Wat gebruikt een Slot A athlon classic ongeveer?

Pagina: 1
Acties:

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
We hebben dus op zolder een server/routertje staan met daarin een Athlon Classic 650mhz, zo'n lelijke zwarte cartridge in een slot A.
Er zit in die hele bak verder niet al te veel bijzonders: een recente HDD van 120gig, de gebruikelijke twee nicjes en een videokaart van voor de oorlog.
Iemand enig idee wat dit ding ongeveer zuipt aan energie? Hoeveel zou dit kosten op jaarbasis (gegeven dat we hier iig. 0,0441 betalen per kWh)?

Bedankt && ik hoop dat ik m'n ouders een beetje gerust kan stellen :-) :+

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je zelf controleren met een goede multimeter. De stroom meten, dat vermenigvuldigen met 230V en je hebt het vermogen in Watt

Meten kun je dus doen door een verlengsnoer te slopen, en 1 draad 'vervangen' door de multimeter.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je CPU slurpt 54 Watt ( http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html)
Je HDD kun je zelf uitrekenen (Stroom maal spanning)
Tel er 30 watt bij voor mobo ed en je komt er globaal wel :)

En je voeding heeft ook nog verliezen. Wat je kunt doen om je ouders helemaal gerust te stellen is een ampere tang kopen of een vermogen meter. Dat laatste is nog wel es bij de Aldi of Lidl te verkijgen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Atlas op 09-08-2004 16:32 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik ben niet handig genoeg om zelf een meting uit te voeren en bovendien heb ik geen multimeter oid.
Verder maak ik hier uit op dat ik zo'n beetje van 100watt uit moet gaan?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door phaas op 09-08-2004 19:14 ]