[X windows/browser] webbrowser die X-client is onder windows

Pagina: 1
Acties:

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 15:32
Hoi mensen
Ik ben op zoek naar een webbrowser die onder windows kan draaien en als X-client te gebruiken valt (dus via een X server op een ander apparaat te benaderen).

Hoe kom ik er zo bij dat ik dat zou willen? Wij hebben hier in huis 2 goede computers met XP (home) en ik heb nog een pentium 133mhz in elkaar geknutseld. Mijn idee was om die als thin x apparaat te gebruiken (dus met de applicaties op 1 van de andere computers draaiend). Dat is vooral voor als mn ouders/broertje/zusje beide XP computers in gebruik hebben. Overschakelen naar linux op 1 van de XP bakken is dus geen optie, want daar willen mijn gezinsgenoten niet aan. Wat ik nu dus zoek is een browser die op een XP doos draait (is amd64 3200, dus cpu is geen probleem) en die ik op de 133mhz kan bekijken.

Ik heb nog geen browsers gevonden die dit uit zichzelf kunnen, een mogelijkheid is misschien mozilla op cygwin, maar dat zou ik dan zelf moeten compileren, en dat zou gelijk mijn eerste poging tot compileren van programma's worden. Een makkelijkere oplossing zou dus fijn zijn. In een paar mailinglists wordt er iets over gezegd, onder andere dat er waarschijnlijk een heleboel onbenullige dingetjes in de mozillacode moeten worden aangepast, en ik kan geen C/C++ (neem aan dat t daarin is geschreven).

Een andere mogelijkheid is een remote desktop, maar die 2 goede computers zijn XP home, en daar zit geen remote desktop server bij. upgraden naar professional zit er niet in. Ik heb nog niet echt gezocht naar mogelijkheden tot remote desktop op XP home, als iemand daar een mogelijkheid toe weet ben ik ook geïnteresseerd.