Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Hints: OnMouseOver en window.status
1
| <a href="blaat.html" onMouseover="window.status='Blaat!!' onMouseout="window.status=''">Blaat</a> |
[ Voor 42% gewijzigd door R4NCOR op 09-08-2004 15:49 ]
1
| <a href="bla.html" onmouseover="window.status=''; return false;">Test</a> |
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Hier ben ik het zeer zeker mee eens.Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 15:50:
Je hebt zeker nooit begrepen dat het internet om links draait?
Als gebruiker wil ik graag weten waar ik heen gestuurd wordt.
Ik ook, sterker nog, wat mij betreft slopen ze dat window.status er helemaal uit omdat op die manier de internetter te misleiden is. Het gebruiken vind ik dan ook LAMETeeDee schreef op 09 augustus 2004 @ 15:51:
[...]
Hier ben ik het zeer zeker mee eens.
Als gebruiker wil ik graag weten waar ik heen gestuurd wordt.
Overigens heb ik zelf in firefox ingesteld dat javascript mijn statusbalk niet mag aanpassen, dus ik merk het niet.
Koop al mijn ads!
Normaliter laat ik ook alle links staan en wil ik ook precies weten waar ik heen ga, maar in dit geval maakt het niet uit
Room42 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:53:
[...]
<KNIP>
Overigens heb ik zelf in firefox ingesteld dat javascript mijn statusbalk niet mag aanpassen, dus ik merk het niet.
Thanx voor de tip!
Verwijderd
als je begrijpt wat ik bedoel
Koop al mijn ads!
jeetje, ik vind sommige reacties wel wat overdreven hoor.Room42 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:56:
Als je een publieke pagina aan het maken bent, ben je erg vaag bezig, Kaastosti. Ik hoop dan ook dat ik em nooit tegenkom.
Waarschijnlijk is TS gewoon bang voor url tampering (en/of heeft ie geen goeie errorhandling
Ik frut, dus ik epibreer
Je weet natuurlijk nooit hoe de serverside code eruit ziet en als de ts deze zo heeft gevraagd (even niet naar de reden waarom vragen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ik heb een paar linkjes in een linker balk staan... nieuws, links, foto's etc. Die linken naar een gelijknamige pagina, terwijl in de url index.php blijft staan. Alleen bij die (interne) links wijzig ik de omschrijving. Alle links die naar buiten verwijzen worden natuurlijk geheel getoond.
...valt het dan weer mee?
/Edit: Ja, dan valt het mee
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 09-08-2004 16:02 ]
Koop al mijn ads!
Dan maak je van
..../index.php?product=14&supplier=1
dit:
..../Campina/vanilleyoghurt/
naast je bezoekers, vindt de zoekmachine dat trouwens ook leuk
succes
Verwijderd
Dat is exact wat een aantal keren eerder genoemd was. Het grootste voordeel is dat het niet uitmaakt welke script taal of wat dan ook je hebt gebruikt en dat de URI altijd permanent blijft, mits het domein online blijft.Dat is inderdaad nog een andere mogelijkheid..
Dat het de meeste bedrijven niet lukt om een goede URI structuur op te zetten is een ander verhaal.
Tja...Opera laat iig gewoon zien waar je naartoe gaat...ben je gelijk ook van die geanimeerde statusbalk sjit afAndré schreef op 09 augustus 2004 @ 15:52:
Inderdaad, webpagina's moeten met hun poten (scripts) van mijn browser afblijven. Ik wil bepalen of een link in een nieuw scherm komt of niet, ik wil in mijn statusbalk de href van de link kunnen zien, ik bepaal hoe groot mijn browservenster is, enz.
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat je als bedrijf meestal geen toegang hebt tot dit soort instellingen is ook weer een heel ander verhaal.Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:56:
[...]
Dat is exact wat een aantal keren eerder genoemd was. Het grootste voordeel is dat het niet uitmaakt welke script taal of wat dan ook je hebt gebruikt en dat de URI altijd permanent blijft, mits het domein online blijft.
Dat het de meeste bedrijven niet lukt om een goede URI structuur op te zetten is een ander verhaal.
Of dat je je applicatie compatible wilt houden met servers zonder mod_rewrite wijzigingen.
Verwijderd
Grote bedrijven hebben meestal eigen servers e.d. Ik betwijfel het of het hier aan ligt.Dat je als bedrijf meestal geen toegang hebt tot dit soort instellingen is ook weer een heel ander verhaal.
Dan kun je altijd nog statisch bestanden genereren. Is uiteindelijk nog sneller ook. (Tenzij er op die pagina's ook nog comments e.d. gegeven worden, maar dat is lang niet altijd zo.)Of dat je je applicatie compatible wilt houden met servers zonder mod_rewrite wijzigingen.