Toon posts:

[MSN] messenger *blijft* maar uit/inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een dag of 4 last van het feit dat MSN Messenger om de zoveel minuten even uitlogt en weer in gaat loggen! Gek wordt ik (en iedereen die op m'n msn lijst staat :P) er van!

Ik zit via een linksys BFWS4 802.11B router, maar de verbinding is continue 100%, andere internettaken doen het wel goed.

Ik kan geen spyware vinden, en ook een complete reinstall van MSN (verwijderen daarna opnieuw installeren) wil niet helpen!

Word er ondertussen behoorlijk geschift van...!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kun je eens proberen om je verbinding via een kabeltje te laten lopen. Heb zelf ook af en toe last van MSN die uitlogt en meteen weer inlogt via wireless verbindigen.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, helaas geen oplossing :S

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:42
Hier nog steeds hetzelfde probleem!

Grootste probleem is met een emailadres dat niet van hotmail is.

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, bij mij niet het geval, heb 't adres al een jaar of 3 schat ik, maar sinds een dag of 4 problemen...

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op 09 augustus 2004 @ 16:33:
Hier nog steeds hetzelfde probleem!

Grootste probleem is met een emailadres dat niet van hotmail is.
Zit jij trouwens ook via een wireless verbinding of een router oid? Heb nl ook nogal eens last dat m'n linksys wireless router vastloopt, maar dat staat los van het in/uitloggen. En ja: ik draai de nieuwste firmware op m'n router.

Verwijderd

Ik had dit ook toen ik vorige maand mijn nieuwe US Robotics Wireless (802.11g) Router aansloot...
Het was opgelost door in de routerinstellingen aan te geven welke poorten open moeten staan voor MSN... Vanaf dan bleef ik onafgebroken online!

• LED-Maniak
Ik zit idd wireless.

Maar ik heb pas me router geupdate met firmware(E-Tech, blauwe).
Misschien ligt het daaraan?

Oja, SRS, welke poorten gebruik jij?

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

Verwijderd

LED-Maniak schreef op 09 augustus 2004 @ 16:41:

Bij een update van de firmware zullen waarschijnlijk de vorige instellingen ook weg zijn...

Deze poorten:
code:
1
2
    MSN Messenger   TCP 6891-6900
    MSN Messenger   TCP 1863

En bij de firewall rule dan nog op 'Allow' zetten:
code:
1
2
3
Action  Timeout  Name         Source Destination Protocol
Allow   300 MSN Messenger   LAN,*   WAN,*   TCP,6891-6900
Allow   300 MSN Messenger   LAN,*   WAN,*   TCP,1863

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenoten hebben er geen last van (wireless of via kabel) en daarbij ben ik notabene DMZ, dus alle poorten staan open naar mijn pc toe.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:38:
Ik had dit ook toen ik vorige maand mijn nieuwe US Robotics Wireless (802.11g) Router aansloot...
Het was opgelost door in de routerinstellingen aan te geven welke poorten open moeten staan voor MSN... Vanaf dan bleef ik onafgebroken online!
Strange... Ik zit ook achter een wireless router en map geen enkele poort voor mn MSN (en toch continue online).

Er loopt over dit probleem ergens nog een draadje dat het aan MSN 6.2 zou liggen (maar kan met de search ff niets vinden, die is een beetje brak)...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
LED-Maniak schreef op 09 augustus 2004 @ 16:41:
Ik zit idd wireless.

Ik heb ook een E-Tech wireless, nadat ik me firmware geupdate had bleef ik wireless ook niet meer constant online :( (en maar 20 poorten forwarden :()

Arch Linux

• LED-Maniak
Hier lijkt het nu opgelost :D

Verwijderd

Topicstarter
Maar uberhaupt, MSN ondersteund toch UPNP? En die staat dan weer aan in m'n router. Ik gebruik trouwens win2kpro

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Hoe dan? Dat zou ook wel fijn zijn om te weten ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Mezelf omzetten naar DMZ (stond op .100, werd nu .101) lijkt het probleem ook tijdelijk opgelost te hebben. Dus misschien juist een security probleem bij UPNP ozfo?

• LED-Maniak
Gully schreef op 10 augustus 2004 @ 12:31:
[...]

Hoe dan? Dat zou ook wel fijn zijn om te weten ;)
Door de poorten in te stellen :)

Pagina: 1