opgelost kan worden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 17:01 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Check of je IDE apparaten op een DMA mode draaien
- Hoe zit het als je een spelletje doet?
- Staat de WinAmp output op DirectSound?
- Zijn er achtergrondprocessen die veel CPU tijd nemen?

etc

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 09 augustus 2004 @ 17:03:
- Check of je IDE apparaten op een DMA mode draaien
- Hoe zit het als je een spelletje doet?
- Staat de WinAmp output op DirectSound?
- Zijn er achtergrondprocessen die veel CPU tijd nemen?

etc
De ide apparaten zijn het niet, de cpu processen ook niet. Wel draait shoutcast op de achtergrond. kan dat er iets mee te maken hebbben?

Tijdens spelletjes geeft het geen problemen

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als je shoutcast uitzet en nog steeds hapert ( probeer ook reboot zonder dat shoutcast uberhoud opstart ) dan is dat het probleem niet

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 09-08-2004 21:57 ]

Verwijderd

Heb je in de BIOS lopen rommelen met PCI latency settings? Zo nee, probeer dan daar eens wat.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde! zelfde mobo en processor! maar bij mij happert ie niet als ik winamp draai, maar wel bij musicmatch.... ik weet helaas ok niet waar het aan ligt....

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien in het andere topic kan het meerdere oorzaken hebben. Heb als eerste herstel functie van xp gedaan met ''chkdsk /r'' Het is vreemd maar hij doet het nu weer goed. maarja dat deed hij na de install van de nieuwe mobo drivers ook 2 dagen. Ik wacht af...
Pagina: 1