Toon posts:

Vergelijk 2 AMD configs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De 2 configs:
sys1
mobo: ASUS A8V Deluxe
proc: AMD Athlon 64 3500+ socket 939
video: Sapphire ATLANTIS RADEON 9600XT, 256 M

sys2
mobo: ASUS A7N8X-E Deluxe
proc: AMD Athlon 3200+
video: Sapphire ATLANTIS RADEON 9600XT, 256 M

Ik zit te denken over hoe ik mijn nieuwe systeem ga doen, de videokaart hoeft zeker niet beter dan die hier staat, ben een beetje kippig en speel toch altijd op een res. 800x600. (deze kaart heeft goed contrast hoorde ik, is belangrijk voor me)

Nu wat de proc. en mobo. Het 64bit systeem komt zo'n € 200,- duurder uit dan de gewone XP, is dat het geld waard? Ik ga geen 64bit OS draaien (tenminste voorlopig niet) Het onboard geluid op beide mobo's is goed genoeg voor games lijkt me, als zou een audigy2 wel beter zijn, B) kost ook wat, is dan wel zonde van de onboard.

Als ik wat reviews lees, weet ik neit of het nu echt uit kan om €200,- meer uit te geven. Het 64bit systeem is later wel iets makkelijker te upgraden.
Zo als iemand mij wat duidelijkheid kan geven.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:30
Het 3500+ systeem zal in ieder geval een stuk sneller zijn, en daarbij veel betere mogelijkheden bieden om eens up te graden (software-matig en hardware-matig).

Dat is eigenlijk waar je voor betaald. Heb je het er voor over, moet je het doen, anders niet. Zelf zou ik een tragere Athlon 64 nemen. Een 3000 ofzo. Deze houd die XP makkelijk bij, en is een stuk goedkoper. Moet je wel, bedenk ik me net, een s754 bord hebben ipv 939, dat is dan wel weer jammer... Misschien heb je geduld om op goedkopere 939's te wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Brent op 09-08-2004 16:04 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een overweging is dat je dan NU wel niet een 64bits OS zult draaien maar op een later moment wel en dat dit met een Athlon 3200+ dan nooit zult kunnen. :)

Je kiest dus voor een configuratie die zowat aan het eind van de basislimiet zit of een waarmee je redelijkerwijs wel wat verder kunt komen als de basis.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Bedankt voor de reacties, ik had zelf ook wel het idee dat de 3000+ niet echt meer te upgraden is, maar de 939 proc's zijn wel duur. :'(

Nu nog een leuke hsop vinden die mijn systeem leuk kan samenstellen oor een mooi prijsje, mar denken jullie dat die onboard geluidskaart een beetje goed is?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, maar in dit geval ook: Waarom denk je dat die 3500+ zoveel duurder is? En die meerprijs zit 'm ook in andere dingen.

Je zou beter kunnen kijken naar 3200+ en 64-3200+ want dan is het verschil louter het mobo (socket A en socket 754), beide zijn even snel (rating) en wellicht even duur.

Dat je nu een duur 939-bord koopt zodat je straks kan upgraden is onzin. Pas vanaf een 4500+ is upgraden de moeite waard zeg maar en dan heb je echt een ander mobo nodig ivm voltages of een ander onverwacht iets (zoals bv je videokaart dat dan alleen PCI-express ondersteunt, zodat je een PCI-expressbord nodig hebt)

Verwijderd

In werkelijkheid gebeurt het zelden dat van het trio ram-cpu-mobo één enkel onderdeel apart geupgrade wordt.
Tegen de tijd dat het zin heeft om up te graden, zijn alle 3 de onderdelen veroudert, en moet je toch alles terug nieuw kopen.
Ikzelf houd nooit rekening met upgrades, enkel misschien een beetje geheugen bijstoppen ofzo, iets anders is gewoon onrealistisch.
De allerbeste prijs-prestatie verhouding ligt op dit moment bij een Athlon64 2800+ of 3000+ cpu en bijbehorend socket754 mobo. Liefst met nForce3 250Gb of VIA K8T800 (of Pro) chipset.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou denk ik zelf ook voor een AMD64 3000+ gaan,
zo hou je nog wat geld over en kan je daar iets leuks mee
doen. Als je veel gamed bv een andere videokaart nemen
of meer geheugen. Als je naar de toekomst kijkt om te upgraden
denk ik ook dat het echt maar zelden voorkomt dat je enkel je cpu gaat vervangen.
ff nog een vraagje waaruit bestaat de rest van je config?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Hi R00tx en Langezwieper,
Dus jullie zouden eerder voor de socket 754 gaan. dan kom je wel zo'n € 150 goedkoper uit, kan alleen geen revieuw vinden waar de 2 vergeleken worden.
De 754 processors werken op 800FSB en er zijn mobo's van 1.6Ghz, wat is het nut daarvan?
Komt er eigenlijk gewoon op neer of ik €150 over heb voor een kleinere winst (754 naar 939)

Betere vid.card is voor mij niet echt nodig, ben een beetje erg kippig, dus moet toch op lage res. de games spelen.

Wat de rest van mijn systeem dan wordt:
Denk zelf aan 2x 200 SATA schijven (nog geen merk gekozen sugesties?) DVD+/- writer,(Lite-on, Plextor of Pioneer) DVD speler. 2GB PC3200 (Corsair of Kingston)

Tnx voor de input,
Ronald

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:33:
Hi R00tx en Langezwieper,
Dus jullie zouden eerder voor de socket 754 gaan. dan kom je wel zo'n € 150 goedkoper uit, kan alleen geen revieuw vinden waar de 2 vergeleken worden.
De 754 processors werken op 800FSB en er zijn mobo's van 1.6Ghz, wat is het nut daarvan?
Komt er eigenlijk gewoon op neer of ik €150 over heb voor een kleinere winst (754 naar 939)

Betere vid.card is voor mij niet echt nodig, ben een beetje erg kippig, dus moet toch op lage res. de games spelen.

Wat de rest van mijn systeem dan wordt:
Denk zelf aan 2x 200 SATA schijven (nog geen merk gekozen sugesties?) DVD+/- writer,(Lite-on, Plextor of Pioneer) DVD speler. 2GB PC3200 (Corsair of Kingston)

Tnx voor de input,
Ronald
Het verschil tussen socket 754 en 939 is dat 939 dual channel geheugen ondersteunt. En dat op socket 754 moederborden 3 geheugen banken zitten en op de socket 939 4. Voor die HD's kun je mischien een keer kijken op www.storagereview.com in hun performance datbase kun je schijven verglijken :) .
Pagina: 1