Toon posts:

Sony Minidisc MZ N-510 -->mp3 prob!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen? Ik heb een paar weken geleden deze minidisc speler/recorder gekocht en ik ben er best tevreden over. Klein, goed geluid, goede bediening,...

Maar ik heb onlangs geprobeerd mp3's op een minidisc te zetten. Dit ging wel maar ik was verbaasd hoe traag dit wel niet gaat! En op de koop toe ik kreeg er maar 33 nummers op? Een minidisc is toch minstens 650 MB?
Ik weet dat de convertie traag is omdat SonicStage 2.0 software de mp3's moet omzetten naar Atrac3 maar damn :s Maar dat is niet zo erg hoor, ik vind het alleen erg dat ik er zo weinig nummers opkrijg? Ik selecteerde de 33 nummers op mijn minidisc (in de software) en ik zag dat het maar 150 MB was?
Huh? Normaal moet er toch 4X zoveel op kunnen??
Ik gebruikte als cenvertiegraad gewoon LP2 wat 132 Kbps is, maar ja dan zou er toch meer dan 150 MB op kunnen?

Doe ik iets fout? Is het een regel van Sony ofzo dat er maar 150 MB aan mp3's op je minidisc kan? :/

Verwijderd

Je moet niet denken in mb's maar in minuten speelduur. Standaard kunnen er 74 of 80 minuten op een minidisc, bij LP2 is dat meer en zou je als 'ie de halve datarate gebruikt op 160 minuten uitkomen...

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Met LP4 gaat er 350 minuten op een 80 minutenschijfje (je zou 320 verwachten). Een Minidisc-speler kan niet overweg met MP3 en alles wordt overgezet naar ATRAC. Dit is vergelijkbaar (maar toch weer heel anders) en is de reden dat ze op een schijfje van hooguit 150 MB (ik weet het getal niet exact, ik denk in minuten :) ) de muziek van 1 CD kwijt kunnen terwijl daar 650 MB op gaat.

Je kan dus best uitgaan van MB's in plaats van speelduur, maar dan moet je wel je cijfers op een rijtje hebben.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:31:
Doe ik iets fout? Is het een regel van Sony ofzo dat er maar 150 MB aan mp3's op je minidisc kan? :/
Zeker, net zoals het een regel is dat er op een 120GB schijf slechts 120GB kan.

De bitrate heeft niets met opslagcapaciteit te maken. Een MD kun je inderdaad het beste met tijd bekijken, in SP kan er 80 minuten op, LP2 160 en LP4 320.
Een MD is namelijk geen CD. Je slaat je muziek erop op als Atrac, wat al een soort mp3 is. Als je er mp3tjes van 128kbit/s op zit zul je er inderdaad ongeveer 150MB op kwijt kunnen.
rollebol schreef op 09 augustus 2004 @ 16:48:
Met LP4 gaat er 350 minuten op een 80 minutenschijfje (je zou 320 verwachten).
Nonsens, gewoon 320. Het heet niet voor niks LP4. Probeer het maar eens.

[ Voor 18% gewijzigd door Brent op 09-08-2004 16:53 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Hazo hmm :/ Maar ik gebruikte toch LP2 dus er zou 160 minuten opkunnen? En met die 150 MB - 33 nummers zegt SonicStage dat ik 142,43 minuten heb?

Oh ja soit dan is het zo zeker? :s Maar ik snap het toch niet goed, wat gebeurt er dan met de overige 500 MB op de minidisc dan? Die blijft dan gewoon leeg, ongebruikt? Zonde hoor.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
een minidisc heeft geen 650 mb of what so ever.

een minidisc heeft 170 mb ruimte en als je een HI md speler heb kan je de schijfjes opwaarderen naar 305 mb. ( dit geld voor de 80 minuten schijfjes) ( BRON: www.mdcenter.nl) kijk daar maar is heel veel info over minidisc

volgens mij heb jij gewoon 74 minuten schijfjes gebruikt in plaats van 80 minuten dan kom je op 148 minuten in lp2 B)

edit : owjah als je de conversie langzaam vindt gaan kijk dan eerst even naar je pc want met een p3 500 gaat het tig keer zo langzaam als een p4 3.0

[ Voor 34% gewijzigd door Satch op 09-08-2004 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 09 augustus 2004 @ 18:25:
een minidisc heeft geen 650 mb of what so ever.

een minidisc heeft 170 mb ruimte en als je een HI md speler heb kan je de schijfjes opwaarderen naar 305 mb. ( dit geld voor de 80 minuten schijfjes) ( BRON: www.mdcenter.nl) kijk daar maar is heel veel info over minidisc

volgens mij heb jij gewoon 74 minuten schijfjes gebruikt in plaats van 80 minuten dan kom je op 148 minuten in lp2 B)

edit : owjah als je de conversie langzaam vindt gaan kijk dan eerst even naar je pc want met een p3 500 gaat het tig keer zo langzaam als een p4 3.0
K thanks, dat verklaart veel allemaal! Mijn pc is idd maar een p3 667 Mhz ;(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
nog iets: sonic stage kan niet met vbr mp3's overweg! (schandalig ja). Dus als je die hebt, even conveteren met razer lame ofzo

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik zou der niet zo over in zitten. je zet gewoon je pc aan en gaat effe tv kijken na een tijdje kom je terug en is ie klaar. Ik snap niet waarom iedereen altijd wil dat het zo snel mogelijk gekopieerd wordt. je hebt toch ook wel andere dingen te doen? ( niet persoonlijk bedoeld) :)

btw gebruikte je nou 74 minuten schijfjes? :P

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 09 augustus 2004 @ 19:00:
ik zou der niet zo over in zitten. je zet gewoon je pc aan en gaat effe tv kijken na een tijdje kom je terug en is ie klaar. Ik snap niet waarom iedereen altijd wil dat het zo snel mogelijk gekopieerd wordt. je hebt toch ook wel andere dingen te doen? ( niet persoonlijk bedoeld) :)

btw gebruikte je nou 74 minuten schijfjes? :P
Yep 74min schijfjes :) Ja ik heb andere dingen te doen maar ik was nogal ongeduldig naar het resultaat dus daarom wou ik dat het vlug gedaan was. Ik geloof dat het bij mij voor 33 nummers - 142 min toch zo'n 25 min duurde hoor (convertie + opslag op MD)

Btw goede site die je me gaf! Een Hi- MD is wel interessant en eigenlijk niet veel duurder dan mijn MZ-N510 (175€) maar de HiMD schijfjes zijn best duur (7€) maar goedkoper dan zo'n mp3 flash recordertjes van 256 Mb he :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 19:15:
[...]

Yep 74min schijfjes :) Ja ik heb andere dingen te doen maar ik was nogal ongeduldig naar het resultaat dus daarom wou ik dat het vlug gedaan was. Ik geloof dat het bij mij voor 33 nummers - 142 min toch zo'n 25 min duurde hoor (convertie + opslag op MD)

Btw goede site die je me gaf! Een Hi- MD is wel interessant en eigenlijk niet veel duurder dan mijn MZ-N510 (175€) maar de HiMD schijfjes zijn best duur (7€) maar goedkoper dan zo'n mp3 flash recordertjes van 256 Mb he :)
Die zijn best interessant ja. En op de echte HiMD's kun je 1GB kwijt, dat is in LP2 zo'n 16 uur. Moet lukken lijkt me :)

Maar op een gewone MD zit dus geen 650MB.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1