pakt geheugen niet 128mb pc133 (celeron 900Mhz)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 21:58
hoi ik heb een probleempje met de pc van mijn zwager
dat is een:
intel celeron 900 Mhz
128 mb (orgineel)
20 gig
moederboard: weetik zo niet (waar kan ik dat vinden op de pc?)
XP prof NL
vraag verder maar voor als je dat nodig vind :)

zo ging het zaterdag een Vdata 128 mb kaartje (4x32mb per chip)pc133 gekocht bij Norrod leeuwarden
ik vandaag proberen em er in te doen, doed hij helemaal niets meer, eruit deed hij het weer dus ik hem er weer er in doen deed hij het maar toen kapte XP er mee na het scermpje ''windows XP prof''ziet met zo'n balkje er onder.en daarna starte hij opnieuw op, ook met alleen het orginele geheugen.Nu xp er opnieuw er geinstaleerd en norrod gebeld die zijden dat mijn moederbord dat waarschijnlijk niet aan kon maar als ik ze bijden in pc had dan gaf hij in de bios 256 mb aan ook met geheugen controle met alleen de nieuwe geheugen komt ie maar tot 64 :(
de helpdesk van norrod zij dat hier iemand een komplete lijst had met moederborden en de info er bij of je moederbord 4x32mb aan kan.

kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt _/-\o_

Work to live

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:17
256 MB moet je moederboard makkelijk aankunnen, zeker 4 chips van 32 mb.
Ik denk eerder dat het probleem in het geheugen zelf ligt als bij je moederboard.

Het moederboard type e.d. kun je vinden op het moederboard zelf.

...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probleem is waarschijnlijk dat het moederbord niet werkt met dat (zeer goedkope) geheugen. Vanwege de configuratie van de DIMM idd.

Wat voor mobo is het? Welke chipset? Wat voor DIMM is die originele?
Heb je de nieuwe module alleen geprobeerd (zonder oude erbij) en werkt dat wel?

Check site fabrikant of mobo boekje (of chipset info) om te kijken wat voor configuratie je DIMM moet hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 09-08-2004 17:12 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees alsjeblieft PMG FAQ

Er staat exact in hoe/wat/waar - enig probleem is dat je slordig bent met hoofdlettergebruik.

32Mx4 chips moet je namelijk per 16 plaatsen en dan heb je 256MB per DIMM :o

Jij bedoelt hier allicht 16Mx16 chips, die per 4 op een DIMM op 128MB uitkomen. Dan heb je namelijk 32MB per chip - wat dus gelijk staat aan 256Mb :o

En veel P3-chipsets ondersteunen max 128Mb per chip :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.