[HTML] Link titel onderin balk browser

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:56

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De afgelopen paar dagen druk bezig geweest met een nieuwe site. Daarbij is het me tot zover gelukt om slechts 1 pagina in de url te houden, terwijl alles gewoon werkt. Vrolijkheid alom in eerste instantie natuurlijk. :)

Als je echter met de muis over een link heen gaat, zie je onderin de balk van de browser keurig waar die link heen verwijst... laat ik dat nou ook weg willen hebben. Okee okee, als je echt wilt kun je natuurlijk altijd de bron gaan bekijken en je daarop uitleven, maar ik wil 't toch wijzigen indien mogelijk.

Ik heb een paar boeken doorgebladerd naar mogelijkheden met links, waar helaas niets over te vinden valt. Ook de search levert mooie topics op, maar niet wat ik zoek. Is het uberhaupt wel mogelijk om die dingen zelf in te stellen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:55

TeeDee

CQB 241

window.status?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 20:41

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kwestie van een klein stukje javascript..

Hints: OnMouseOver en window.status ;)

code:
1
<a href="blaat.html" onMouseover="window.status='Blaat!!' onMouseout="window.status=''">Blaat</a>

[ Voor 42% gewijzigd door R4NCOR op 09-08-2004 15:49 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

HTML:
1
<a href="bla.html" onmouseover="window.status=''; return false;">Test</a>

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Aha owkee... geen mogelijkheid met html dus. Dan moeten we maar aan de JS :) bedankt voor de snelle reacties!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Je hebt zeker nooit begrepen dat het internet om links draait?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 15:50:
Je hebt zeker nooit begrepen dat het internet om links draait?
Hier ben ik het zeer zeker mee eens.
Als gebruiker wil ik graag weten waar ik heen gestuurd wordt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Inderdaad, webpagina's moeten met hun poten (scripts) van mijn browser afblijven. Ik wil bepalen of een link in een nieuw scherm komt of niet, ik wil in mijn statusbalk de href van de link kunnen zien, ik bepaal hoe groot mijn browservenster is, enz.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TeeDee schreef op 09 augustus 2004 @ 15:51:
[...]

Hier ben ik het zeer zeker mee eens.
Als gebruiker wil ik graag weten waar ik heen gestuurd wordt.
Ik ook, sterker nog, wat mij betreft slopen ze dat window.status er helemaal uit omdat op die manier de internetter te misleiden is. Het gebruiken vind ik dan ook LAME :(

Overigens heb ik zelf in firefox ingesteld dat javascript mijn statusbalk niet mag aanpassen, dus ik merk het niet.

Koop al mijn ads!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Alleen heb je er in dit geval totaal niets aan. Alle links worden namelijk afgevangen en verbouwd tot bruikbare code... weinig aan te zien. Ook is het bij bookmarken hier niet nodig, aangezien er geen forum (of iets dergelijks) in voor komt.

Normaliter laat ik ook alle links staan en wil ik ook precies weten waar ik heen ga, maar in dit geval maakt het niet uit :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 15:19

AzzKickah

06-CENSORED

Room42 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:53:
[...]

<KNIP>

Overigens heb ik zelf in firefox ingesteld dat javascript mijn statusbalk niet mag aanpassen, dus ik merk het niet.
offtopic:
Thanx voor de tip! :)

Verwijderd

Als er verschillende documenten zijn, hebben ze verschillende links nodig. Het maakt niet uit wat jij ermee doet, het gaat erom dat ze beschikbaar zijn en zo optimaal mogelijk, bijvoorbeeld: '/contact'.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Als het toch niet uitmaakt....

als je begrijpt wat ik bedoel :)

• Room42
  • Niet online
Als je een publieke pagina aan het maken bent, ben je erg vaag bezig, Kaastosti. Ik hoop dan ook dat ik em nooit tegenkom.

Koop al mijn ads!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:51

pistole

Frutter

Room42 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:56:
Als je een publieke pagina aan het maken bent, ben je erg vaag bezig, Kaastosti. Ik hoop dan ook dat ik em nooit tegenkom.
jeetje, ik vind sommige reacties wel wat overdreven hoor.
Waarschijnlijk is TS gewoon bang voor url tampering (en/of heeft ie geen goeie errorhandling ;) )

Ik frut, dus ik epibreer

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Mja aan de ene kant hebben de mensen gelijk die het niet willen. Aan de andere kant als de url eruit ziet als /asdbnaiubnsig86f8g768763847asndfaosudihf en die vervangen kan worden door /contact dan ziet dat er wel netter uit.

Je weet natuurlijk nooit hoe de serverside code eruit ziet en als de ts deze zo heeft gevraagd (even niet naar de reden waarom vragen :P) dan zij het zo mooier dan anders :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het valt allemaal best mee hoor jongens (en eventuele meisjes, want we discrimineren niet)... het wordt geen enge site met wazige links, felle kleuren, overal animated meuk en meer van dergelijke websitegruwelen.

Ik heb een paar linkjes in een linker balk staan... nieuws, links, foto's etc. Die linken naar een gelijknamige pagina, terwijl in de url index.php blijft staan. Alleen bij die (interne) links wijzig ik de omschrijving. Alle links die naar buiten verwijzen worden natuurlijk geheel getoond.

...valt het dan weer mee? ;)

• Room42
  • Niet online
Mwah, overdreven... Misschien een beetje, maar er gebeurt teveel spoofing lately en dat staat me niet zo aan. Ik vind dan ook dat zoveel mogelijk mensen de onwetende gebruiker moeten beschermen en hem/haar zoveel mogelijk openheid moeten geven.

/Edit: Ja, dan valt het mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 09-08-2004 16:02 ]

Koop al mijn ads!

• pthn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik begrijp dat het je de nodige moeite heeft gekost om 1 pagina in de URL te houden. Maar als je nette url's wilt gebruiken die er ook in de statusbalk van de browser netjes uitzien, kun je beter kijken naar mod_rewrite.

Dan maak je van
..../index.php?product=14&supplier=1
dit:
..../Campina/vanilleyoghurt/

naast je bezoekers, vindt de zoekmachine dat trouwens ook leuk

succes

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat is inderdaad nog een andere mogelijkheid.. had ik al meer van gelezen. Ik wil echter eerst dit proberen en daarna verder knutselen... tijd genoeg, ideeën zat en ik wil alles geprobeerd hebben :)

Verwijderd

Dat is inderdaad nog een andere mogelijkheid..
Dat is exact wat een aantal keren eerder genoemd was. Het grootste voordeel is dat het niet uitmaakt welke script taal of wat dan ook je hebt gebruikt en dat de URI altijd permanent blijft, mits het domein online blijft.

Dat het de meeste bedrijven niet lukt om een goede URI structuur op te zetten is een ander verhaal.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

André schreef op 09 augustus 2004 @ 15:52:
Inderdaad, webpagina's moeten met hun poten (scripts) van mijn browser afblijven. Ik wil bepalen of een link in een nieuw scherm komt of niet, ik wil in mijn statusbalk de href van de link kunnen zien, ik bepaal hoe groot mijn browservenster is, enz.
Tja...Opera laat iig gewoon zien waar je naartoe gaat...ben je gelijk ook van die geanimeerde statusbalk sjit af :P

leoaq.fm // Jeune Loop

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:56:
[...]
Dat is exact wat een aantal keren eerder genoemd was. Het grootste voordeel is dat het niet uitmaakt welke script taal of wat dan ook je hebt gebruikt en dat de URI altijd permanent blijft, mits het domein online blijft.

Dat het de meeste bedrijven niet lukt om een goede URI structuur op te zetten is een ander verhaal.
Dat je als bedrijf meestal geen toegang hebt tot dit soort instellingen is ook weer een heel ander verhaal.

Of dat je je applicatie compatible wilt houden met servers zonder mod_rewrite wijzigingen.

Verwijderd

Dat je als bedrijf meestal geen toegang hebt tot dit soort instellingen is ook weer een heel ander verhaal.
Grote bedrijven hebben meestal eigen servers e.d. Ik betwijfel het of het hier aan ligt.
Of dat je je applicatie compatible wilt houden met servers zonder mod_rewrite wijzigingen.
Dan kun je altijd nog statisch bestanden genereren. Is uiteindelijk nog sneller ook. (Tenzij er op die pagina's ook nog comments e.d. gegeven worden, maar dat is lang niet altijd zo.)
Pagina: 1