Compact camera pentax of canon?

Pagina: 1
Acties:

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
Hallo,
Ik ben om mee te beginnen een n00b wat betreft foto's schieten. Ik ga binnenkort naar Kreta en heb nog steeds geen degelijke (analoge) camera.

Nou heb ik het 1 en ander afgezocht en vond de volgende twee camera's wel mooi

dit zijn ze:
PENTAX ESPIO 60V

en de

canon prima zoom 80u

Mijn vraag aan jullie is: ervaringen met deze twee ?
Schieten ze mooie foto's met heldetre kleuren?
Ik wil gewoon algemeen mooie vakantie foto's hebben.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Budget?

Grote kans is dat een digitale camera al goedkoper is, ivm dure filmrolletjes en afdrukken e.d.

[ Voor 88% gewijzigd door Stereotomy op 09-08-2004 17:03 ]

Alors.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Stereotomy schreef op 09 augustus 2004 @ 17:02:
Budget?

Grote kans is dat een digitale camera al goedkoper is, ivm dure filmrolletjes en afdrukken e.d.
Als het puur om vakantiefoto's gaat dan druk je een paar keer per jaar een rolletje af en als je dat ook met je digitale vakantiefoto's doet is het verschil te verwaarlozen. Maar het is wel handig als TS een budget noemt ja...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
Budget = ong 100 euro tot max 150 euro.

Gaat puur om vakantie foto's. Verder is fotograveren niet een hobby van mij.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik zou zeggen, goedkope point n shooter 2 megapixel a la Kodak CX 6230, Minolta Dimage X20, Nikon 2100 (120EUR-150 EUR en slikken allemaal normale batterijen, dus moet je ook een lader a 30 EUR erbij kopen) of iets van Fuji/Olympus met accu, en nog een 64 Mb (25 EUR) of 128 Mb geheugenkaartje (40 EUR).

Reken maar uit wat je anders kwijt bent voor een analoog toestel, 2-3 rolletjes 36 opname fils, en de ontwikkelkosten en afdrukkosten. Met digitaal kun je ervoor kiezen sommige foto's wel en sommige niet af te drukken, of helemaal niks af te drukken.

Wil je toch stug analoog blijven (digitale compact camera's hebben analoge cams allang ingehaald wat betreft verkoopcijfers) dan zijn Pentax' erg goeie keuzes.

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 09-08-2004 20:19 ]

Alors.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aangezien het hier niet om digitale camera's gaat bepaald niet de camera de uiteindelijke kleuren maar het gebruikte filmrolletje en de fotograaf die het afdrukt.

De lens waar het licht doorheen gaat is namelijk bij alle camera's gewoon doorzichtig en komt dan het licht kmt direct op de film terecht.

Omdat analoge camera's geen witbalans kennen zal de kleurechtheid ook per situatie verschillen, als je het zelfde rolletje bij verschillende weersituaties, binnen en buiten, met en zonder flits gebruikt zal de kleurechtheid varieeren.

Maar "gelukkig" gaat de adrukcentrale vaak ook nog eens je foto's wat "opleuken" door alle kleuren feller te maken en alle donkere, zwarte gedeeltes lichter enz...

[ Voor 5% gewijzigd door Johnny op 09-08-2004 20:20 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1